„Dubysa“ per audrą nuskendo 1970 metais. Į šį skenduolį atsitrenkė velkama barža ir taip pat nugarmėjo į dugną.

Toks pat likimas 1984 metais ištiko ir kitą upinę savaeigę baržą „Širvinta“.

2004 metais „Narų serviso“ bendrovė iš aplinkosaugininkų gavo leidimą Kuršių marių skenduolius ištirti ir pakelti į viršų kaip metalo laužą.

Viena barža buvo iškelta. Pablogėjus oro sąlygoms, dar dvi liko tūnoti marių dugne.

Šiemet bendrovės narai vėl ieško būdų, kaip nuskendusius laivus išvaduoti iš smėlio nelaisvės.

„Narų serviso“ bendrovės vadovas Vladimiras Riabovas vakar dar nebuvo priėmęs galutinio sprendimo, ar „Dubysą“ ir „Širvintą“ trauks iš dugno.

Anot verslininko, reikia ne tik nuodugniai ištirti aplinką: kokiu smėlio kiekiu laivai užnešti ar jų korpusai nesurūdiję, bet ir apskaičiuoti, ar ant platformos sumontuotam kranui užteks galingumo radinį pakelti į paviršių. Laivus norima iškelti nesupjausčius į gabalus. Juos pjaustyti mariose rizikinga ir per brangu. Į aplinką gali išsilieti talpyklose likęs kuras. Aplinkos ministerijos Klaipėdos regiono departamento direktoriaus pavaduotojas Rolandas Aušra teigė, jog jei „Narų servisas“ nuspręs laivus kelti iš marių dugno, turės akvatoriją toje vietoje aptverti bonais ir laikytis gamtosaugos reikalavimų.