„Paskaičiavome, kad remontuoti jo neverta, nes 400 kv. m ploto bokšte dirbo tik 3 Saugios laivybos administracijos darbuotojai, 5-6 locmanai ir įrengta radiolokacinė antena. O jo remontas atsieitų apie 100 tūkst. Eur. Be to, bokštas turi tik vietines nuotekas, jo pajungimas į miesto nuotekų sistemą kainuotų dar apie 100 tūkst. Eur. Todėl pasirinkta alternatyva bokštą griauti“, – sakė „Vakarų ekspresui“ A. Latakas.

Pasak pašnekovo, bokšte dirbę Saugios laivybos tarnybos specialistai ir locmanai jau šių metų viduryje perkelti į KVJUD pastatą Janonio gatvėje. Be to, locmaniniai kateriai, pasitinkantys į uostą įplaukiančius laivus, perkelti į arčiau uosto vartų esančią 19 krantinę. „Beliko išspręsti klausimą dėl radaro.

Anot direktoriaus, nugriovus bokštą, uoste atsilaisvins apie 1,5 tūkst. kv. m teritorija.

„Šioje teritorijoje jau 2025 m. turėtų pradėti veiklą ekologiško kuro – vandenilio – gamybos stotelė. Šiuo metu atliekamas šio projekto poveikio aplinkai vertinimas.

Numatoma, kad vandenilis bus gaminamas naudojant polimerinių elektrolitų membranos (PEM) elektrolizerį, t. y. leidžiant elektros srovę tarp katodo ir anodo vanduo suskaidomas į vandenilį ir deguonį ir per PEM membraną išskiriamas vandenilis.

Planuojamo uoste įrengti elektrolizerio galingumas sieks iki 2 MW. Planuojamas vandenilio gamybos pajėgumas – apie 530 tūkst. kub. m 2025-aisiais, palaipsniui jis būtų didinamas iki 1,4 mln. kub. m 2030 metais.

Projektui įgyvendinti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau yra gavusi 5 mln. Eur paramą iš Europos Sąjungos fondų“, – sakė A. Latakas.