„Situacija darbo rinkoje nėra palanki darbdaviams, todėl kompanijos turėtų ieškoti būdų, kaip išsaugoti darbuotojus, didinti jų lojalumą. Tokios priemonės, kaip bendrovės šventės, gali būti siūlelis, kuris pririš žmogų prie bendrovės“, – „Kauno dienai“ sakė V.Lepeška.

Specialisto nuomone, svarbu tinkamai suorganizuoti šventę. Reikia sudaryti darbuotojams galimybę pabendrauti, pasijusti svarbiems, sustiprinti komandos ryšius. Šeimos narių įtraukimas į įmonės orbitą, anot V.Lepeškos, yra svarbus, tačiau kalėdinis vakarėlis tam – ne pats tinkamiausias laikas.

„Šeimos nariai turi žinoti, kokioje aplinkoje dirba jų artimasis, tačiau šventės platesniam ratui galėtų būti rengiamos vasarą. Kalėdinis vakarėlis daugiau skirtas įmonės pasiekimams aptarti, geriausiems darbuotojams pagirti“, – kalbėjo V.Lepeška.

Premijų nauda

Ekonomikos augimas ir geri įmonių finansiniai rezultatai leidžia spėti, kad kalėdines premijas ar vadinamuosius tryliktuosius atlyginimus gaus nemaža dalis darbuotojų. Papildomos pajamos pradžiugina darbuotojus, tačiau įmonėms tokia motyvavimo priemonė ne visada būna naudinga.

„Žmonės turi aiškiai žinoti, už ką gavo premiją. Jei bendrovė netinkamai paaiškina, už ką skiriami pinigai, tiesioginės teigiamos įtakos tai neturės“, – pabrėžė V.Lepeška.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila „Kauno dienai“ žadėjo, kad visi 7,7 tūkstančio bendrovės darbuotojų gaus kalėdines premijas, tačiau tryliktieji atlyginimai mokami nebus. Premijas darbuotojams mokės ir Kauno bendrovė „Autrolis“.

Spektaklių mada

Penkiems šimtams „Autobusų parko“ darbuotojų Kalėdų šventę vadovai organizuos, tačiau ne visiems vienu metu, nes pusė vairuotojų būna keliuose. Bendrovės „Autrolis“ rinkodaros direktorius Mindaugas Kučinovas autobusų vairuotojus planuoja pakviesti į kalėdinį spektaklį viename Kauno dramos teatrų, o darbuotojų vaikams bus organizuojama atskira šventė su Kalėdų Seneliu.

Bendrovės „Kraft Foods Lietuva“ korporacinių reikalų skyriaus projektų vadovas Baltijos šalių regionui Marius Giržadas įsitikinęs, kad kalėdinė šventė nebūtinai turi būti ištaiginga ir brangi. Bendrovė organizuos dvi Kalėdų šventes: vieną darbuotojams, antrą – jų vaikams. Be to, įmonė darbuotojus planuoja pakviesti į šventinį spektaklį.

Švęs skirtingai

Aštuntus metus tradiciškai Kalėdas švęs „Kauno pieno centro“ kolektyvas, kurį šiemet vadovai kvies į boulingo turnyrą.

„Nominacijos už pasiekimus, linkėjimai, dovanos ir kitos atrakcijos yra neatsiejama mūsų švenčių dalis“, – sakė „Kauno pieno centro“ generalinis direktorius Arūnas Kontautas, šiųmetei šventei organizuoti skyręs 20 tūkstančių litų.

Rengdamiesi kalėdiniam laikotarpiui prekybos tinklo „Iki“ vadovai apklausė darbuotojus, kaip jie norėtų švęsti didžiąją metų šventę.

„Dauguma pageidavo cirko, į kurį galėtų atvažiuoti su vaikais. Surengsime penkis koncertus Kaune, Vilniuje ir Klaipėdoje, į kuriuos autobusais suvešime darbuotojus iš visų šalies miestų“, – pasakojo T.Vaišvila.

„Bitės“ generalinio direktoriaus pavaduotojas įvaizdžiui ir komunikacijai Gary McGuire’as didžiavosi, kad „Bitės“ komanda yra linksma, išradinga ir su polėkiu. Pavyzdžiui, pernai vykusio vakarėlio tema – Tokijo gatvės mada.

Koncerno SBA personalo vadovė Lina Makarskienė pasakojo, kad kiekviena SBA grupės įmonių rengia šventinį vakarą darbuotojams.

„Kauno švaros“ direktorius Petras Čiegis, vadovaujantis 600 darbuotojų kolektyvui, sakė kalėdinių švenčių darbuotojams nerengiąs. Anksčiau tokios šventės būdavo švenčiamos, kai jų organizavimu rūpindavosi profsąjungos. Kalėdinės premijos ar tryliktieji atlyginimai šioje įmonėje taip pat nemokami, nes „pelno paskirstymo dokumente tokios eilutės nėra“. 2006 metų bendrovės neaudituotas pelnas sudarė 1,1 milijono litų.

Sveikina partnerius

Tikriausiai nėra įmonės, kuri prieš Kalėdas neišsiųstų bent vieno atviruko su geriausiais linkėjimais. Tačiau jau kurį laiką formuojasi nauja tradicija – rengiami vakarėliai verslo partneriams bei klientams.

„Akivaizdu, kad bendrovėms tokie renginiai yra naudingi. Per šventes kviestiniams svečiams parodomas išskirtinis dėmesys, stengiamasi sustiprinti santykius. Jei renginys vykęs – tikslai pasiekti, nes informacija sklinda greitai“, – sakė V.Lepeška.

„Kauno pieno centras“ ypatingiems klientams dovanoja po ledų tortą, o „Kraft Foods Lietuva“ verslo partnerius kviečia į „Kaunas Jazz“ koncertus.