Šiemet skrido jau 5 kartą ir dar nė karto nematė, kad galima būtų patekti į „Caffeine“ kavinę Šengeno zonoje. Dažnai durys būna uždarytos, o naudotis kavinės paslaugomis gali ne Šengeno zonoje esantys keleiviai. Keista, jeigu prisiminsime faktą, kad prieš kelis metus Vilniaus oro uoste atidarytos dvi „Caffeine“ tinklo kavinės – viena Šengeno, o kita ne Šengeno zonoje. Dabar abi kavinės patenka į vieną zoną.

„Vilniaus oro uoste egzistuoja keleivių piko laikai, kurie mus įpareigoja, įsivertinus ribotas dabartinio išvykimo terminalo infrastruktūros galimybes, priimti tam tikrus srautų valdymo sprendimus, kad per itin trumpą laiką visi keleiviai būtų sulaipinti į lėktuvus. Pavyzdžiui, ankstyvais rytais (tam tikru laikotarpiu), per mažiau nei pusvalandį, tenka aptarnauti ir sulaipinti penkių lėktuvų keleivius, t.y. beveik 1 tūkst. žmonių, todėl turime praplėsti esamą ne Šengeno zoną specifiškai tuo piko laikotarpiu.

Tai dažniausiai ir daroma tuo metu, o vėliau vėl viskas grįžta į savo įprastą veiklą“, – pakomentavo Tadas Vasiliauskas, Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai.

Ar tai yra problema ir kitur negalima atsigerti kavos? Galima. Galima nusipirkti kavos iš čia įrengtų kavos aparatų. Taip pat galima eiti kavos į kitus restoranus, tačiau ar ten kavos pasirinkimas bus toks pat kaip kavinėje ir ar esame tikri, kad ten kavą nepatieks iš to paties kavos aparato? Atsakymas neaiškus.

„Kavinė tikrai nėra vienintelė vieta Šengeno išvykimų erdvėje, kur galima įsigyti kavos ne iš aparato. Minėtoje terminalo erdvėje, visai šalia aptariamos vietos, veikia dar du restoranai („Manami“ ir „Pankolis“), kuriuose keleiviai gali ne tik išgerti kokybiškos kavos, bet ir papusryčiauti prieš kelionę. Keleivius labai kviečiame pasidomėti šiomis alternatyvomis“, – pakomentavo oro uosto atstovas.

Taigi skundai šioje situacijoje nepadės ir keleiviams tiesiog teks prisitaikyti prie esamos situacijos. Tikėtina, kad po metų situacija pagerės, nes bus atidarytas naujasis išvykimo terminalas.

„Dėl augančio keleivių skaičiaus tiek artimoje, tiek tolimesnėje laiko perspektyvoje ir statome naują išvykimo terminalą Vilniaus oro uoste, naujasis terminalas mums leis kokybiškai aptarnauti dvigubai daugiau keleivių nei dabar galime, taip pat leis pasiūlyti naujų paslaugų, daugiau erdvės“, – tikina specialistas.

Naują terminalą planuojama atidaryti 2025-ųjų metų pradžioje. Lietuvos oro uostų duomenimis, pastačius naująjį 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – dvigubai (nuo 1 200 iki 2 400 keleivių per valandą).