Apklausos duomenimis, sunkmečiu dauguma respondentų alkoholinių ir gaiviųjų gėrimų, aprangos, avalynės ar elektronikos prekių perka mažiau, renkasi pigesnes prekes arba atideda pirkinius ateičiai. Tokių naujųjų vartojimo įpročių artimiausius pusę metų tvirtino nekeisią daugiau nei 50 proc. spalį apklaustų respondentų. Gegužę manančiųjų, jog prie įprastų vartojimo įpročių artimiausius šešis mėnesius negrįš, buvo apie 10 proc. mažiau.

„Palyginus gegužės ir spalio mėnesio apklausos rezultatus išryškėjo tendencija, jog esant šiandieninei ekonominei situacijai gyventojai ne tik keičia vartojimo įpročius, bet vis daugiau ir manančių, kad bent jau artimiausioje ateityje prie senųjų įpročių negrįš“, – sako UAB „Phd“ direktorius Nerijus Kalinauskas.

Remiantis tyrimo duomenimis, stabiliausia prekių kategorija išlieka vaistai, o didžiausias paklausos pokytis spalį, kaip ir gegužę, užfiksuotas elektronikos prekių kategorijoje.

Apie du procentus (nuo 65,6 iki 67,2 proc.) padaugėjo Lietuvos gyventojų, atidėjusių elektronikos prekių, tokių kaip televizoriai, fotoaparatai, muzikos grotuvai ir kt., įsigyjimą. Šios kategorijos prekių pirkti mažiau yra linkę 12,4 proc. respondentų (gegužę buvo 11 proc.), o 7,2 proc. rinktųsi pigesnes prekes (gegužę buvo 7,3 proc.).

Maisto prekių kategorijoje renkantis produktus kaina yra vis svarbesnė. Tai paaiškėjo palyginus vasario, gegužės ir spalio mėnesiais atliktų „Snapshots“ tyrimų rezultatus – patraukli kaina buvo svarbi 8 proc. vasarį, 13,2 proc. gegužę ir 16,8 proc. spalį apklaustų respondentų.

Apklausos metu buvo apklausta daugiau nei 1000 respondentų nuo 15-50 metų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją