Lietuviškas startuolis „Skycop“ siūlo lengvai atgauti pinigus per tarptautinę platformąskycop.com. Įmonė priklauso „ZSC Techteam“, kurios akcininkai registruoti Estijoje.

„Skycop“ atstovaus keleivių, kuriems gali priklausyti iki 600 eurų kompensacija, teises kovoje su oro linijomis.

„Jei mėgstate keliauti, gali būti, kad esate tarp visų tų, kuriems avialinijos skolingos daugiau nei 3,2 mlrd. eurų. Tai yra tas skaičius, kurį avialinijos per metus pasilieka sau“, – penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė „Skycop“ vadovas Marius Stonkus.

Jis pažymėjo, kad keleiviams kompensacija priklauso, kai skrydis atšaukiamas likus mažiau negu per 14 dienų iki skrydžio, kai skrydis į kelionės tikslą atvyksta vėluodamas daugiau nei 3 valandas ar kai skrydžio tenka atsisakyti ne savo noru.

Bendrovės duomenimis, visame pasaulyje kas mėnesį atšaukiama vid. 30 tūkst. skrydžių, kai vėluojančių skrydžių – net 20 kartų daugiau. Kas dešimtas iš 850 milijonų europiečių yra patyręs, ką reiškia būti paliktam oro uoste nežinioje, nesulaukti atvykstančio bagažo, valandų valandas laukti skrydžio ar atvykti į kelionės tikslą vėluojant.
"Scycop"

Vien ES yra iki 8 milijonų keleivių, į kurių teises buvo pražiūrėta pro pirštus, o didžioji dalis taip ir nesulaukė tinkamo dėmesio iš oro linijų.

„Spėkite, kaip dažnai oro linijos išmoka pinigus? Tik apie 5 proc. atvejų. Matome, kad tas oro linijų piktnaudžiavimas yra, ir tikrai yra nemažai atvejų, kada į laiškus atsakoma per 30 dienų, po tų 30 dienų gaunate laišką, kad, pavyzdžiui, ne tam kampe pasirašėte, ir tada vėl iš naujo rašote – ir vėl laukiate 30 dienų. Ir taip tas procesas, istorija tęsiasi be galo“, – sako jis.

Jis teigė, kad vieša paslaptis, kad tiek didžiosios oro linijos, tiek mažesni rinkos žaidėjai naudojasi susidariusia situacija ir neretu atveju įžūliai ignoruoja Europos tarybos reglamentą nr. 261/2004.

„Kiekviena ES šalis gali turėti vietinius įstatymus skirtingai ribojančius reglamento taikymą. Vienas punktų – laikotarpis, per kurį gali būti pateiktas skundas, jis vyrauja nuo 1 metų iki 10 metų. Jei tai nėra ES šalis – galioja Monrealio konvencija, ir skundo pateikimui turite 2 metus. Lietuvoje šis laikotarpis – net 10 metų.

Vien mūsų surinktais duomenimis, žemyno oro linijos skolingos keleiviams daugiau nei 3 milijardus eurų. Ir šis traukinys nesustoja – įmonės kasdien toliau meluoja keliautojams sekdamos pasakas apie neadekvačius skundų svarstymo periodus, vilkindamos procesą biurokratinėmis kliūtimis ir kitais būdais vengdamos išmokėti tai, kas teisėtai priklauso kiekvienam keleiviui“, – situaciją aiškina M. Stonkus.

Be to, jis atkreipia dėmesį, kad dažnu atveju keleiviai nežino savo teisių arba paprasčiausia tingi, nenori kreipti pagalbos į teisininkus. Kai kurie pasitenkina pasiūlytais maisto ir viešbučių kuponais, kuriuos jis laiko parodija ir pažymi, kad keleivis turi teisę gauti visą kompensaciją, ji turi būti lygiavertė patirtai žalai.

„Šiandien mes tam sakome, kad viskas. Subūrėme užsispyrusią komandą, kuri nebijo jokio dydžio oro linijų. Mūsų sukaupta patirtis leidžia žinoti, kuriuos mygtukus paspausti prispausti oro linijas“, – teigia jis.

Lietuvių bendrovė siūlo 4 žingsnių kompensacijos įrankį, kuris, išnagrinėjus skundą, oro linijomis nusivylusiems keleiviams išmokės iki 75 proc. kompensacijos sumos. 25 proc. sėkmės atveju liktų bendrovei.

„Tačiau jeigu jūs negaunate kompensacijos – mes neimame mokesčio. Jei bylą pralošiame – jums tai nieko nekainuoja“, – tikina įmonės vadovas.

Anot M. Stonkaus, keleiviai anaiptol nėra vieninteliai šios situacijos įkaitai.

„Padidėjusi rizika, saugumo normatyvų nepaisymas dėl per didelio keleivių kiekio teritorijose yra kiekvieno oro uosto košmaras. Be to, stresinių situacijų metu reikia suvaldyti šimtus įniršusių keleivių, suorganizuoti jiems apgyvendinimą ir maitinimą. Neabejoju, jog tokie incidentai būtų kur kas lengviau suvaldomi, jei vartotojai žinotų, jog į jų teises bus atsižvelgta“, – teigia jis.

Jis taip pat pažymėjo, kad atsidūrus tokioje situacijoje, reikėtų atkreipti dėmesį, kad atvykimo laiku laikomas momentas, kada atsidaro lėktuvo durys, ne lėktuvo nusileidimo laikas.

Kompensacija nepriklauso atvejais, nepriklausančiais nuo oro linijos: karo veiksmų, politinių neramumų, blogų oro sąlygų, stichinių nelaimių ir pan.

„Šiuo metu visos investicijos nukreiptos platformos kūrimui šiai dienai tos investicijos labai minimalios, o per ateinančius metus planuojama pritraukti iki kelių milijonų eurų“, – informuoja jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (47)