Pranešime tvirtinama, kad elektros kainų šoką „Maxima Grupė“ nusprendė padengti savo sąskaita.

„Patiriame beprecedentį kaštų augimą, nuolat kyla ir mūsų prekių įsigijimo kainos. Taip pat, pirmą pusmetį stebėjome ir besikeičiančius pirkėjų pasirinkimus – klientai parduotuvėse pirko mažiau, rinkosi pigesnes prekes. Todėl priėmėme svarbų sprendimą pirmą šių metų pusmetį elektros energijos kaštus padengti savo sąskaita ir išlaikyti geras kainas mūsų pirkėjams“, – sako „Maxima Grupės“ generalinis direktorius Mantas Kuncaitis.

Baltijos šalyse, Lenkijoje bei Bulgarijoje veikianti „Maxima Grupė“ pirmą pusmetį gavo 2,4 mlrd. eurų konsoliduotųjų pajamų – 10,3 proc. daugiau nei tuo pačiu periodu pernai (2,2 mlrd. eurų). Tuo tarpu Grupės konsoliduotoji EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją) siekė 156 mln. eurų ir buvo 11 proc. mažesnė nei pernai (175 mln. eurų). Konsoliduotoji EBITDA marža siekė 6,5 proc. (šis rodiklis praėjusių metų pirmą pusmetį siekė 8 proc.).

Grupės tų pačių parduotuvių (angl. „like-for-like“, LFL) mažmeninės prekybos konsoliduotosios pajamos augo 6,8 proc. (arba 7,6 proc. skaičiuojant pastoviu valiutos kursu) – šis rodiklis buvo teigiamas visose penkiose rinkose.

Žvelgiant į atskiras rinkas, „Maxima LT“ pajamos augo 5,7 proc., o LFL pajamos didėjo 6 proc., „Maxima Latvija“ pajamos didėjo 2,4 proc., LFL pajamos augo 3 proc., o Estijoje veikiančios „Maxima Eesti“ pajamos augo 3,4 proc., LFL pajamos stiebėsi 2,6 proc.

Tuo tarpu Lenkijoje, kur grupė valdo parduotuvių tinklą „Stokrotka“, pajamos ir LFL pajamos augo ženkliau – 26,1 proc. ir 13,8 proc. atitinkamai (arba 28,8 proc. ir 17,5 proc. skaičiuojant pastoviu valiutos kursu). Bulgarijos „T-Market“ parduotuvių tinklo pajamos augo 16,6 proc., o LFL pajamos didėjo 6,7 proc. Tiek šioje šalyje, tiek Lenkijoje pajamos augo dėl investicijų į parduotuvių tinklo plėtrą.

Po praėjusių metų elektroninės prekybos piko, kuomet COVID-19 pandemijos ribojimai lėmė ženklų šio segmento augimą, grupės elektroninių maisto prekių parduotuvių pajamos išliko panašiame lygyje, lyginant su tuo pačiu periodu prieš metus. Didžiąją pajamų dalį sudarė Baltijos šalyse ir Lenkijoje veikianti „Barbora“ parduotuvė, prisidėjo ir „Stokrotka“ bei „T-Market“ elektroninės prekybos kanalai. Informuojama, kad „Maxima Grupė“ ir toliau aktyviai plečiasi elektroninės prekybos rinkoje Lenkijoje.

Investicijos į ilgalaikį materialųjį turtą šių metų pusmetį siekė 50 mln. eurų (32 mln. eurų tuo pačiu periodu pernai). Didžiausios investicijos buvo skirtos Lenkijos ir Bulgarijos rinkoms, kur atidarytos 41 nauja „Stokrotka“ ir 7 naujos „T-Market“ parduotuvės.

Baltijos šalyse „Maxima Grupė“ tęsia parduotuvių atnaujinimo programą, sukuriant vieningo tipo ir efektyviau veikiantį parduotuvių tinklą. Lenkijoje ir Bulgarijoje dėmesys sutelktas į organinę plėtrą ir šiose rinkose gaunamų pajamų dalies augimą.

Pranešime minima, kad grupės bendrovės ir toliau teikia pagalbą Ukrainai bei pabėgėliams iš Ukrainos. Šiuo metu „Maxima Grupės“ bendrovėse penkiose šalyse dirba daugiau nei 650 ukrainiečių.

„Maxima Grupė“ valdo prekybos tinklus „Maxima“ (Baltijos šalyse), „Stokrotka“ (Lenkijoje), „T-Market“ (Bulgarijoje) ir elektroninę maisto prekių parduotuvę „Barbora“, veikiančią Baltijos šalyse ir Lenkijoje.

„Maxima Grupė“ priklauso „Vilniaus prekyba“ įmonių grupei. „Vilniaus prekyba“ per kitas dukterines įmones valdo investicijas į mažmeninės prekybos ir vaistinių tinklus bei nekilnojamojo turto projektų vystymo ir nuomos paslaugų įmones Baltijos šalyse, Švedijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)