Antradienį projektui po pateikimo pritarė 99, nė vienas nebalsavo prieš, susilaikė 5 Seimo nariai. Pagrindiniu svarstyti šį klausimą paskirtas Ekonomikos komitetas. Projektą Seimo posėdyje numatoma svarstyti lapkričio 4 d.

Priėmus siūlomą projektą, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) atliekant planuojamų valstybinės reikšmės kelių tiesimo, statybos ir rekonstrukcijos projektų analizę būtų įpareigota atlikti privalomą projektų kaštų ir naudos analizę bei viešai jas skelbti savo svetainėje, siekiant užtikrinti informacijos skaidrumą, prieinamumą ir pristatymą visuomenei.

Pasak projekto iniciatoriaus, įstatymo pakeitimą paskatino konkretus atvejis.

„Turime bene unikaliausią atvejį autostradoje, magistralėje Vilnius–Kaunas, tai yra garsus Strošiūnų tuneliukas, arba broma, kaip mes ją vadiname dažnai. Tai yra tam tikras nesusipratimas, kai kelių objektų kaina didėja netgi du tris kartus. Pradžioje buvo skelbta, kad kainuos apie 2 mln. eurų, galiausiai su visa infrastruktūra, su viskuo, metams bėgant, išaugo iki 5,5 mln. eurų. Tas objektas tikrai sukėlė dideles diskusijas, ir visuomenė nesupranta, kaip tokie objektai gali atsirasti ir kaip jie yra patvirtinami. Minėto tuneliuko atveju išėjo taip, kad jis įrengtas už gana ženklią sumą, o ten viso labo yra tik 10 ar 11 sodybų“, – sako A. Kupčinskas.

Jo nuomone, siūlomas teisinis reguliavimas pagerins planuojamų valstybinės reikšmės kelių tiesimo, statybos ir rekonstrukcijos projektų kokybę, didės LAKD atsakomybė koordinuojant tokių kelių ir kelių statinių atkūrimą, priežiūrą, plėtrą bei jos ekonominį pagrįstumą.

Siūloma, kad įstatymo pataisos įsigaliotų 2022 m. sausio 1 d.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)