Rusijai ir šios sąjungininkei Baltarusijai užpuolus Ukrainą, Lietuvos prekybininkai puolė iš lentynų šalinti šalyse agresorėse pagamintus produktus. Tačiau kai kurių prekybos vietų asortimente galima rasti prekių, kurios gali kelti tam tikrų klausimų.

Pavyzdžiui, kaip pastebėjo skaitytojai, prekybos tinkluose „Norfa“ ir „Vynoteka“ iki šiol parduodama Rusijos sostinės garbei pavadinta degtinė „Moskovskaya“. Tiesa, ji gaminama ne Rusijoje, o Latvijos įmonėje „Latvijas Balzams“. Pastarąją bendrovę valdo Liuksemburge įsikūrusi įmonė „Amber Beverage Group“, o Lietuvoje „Moskovskaya“ degtinę platina bendrovė „Amber Distribution Lithuania“.

„Moskovskaya“ degtine prekiaujantys Lietuvos prekybos tinklai nemano darantys ką nors bloga. Pasak jų, šis gėrimas nėra rusiškas, o „Amber Beverage Group“ dar pačioje karo pradžioje išreiškė besąlygišką palaikymą Ukrainai. Galiausiai, ir Lietuvos pirkėjai šio prekės ženklo degtinę perka ir jos neatsisako.

Pradėjo pirkti kitą gėrimą

„Norfos“ įmonių grupės valdybos pirmininkas Dainius Dundulis Delfi teigia, kad prekybos tinklas „Moskovskaya“ prekės ženklo degtinės nebeperka, tad buteliai, kuriuos dar galima rasti lentynose, yra neišpirkti likučiai.

Degtinė

Tiesa, verslininkas pripažįsta, kad „Norfa“ pradėjo pirkti kitą „Amber Beverage Group“ siūlomą gėrimą – degtinę „Mosko Vodka“, kurios net ir etiketė praktiškai identiška „Moskovskaya“.

D. Dundulis sutinka, kad „Mosko Vodka“ pavadinimas taip pat akivaizdžiai nurodo į Maskvą, tačiau teigia, kad prekybos tinklas turi atsižvelgti ir į klientų poreikius.

„Faktas, kad primena Maskvą, nors tai yra latviškas produktas. Bet mes žiūrime, ką žmonės perka. Jei žmonės nepirktų, mes tikrai neprekiautume. Mes blogai parduodamų produktų lentynose paprastai nelaikome. O jei yra paklausa, turime ją patenkinti“, – aiškina D. Dundulis.

Išreiškė palaikymą Ukrainai

Tuo metu „Vynotekos“ prekybos tinklą valdanti bendrovė „Gelsva“ nurodo, kad prasidėjus karui Ukrainoje buvo peržiūrėtos tiekimo sutartys, nutraukti visi pirkimai iš Rusijos ir Baltarusijos.

„Kitas svarbus kriterijus yra mūsų tiekėjų ir gamintojų pozicijos. Jūsų minimo prekės ženklo gamintojas yra nedviprasmiškai išreiškęs savo nuomonę ir dėl karo, ir dėl jų valdomų prekės ženklų“, – teigia bendrovė.

Prasidėjus karui, „Amber Beverage Group“ per įmonę „Amber Distribution Lithuania“ savo partneriams išplatino laišką, kuriame pažymėjo, kad „šiandien labiau nei bet kada nori akcentuoti, jog „Amber Beverage Group“ yra Liuksemburge įsikūrusi pasaulinė įmonė ir visi pagrindiniai jos prekių ženklai, tokie kaip „Moskovskaya Vodka“, „Riga Black Balsam“, „Rooster Rojo Tequila“ ir kiti, yra tarptautiniai prekių ženklai, sukurti remiantis kultūros paveldu ir gaminami Latvijoje, Estijoje, Airijoje ar Meksikoje, daugiausia naudojant gamybines medžiagas iš Europos šalių“.

„Mes esame išvien su Ukrainos žmonėmis ir tvirtai pasisakome už smurto sustabdymą. Ir toliau ieškome galimybių, kaip padėti artimiems kaimynams ir esame atviri bet kokiems mūsų patikimų partnerių klausimams ar pasiūlymams“, – laiške, kurio kopiją turi ir Delfi, teigė „Amber Beverage Group“ generalinė direktorė Jekaterina Stuge.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)