Pernai per devynis mėnesius LAL buvo mažiau nuostolinga - jos pagrindinės veiklos nuostolis sudarė 7,6 mln. litų ir už šiemetinį nuostolį buvo mažesnis 51,3 proc.

Remdamasis bendrovės administracijos žodžiu jam pateikta informacija, naujasis avialinijų valdybos pirmininkas, susisiekimo ministro patarėjas Gintautas Migonis Eltai sakė, kad šiemetiniam nuostoliui daugiausiai įtakos padarė ankstesnių laikotarpių atidėjimai. "Tokiu atveju trijų ketvirčių rezultatą vertinčiau teigiamai", - patvirtino jis.

Kadangi LAL pastaruosius dvejus metus yra baigusi ypač nuostolingai, atitinkamai su 24,5 mln. litų nuostoliu 1999-aisiais ir 27,1 mln. litų nuostoliu 2000-aisiais, šiuo metu vyksta nurašymai, o metus planuojama baigti su tvarkingu balansu. Su kokiu nuostoliu avialinijų bendrovė pabaigs šiuos metus, oficialiai neprognozuojama. Palyginti praėjusių ir šių metų devynis mėnesius, LAL apyvarta yra ūgtelėjusi 7,4 proc. - nuo 162 mln. pernai iki 173,96 mln. litų šiemet.

Pasaulinės oro rinkos krizės dėl rugsėjo teroro išpuolių JAV, pirmiausiai per padidėjusias draudimo išlaidas, paveikta LAL šiuo metu pertvarko savo veiklą.

Greitai jos padėtį pradės analizuoti Vokietijos konsultacinės kompanijos "Indecon Consulting GmbH" vadovaujamas konsorciumas, kurio išvados parodys, ar dabar yra tinkamas laikas įmonei privatizuoti. Planuojama, kad privatizavimo patarėjo rekomendacijos paaiškės iki Kalėdų.

LAL privatizavimu yra domėjęsi kelios užsienio kompanijos - Olandijos KLM, Suomijos "Finnair", Lenkijos LOT bei Skandinavijos SAS. Tačiau tampa nebeaišku, kiek jų planai liks realūs dėl prastos situacijos rinkoje, kur kas kiek laiko kuri nors oro bendrovė praneša apie gresiantį bankrotą.

Visą 100 proc. LAL akcijų valdo Valstybės turto fondas, turintis vieną vietą bendrovės valdyboje. Joje vyrauja Susisiekimo ministerijos atstovai.

Įstatinis 95,8 mln. litų bendrovės kapitalas netrukus bus padidintas iki 107,588 mln. litų - suma, kuri praėjusiais metais iš valstybės biudžeto buvo skirta Keleivių ir krovinių pervežimų programai vykdyti.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją