Tuo tarpu prekybos tinklus valdančios bendrovės „Palink" ir „Rimi Lietuva" tikina savo planų neperžiūrinčios ir besiplečiančios taip, kaip suplanuota.

Per šiuos metus „Maxima LT" atidarė 9, o iki metų pabaigos planuoja dar 6 naujas parduotuves. Pagrindine pasikeitusių planų priežastimi įvardijamas ekonomikos lėtėjimas.

„Naujų parduotuvių atidarymą lėtėjant ekonomikai planuojame itin atidžiai. (...) Jei matysime, kad klientams reikalingi nauji centrai, ir toliau vykdysime parduotuvių tinklo plėtrą. Tai lems tolesnės vartojimo tendencijos", – DELFI sakė bendrovės generalinis direktorius Gintaras Jasinskas.

Šių metų plėtros planų pripažįsta neįgyvendinsianti ir „Norfos mažmena". Per 2008 m. žadėta atidaryti maždaug 20 parduotuvių, dabar skaičiuojant su Vilniuje rekonstruota „Hyper Norfa" duris atvėrė 6, o iki metų pabaigos pirkėjams planuojama pasiūlyti dar ne daugiau dešimties naujų parduotuvių.

„Be abejo, pavyko atidaryti mažiau nei planavome. Tiesiog Lietuvoje kuo toliau tuo sunkiau darosi statyti, yra daugiau biurokratijos. Daug kas priklauso ir nuo santykių su vietine valdžia. Užtrunka ir tinkamo sklypo, pastato pirkimas", – lėtesnės plėtros priežastis vardijo bendrovės atstovas ryšiams su visuomene Darius Ryliškis.

Jo teigimu, lėtėjančio vartojimo „Norfos mažmena" nejaučia.

„Laukia" šildymo pradžios

„Iki", „Ikiuko" ir „Cento" parduotuves valdantis mažmeninės prekybos tinklas „Palink" skelbia plėtros planų nekoreguojantis ir per šiuos metus Lietuvoje planuojantis atidaryti per 20 prekybos centrų.

Šiemet atidarytos 6 parduotuves. Tiesa, „Iki" komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila DELFI sakė, kad dalis atidarymų gali nusikelti į kitų metų pradžią dėl techninių priežasčių, pavyzdžiui, užtrunkančių nuomos sutarčių pasirašymų.

„Tačiau mes patys, kaip ir visi prekybos tinklai, esame suinteresuoti startuoti prieš kalėdinę prekybą. Ar pasijaus vartojimo lėtėjimas, manau, pamatysime prasidėjus šildymo sezonui", – tvirtino jis.

Lietuviams nemato kaimynų likimo

Infliacijos įtakos lietuvių piniginėms ir vartojimo lėtėjimo sako nejaučianti ir prekybos centrus valdanti bendrovė „Rimi Lietuva".

„Ekonomikos lėtėjimas mūsų negąsdina. Esame įsitikinę, kad infliacija ir ekonomikos lėtėjimas Lietuvoje padarys daug mažesnę įtaką nei kaimyninėse šalyse. Kalbant apie investicijas į plėtrą, tai galiu pasakyti tik akivaizdžią tiesą – esame verslininkai, tad vykdydami plėtros strategiją turime ne tik viziją ir konkrečius planus, bet ir skaičius, kurie byloja, kad investicijos atsipirks. Tad savo planų keisti neketiname", – DELFI kalbėjo bendrovės atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.

Šiemet „Rimi Lietuva" atidarė 4 prekybos centrus, iki metų pabaigos dar tiek pat turėtų atverti duris.

„Jau kurį laiką bendrovė ypač aktyviai perka sklypus ir per artimiausius mėnesius plėtra įgaus dar didesnį pagreitį. Neatmetame galimybės, kad šiais metais atidarysime daug daugiau prekybos centrų nei šiuo metu esame suplanavę", – sako R. Juodkienė.

DELFI primena, kad rugpjūtį mažmeninės prekybos įmonių apklausos rezultatai parodė, jog prekių apyvarta didėjo 73 proc. didžiųjų prekybos tinklų ir ketvirtadalyje visų kitų prekybos įmonių. Tačiau augimas buvo lėtesnis nei per praėjusius mėnesius.

Kaip pranešė apklausą atlikęs Statistikos departamentas, dauguma prekybininkų mano, kad prekybos apimtys ateityje nesikeis.

„Maxima LT" Lietuvoje priklauso 228 parduotuvės Lietuvoje, „Iki" prekybos tinklui – 187, „Norfos mažmenai" – 115, o „Rimi Lietuva", – 62 parduotuvės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją