Kaip buvo skelbta, išskirtinis krovinys atgabentas laivu „Jumbo Jubilee“, skirtu gabenti nestandartinius krovinius. Laivas turi du kranus, kurių kiekvieno keliamoji galia siekia 900 tonų, tad krovinius galima iškrauti ir krantinėse, kuriose nėra kranų. Krovos metu buvo sustiprintas laivybos koordinavimas akvatorijoje: pro šalį plaukiantys, ypač didieji laivai, privalėjo sumažinti greitį, kad nesukeltų bangavimo, taip pat laivams buvo privalu laikytis nustatyto saugaus atstumo.

Italijoje pagamintas technologinis įrenginys Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“ iškrautas iš jį atgabenusio laivo ant 88 ašinių linijų modulinių priekabų. Beveik 1 500 tonų sveriantis krovinys iš Klaipėdos bus transportuojamas į Mažeikių rajoną. Kartu su transporto priemone krovinys sveria apie 2 200 tonų. Transporto priemonės su kroviniu ilgis siekia 93 metrus, aukštis – 10,5 metro, o plotis – 6,5 metro.

Krovinio atplukdymo ir iškrovimo akimirkos nuotraukų galerijoje bei vaizdo įraše:

Kaip skelbė „Orlen Lietuva“, gamykloje statomam naujam įrenginiui skirtas sunkiasvoris krovinys bus transportuojamas apie dvi savaites, tamsiuoju paros metu, vidutiniškai 3 km/val. greičiu. Didžiausias krovinio greitis – 5 km/val. Istorinė 145 kilometrų kelionė iš uostamiesčio į Mažeikių rajoną prasidės vidurnaktį iš rugpjūčio 5-osios į rugpjūčio 6-ąją. Įspūdingas krovinys bus gabenamas Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajono keliais.

Krovinio gabenimo metu laukia eismo ribojimai Klaipėdos mieste iki rugpjūčio 8 dienos. Nurodoma, kad ribojimai numatomi Minijos g. atkarpoje nuo „Bega“ įmonės terminalo iki Sausio 15-osios g. Taip pat – Sausio 15-osios g. iki Tilžės gatvės ir Tilžės g. nuo Sausio 15-osios g. iki Jakų žiedo. Dėl minėto negabaritinio krovinio pervežimo galimi viešojo transporto vėlavimai, taip pat keisis kai kurių viešojo transporto maršrutai bei tvarkaraščiai.

Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas pasakojo, kad reaktoriaus transportavimui buvo ruoštasi 2 metus, per kuriuos buvo tvarkomi kelio ruožai, atnaujinami tiltai ir įrengti kelkraščiai.

„Didžiausias darbas buvo sutvarkyti infrastruktūrą, kad ji būtų pritaikyta tokio sunkaus krovinio vežimui. Tai aš trumpai paminėsiu, kad iš tikrųjų 2 metus rangovai dirbo, nes šis krovinys keliaus per 130 km valstybinės reikšmės kelių ir buvo visame ruože sutvarkyti 9 tiltai, 2 iš jų iš naujo perstatyti, buvo įrengta apie 64 km. papildomo kelkraščio, kai kur buvo keičiama danga“, – komentavo jis.

„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ketvirtadienį pranešė, kad remiantis vežėjo sudarytu maršrutu, laikinai nutraukti elektros energiją reikės 2986 vartotojams. Visus, kuriems bus nutrauktas elektros energijos tiekimas gabenant „Orlen Lietuva“ reaktorių, ESO informuos elektroniniais laiškais arba trumposiomis žinutėmis likus 5 dienoms iki darbų pradžios. Likus parai – vartotojai dar kartą gaus priminimus.

„Orlen“ investicijos į Mažeikių filialo plėtrą sieks beveik 1 mlrd. eurų. Kaip teigta, tai yra didžiausia Lenkijos kapitalo investicija Lietuvoje. „Orlen Lietuva“ generalinis direktorius Michalas Rudnickis teigė, kad pradėjus veikti naujajam reaktoriui, gamykla padidins šviesiųjų naftos produktų, pavyzdžiui, benzino ir dyzelino, gamybos apimtis, o tai leis įmonei didinti pajamas ir investicijas į žaliosios energijos gamybą.

Kaip atrodo krovinys, galima pažiūrėti ir „Atvira Klaipėda“ vaizdo įraše:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)