„Rekordinį dalyvių skaičių – 1291 studentus iš viso pasaulio pritraukęs „Creative Shock“ socialinio verslo konkursas šiemet į finalą Vilniuje pakvietė 8 geriausiai pirmuose turuose pasirodžiusias komandas. Jaunieji verslo lyderiai atvyko iš Gvatemalos, Tailando, Rusijos, Ukrainos, Islandijos, Italijos, Baltarusijos, Didžiosios Britanijos bei Indijos“, – teigė organizatoriai.

Komandoms reikėjo ne tik įprastų verslo ir ekonomikos žinių, bet ir būti susipažinusioms su socialinio verslo modelio principais, pelniusiais Nobelio premiją Dr. Muhammad Yunus. „Finalo metu buvo sprendžiamos kelios užduotys, socialinio verslo simuliacijos. Dalyviams teko rasti išeitį iš pateiktų aplinkybių. Pagrindinė, daugiausia lemianti užduotis buvo socialinio salotų baro Vilniuje „Mano Guru“ verslo situacija. Negalėdami palikti ISM universiteto teritorijos, finalininkai turėjo vieną naktį pasiruošti pristatyti savo strategiją. Kitą rytą jų prezentacijas vertino komisija“, – pasakojo „Creative Shock“ projekto vadovė Silvija Kalinauskaitė.

Pirmą kartą Lietuvoje išvydę sniegą laimėtojai laimėtai kelionei rinksis egzotiškiausią pasaulio tašką

Iš 8 komandų geriausiai pasirodė Oksfordo universiteto Aukštosios verslo mokyklos Saïd magistrantų komanda „The Oxford Creatives“. „Savo strategijai įkvėpimo sėmėmės iš gimtojo krašto – Indijos. Mūsų kultūra turtinga sveikos gyvensenos tradicijomis, turime daug unikalių verslo modelių, kurie galėtų būti pritaikyti ir čia, Lietuvoje. Pavyzdžiui, ten dienos metu kai kurių restoranų patalpose vyksta jogos užsiėmimai, o vakare patalpa transformuojama į maitinimo įstaigą“, – pasakojo komandos nariai.

Pirmąją vietą laimėjusi komanda džiaugėsi galėsianti skirti laiko poilsiui. „Esame įpratę kasnakt miegoti ne daugiau 4 valandų. Dabar laukia maloniausias darbas – planuoti išvyką į patį tolimiausią pasaulio tašką“, – pasakojo laimėtojai. Lietuvoje „Creative Shock“ dalyviams džiaugsmo suteikė ne vien finalinio savaitgalio įspūdžiai. Nemažai atvykusių studentų pirmą kartą gyvenime išvydo sniegą.

Komandų sprendimai bus pritaikyti realybėje

Finalinė užduotis buvo skirta salotų baro „Mano Guru“ modeliui tobulinti. „Vilniaus centre įsikūręs verslas ne tik tiekia gardžias salotas, bet ir prisideda prie socialinės atskirties mažinimo įdarbindamas nuo priklausomybių kentėjusius bei iš įkalinimo įstaigų paleistus asmenis. Per šešis mėnesius šie žmonės yra apmokomi, paruošiami darbui ir galutinai išsigydo priklausomybes, Jie gali grįžti į visuomenę ir rasti įprastą darbą. Komandų užduotis buvo sukurti patrauklias rinkodaros, komunikacijos strategijas, rasti būdų pagerinti klientų atsiliepimus“, – trumpai užduoties idėją pristatė vertinimo komisijos pirmininkas Phil Tulba.

„Tarp pirmųjų trijų vietų skirtumas buvo labai mažas. Esame labai patenkinti komandų pasiūlymų kokybe ir šias idėjas ruošiamės pritaikyti. Tai buvo aukšto lygio konsultacijos“, – teigė „Mano Guru“ atstovė bei komisijos narė Aistė Černiauskaitė.

Grandiozinį projektą organizuoja 13–ka ISM Vadybos ir ekonomikos antrakursių

„Creative Shock“ šiemet buvo rengiamas jau šeštąjį kartą. Nors komandoje – dar tik 13 jaunų žmonių, organizatoriai džiaugiasi užfiksavę 45 proc. dalyvių augimą, pritraukę pačius geriausius studentus iš viso pasaulio ir sėkmingai skleisdami socialinio verslo idėją. „Mūsų tikslai neapsiriboja kokybiškiausio renginio, atitinkančio pasaulinius standartus, kūrimu. Socialinis verslas – ateities verslas. Manome, kad jauni verslininkai, o ypač lietuviai, galėtų tapti dar ambicingesniais ir nebijoti rinktis sunkesnio kelio – siekti dviejų dalykų vienu metu: ir pelno, ir socialinės problemos sprendimo visuomenėje. Šis iššūkis ne bet kam, nes kiekvienas verslas turi unikalų veikimo principą. Tad norime parodyti, kuo tai yra įdomu, kur slypi kūryba“, – įžvalgas dėstė organizatoriai.

Kasmet projektas atiduoda duoklę ir Vilniaus miestui – rengiama nemokama ir atvira socialinio verslo konferencija. Šiemet jos tema – „Dream Pragmatically“, o pranešimus skaitė Didžiosios Britanijos Imperijos ordino laureatė Karen Lowthrop, Kembridžo universiteto startuolio „Simprints“ projektų vadovė Christine Kim, Latvijos mados namų bei socialinio verslo įkūrėjas Fionn Dobbin, bet Maroko Socialinio verslo ir inovacijų centro įkūrėjas Adnane Addioui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)