Išankstiniais duomenimis, Lietuvos bendrasis vidaus produktas (BVP), galiojusiomis kainomis, pernai, palyginti su 2003 metais, išaugo 6,6 proc. - iki 61,801 mlrd. litų.
Įmonių, prekiaujančių maisto produktais, apyvarta pernai išaugo 7,2 proc., o ne maisto prekėmis (neįskaitant automobilių) - 15,1 proc., pranešė Statistikos departamentas.
Duomenys rodo, kad sparčiau augo didesnių bendrovių (turinčių daugiau kaip 50 darbuotojų) apyvarta.
"Pernai plėtėsi prekybos tinklai, turintys ilgalaikius planus. Pažymėčiau, kad augo ne tik didieji, bet ir mažesni, kelias parduotuves turintys tinklai", - sakė V. Sutkus.
Jis teigė, kad mažmeninės prekybos rinkoje vietos dar yra, todėl ir šiemet turėtų būti fiksuojamas augimas. V. Sutkaus teigimu, į Lietuvos rinką dairosi ir užsienio bendrovės.
Tarp maisto produktais prekiaujančių įmonių apyvartą padidino tik tos, kuriose dirba daugiau kaip 50 žmonių, - jų pardavimai padidėjo 10,6 procento.
Maisto produktų bendrovių, kuriose dirba iki 10 žmonių, pardavimai pernai smuko 5,6 proc., o turinčių 10-49 darbuotojus - sumažėjo 2,8 procento.
Tarp ne maisto prekėmis (neįskaitant automobilių) prekiaujančių įmonių taip pat sparčiau augo didžiosios. Turinčios daugiau kaip 50 darbuotojų įmonės apyvartą padidino 35 proc., 10-49 darbuotojus - sumažėjo 6,5 proc., o 1-9 darbuotojus - padidėjo 4,7 procento.
Transporto priemonių, degalų bei susijusių paslaugų įmonių pardavimai pernai padidėjo 6,8 proc., o vien prekiaujančių degalais - 7,9 procento.
Restoranų, barų ir kitų maitinimo įmonių apyvarta pernai padidėjo 14 proc. iki 586,9 mln. litų.