Kaip pranešė uostamiesčio dienraštis "Vakarų ekspresas", penktadienį Klaipėdoje "Smiltynės perkėlos" direktorius Algimantas Žukauskas ir Burgo miesto laivų statyklos direktorius Dimitaras Kimryanovas pasirašė kelto statybos sutartį.

Teigiama, kad naujo kelto reikia dėl išaugusio keleivių ir mašinų į Smiltynę srauto, taip pat todėl, kad senieji keltai žiemą, kuomet sudaro ledų sangrūdos, būna priversti nutraukti darbą.

Pasak A.Žukausko, naujasis keltas talpins iki 50 lengvųjų automobilių ir 151 keleivį. Čia jiems bus sudarytos itin geros sąlygos - įrengta keleivių salė, tualetas.

Kelto korpuso ilgis - 52 metrai, plotis - 14 metrų. Kelte bus sumontuoti du varikliai - laivagalyje ir laivo priekyje, todėl Kuršių mariose jam nereikės sukiotis. Varikliai, kaip ir visa kita kelto įranga, bus pagaminti Vakarų Europos šalyse.

Anot A.Žukausko, šis keltas bus ekonomiškesnis nei šiuo metu eksploatuojamieji, o poilsiautojus per Kuršių marias jis perkels dvigubai greičiau nei dabar - per 15 minučių. Naujasis keltas galės plaukti tiek per ledų sangrūdas, tiek pučiant stipresniam nei 25 metrų per sekundę vėjui.

Keltas bus pastatytas per aštuonis mėnesius. Jis "Smiltynės perkėlai" kainuos beveik 8 mln. litų. Statyti keltą be bulgarų pageidavo Klaipėdoje įsikūrusi "Baltijos" laivų statykla ir viena Suomijos bendrovė.

Šiuo metu "Smiltynės perkėla" turi penkis 20-30 metų senumo keltus.

Šią savaitę Vyriausybė pasiūlė, kad už persikėlimą per Kuršių marias vėl reiktų mokėti. Atitinkamų įstatymų pataisas turi priimti Seimas.

Sugrąžinti mokamą kėlimo tvarką nuspręsta todėl, jog keltų eksploatacija ir bendrovės "Smiltynės perkėlos" veikla dabartinėmis sąlygomis valstybei kainuoja per daug. Praėjusiais metais nemokamas perkėlimas valstybei atsiėjo apie 11 mln. litų. Šiais metais reikėtų apie 8 mln. litų. Vėl pradėjus rinkti mokesčius už persikėlimą, tikimasi sutaupyti apie 50 proc. šių lėšų.

Planuojama, kad už persikėlimą į abi puses lengvųjų automobilių savininkams reikėtų mokėti 20 litų. Tai - 18 litų mažiau, nei anksčiau. Mažiau tektų mokėti ir pėstiesiems.

Neringos ir Smiltynės gyventojai bei jų infrastruktūrą aptarnaujantis transportas būtų keliami nemokamai.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją