„Profesinė sąjunga naujų reikalavimų nekelia. Darbdaviui, tie reikalavimai yra jau žinomi. Jie buvo įteikti praeitais metais. Ir profesinė sąjunga negalėjo vykdyti streiko dėl tam tikrų priežasčių, nes vyko teisminiai procesai ir buvo įvesta nepaprastoji padėtis. Bet mes matome vietoje to, kad bendrovė laikytųsi įsipareigojimų, jie ateina su nauja darbo apmokėjimo sistema, kas visiškai prieštarauja ankstesniems sutarties punktams“, – žurnalistams teigė A. Markevičius.

„Bet būtent jie ateina atmesdami visus mūsų pasiūlymus bei keldami naujus ir teigia, kad mes esame nekonstruktyvūs“, – pridėjo jis.

Profsąjungos vadovas taip pat tikino, kad VVT vadovybės teiginys, jog būtent ji siekia kolektyvinės sutarties pasirašymo, turėtų būti kvestionuojamas, nes ši sutartis buvo nutraukta iš vadovybės pusės dar 2020 metais.

„Priminsiu, bendrovė 2020 metais, gegužės 11 dieną, vienašališkai nutraukė kolektyvinę sutartį. Profesinė sąjunga, gindama kolektyvinės sutarties taikymą, kreipėsi į teismą. Teismo procesas vyko metus ir nutartyje buvo nurodyta, kad bendrovė turi laikytis 2018 metų kolektyvinės sutarties. Ir ta bendrovė, kuri teigia, kad siekia kolektyvinės sutarties, vėl ją nutraukė, vėl vienašališkai“, – tvirtino profsąjungos vadovas.

A.Markevičius pridėjo, kad VVT vadovybės siūlymas turėti ketvirtą, neutralią šalį derybose yra ypač keistas, kadangi tokia galimybė jau egzistavusi, bet būtent vadovybė to atsisakė.

„Kai yra sakoma, kad bendrovė lygtais norėtų pasikviesti ketvirtą šalį. Tai mes gi turėjome tokią unikalią, puikią galimybę mediacijai, kur mediatorius buvo aukščiausiojo teismo teisėjas. Tai buvo nepriklausomas mediatorius, ko šalys atrodo ir siekia. Bet bendrovė vienašališkai pasitraukė iš tokio formato derybų“, – tvirtino jis.
ELTA primena, kad pirmadienį prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja apie 35 proc. VVT vairuotojų.

VVT profsąjungos teigimu, gruodžio 12 dieną streike dalyvavo 582 vairuotojai.

Pagal teismo nutartį VVT ir profesinės sąjungos atstovai, atsakingi už streiko organizavimą, turi užtikrinti ne mažiau kaip 50 proc. minimalių paslaugų teikimą miestiečiams. Kilus grėsmei dėl šios nutarties neįvykdymo, profesinė sąjunga įsipareigojo bendrovei nedelsdama reaguoti į susidariusią situaciją ir garantuoti reikiamą skaičių darbuotojų, kad būtų susisiekimas mieste keleiviams būtų užtikrintas.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Nuo ketvirtadienio užtikrintas 50 proc. autobusų ir daugiau nei 50 proc. troleibusų kursavimas.

Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją