Delfi redakciją pasiekė nuotraukos iš Maskvos prekybos centro „Oceania“, kuriose matyti parduotuvė su virš įėjimo besipuikuojančiu lietuvišku „Audimo“ prekės ženklu.

„Oceania“ interneto svetainėje ši parduotuvė pristatoma kaip „firminis butikas“, taip pat pažymima, kad visus gaminius Lietuvos specialistai kūrė su prancūzų dizaineriais, o „Audimas“ – tai „madingas drabužių prekės ženklas moterims ir vyrams, gyvenimą suvokiantiems kaip nuolatinį judėjimą į priekį“.

Čia pat pateikiama ir nuoroda į tarptautinėms rinkoms skirtą internetinę parduotuvę Audimas.com.

Į pretenzijas rusai nereaguoja

Bendrovės „Audimas Brand“ rinkodaros vadovė Tatjana Rudienė Delfi teigia, kad parduotuvė Maskvoje prekės ženklą naudoja nelegaliai, o produkcijos tiesiogiai iš Lietuvos įmonės tikrai negauna.

Pasak T. Rudienės, apie šią parduotuvę žinoma seniai, tačiau jos savininkai nereaguoja į lietuvių pastangas uždrausti prekės ženklo naudojimą, tad dabar situaciją spręs Rusijos teismas.

„Minėta parduotuvė neturi jokių sąsajų su įmone „Audimas Brand“, teisėta „Audimo“ prekės ženklo valdytoja. Ėmėmės veiksmų dėl neteisėto prekės ženklo naudojimo, į visus teisininkų pateiktus dokumentus jokios reakcijos nebuvo. Negavę atsakymų, kreipėmės į teismą, šiuo metu ieškinys nagrinėjamas Rusijoje. Nors dėl tos šalies teisinių procedūrų kyla daug abejonių, tačiau tai vienintelis būdas, kurio galime imtis dėl savo prekinio ženklo apsaugos toje valstybėje“, – aiškina „Audimas Brand“ atstovė.

Iš kur gaunama produkcija – neaišku

„Audimas Brand“ teigia, kad didmeninį tiekimą į Rusiją, kuris 2021 m. sudarė apie 1 proc. įmonės pajamų, nutraukė pirmosiomis karo dienomis, o didmenos klientui šioje šalyje buvo grąžinti jau pervesti avansai. Paskutinės prekės į Rusiją buvo išsiųstos dar 2021 m. pabaigoje.

„Audimo“ parduotuvė „Oceania“ prekybos centre Maskvoje.

„Audimas“ didmenos tiekimą į Rusiją nutraukė pirmosiomis karo dienomis, 2022 m. kovo 1 d. Bendrovė taip pat grąžino didmenos klientui jau pervestus avansus. Paskutinės prekės į Rusiją buvo išsiųstos 2021 m. pabaigoje.

Pasak bendrovės, „Audimo“ vardu pavadintą parduotuvę Maskvoje atidarė buvę didmenos klientai Rusijoje, tačiau šio vardo naudojimą buvo bandoma uždrausti dar iki karo, kadangi joje prekiaujama ne tik „Audimo“ produkcija.

Į Delfi klausimą, kokiais būdais Maskvos parduotuvė šiuo metu galėtų apsirūpinti „Audimo“ produkcija, įmonė neatsakė, tačiau pažymėjo, kad atmeta eksporto į Rusiją per tarpines šalis galimybę ir stebi, kad tokių veiksmų nevykdytų kiti jos partneriai.

„Audimas“ taip pat riboja galimybes tiekti į Rusiją prekes, įsigytas Lietuvos mažmenos tinkle. Priemonių imtasi po to, kai vidinis tyrimas atskleidė buvusių didmenos klientų bandymus būtent šiuo būdu pildyti prekių atsargas.

„Audimas“

Bendrovė teigia, kad prasidėjus karui Ukrainoje, nutraukė ir daug metų plėtotą gamybos verslą Baltarusijoje. Per tris mėnesius nuo karo pradžios bendrovė šioje šalyje sustabdė gamybą, susitarė su vietos gamintojų dėl visų 68 darbuotojų perkėlimo ir išmontavo bei pervežė į Lietuvą gamybos įrangą. Kartu buvo pradėtas oficialus įmonės Baltarusijoje likvidavimo procesas.

Visi šie veiksmai bendrovei esą kainavo daugiau nei 0,5 mln. eurų metinių pajamų. Praėjusiais metais „Audimas Brand“ pajamos siekė 12,4 mln. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)