Prisimindamas savo patirtį skirtinguose verslo sektoriuose portalo DELFI direktorius Darius Gudačiauskas pasidalijo savo įžvalgomis, kaip mažieji galėtų atsiriekti didžiųjų pyrago gabalo.

Vadovų konferencijoje EBIT 2014 pranešimą skaitęs D. Gudačiauskas pabrėžė, kad didžiosios įmonės išsiskiria tuo, kad jose visiškai į darbą įsitraukę yra tik apie pusė darbuotojų. Didelio verslo potencialas slepiasi mokėjime į darbą įtraukti ir likusią pusę.

„Vadovai dažnai pradeda iniciatyvas, kurios dar labiau sumažina norinčių dirbti žmonių skaičių. Reorganizacijos, kaštų mažinimai – tai jėgos pratimai, kurie priverčia dar labiau susigūžti ir dirbti iš baimės“, - kalbėjo pranešėjas.

Kalbėdamas apie tai, kaip mažosios įmonės galėtų pasinaudoti didžiosiomis įmonėmis, D. Gudačiauskas užsiminė apie didžiųjų įmonių talentus.

„Didžiosiose įmonėse yra daugybė gerų, talentingų specialistų, kurie yra nusivylę savo įmonės strategija ir vadovų sprendimais, nes šie nesugebėjo įtraukti darbuotojų. Mažoje įmonėje yra daugiau galimybių dirbti įdomų darbą nei didelėje“, - teigė įmonės vadovas.

Darbuotoją į mažą įmonę galima pritraukti ir dėl aplinkos darbe – mažai tikėtina, kad mažoje įmonėje darbuotojas bus nepastebėtas ir nesvarbus.

Dar vienas mažos įmonės privalumas – lankstumas: „Didelės įmonės, be visų turimų privalumų, yra labai nelanksčios. Tuo nelankstumu gali pasinaudoti mažosios ir taip pritraukti geriausius žmones“.

„Mačiau šimtus, o gal tūkstančius atvejų, kai puikiausi specialistai pateikia įvairiausių pasiūlymų, idėjų. Dažniausiai patvirtinimų būna mažai. Dauguma idėjų „važiuoja“ į lentyną „ne prioritetas“. Jeigu jūs surasite šiuos talentingus žmones, gausite informaciją apie projektus, jūs pamatysite, kad tie žmonės yra gyvi verslo modeliai“, - patarė D. Gudačiauskas.

Taip pat smulkusis verslas savo lankstumą gali išnaudoti tose srityse, kur didieji konkurentai yra „paralyžuoti“.

„Kai esi prisotintoje rinkoje, tavo tikslas - kuo ilgiau išlaikyti pelną. Kai rinka važiuoja žemyn, tai nereiškia, kad dingsta vartotojo poreikis. Gali būti, kad keičiasi tai, kaip vartotojas vartotoja tą paslaugą. Didelė įmonė negali greitai sureaguoti į tokius pasikeitimus, nes iškart prarastų didelę dalį pelno, bet mažosioms įmonėms niekas nedraudžia kurti naujus verslo modelius“, - įžvelgė pranešėjas.

Pasak D. Gudačiausko, norėdami didinti savo sėkmę mažieji verslai taip pat neturėtų bijoti elgtis priešingai nei didieji jų konkurentai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)