Be jau svarstomų pataisų, Seime yra įregistruota pasiūlymų drausti ir paslėptą alkoholio reklamą. Tačiau Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Erikas Tamašauskas atkreipia dėmesį, kad toks sprendimas gali lemti kai kurių knygų uždraudimą.
Pasak Seimo nario, senojo Bertono darykla veikia iki šiol, taigi knygos ištrauką galima būtų laikyti paslėpta reklama.
„Tai yra tik viena knyga, kurią turėtume uždrausti. Prisiminkime „Žaldokynę“, tą patį „Tadą Blindą“, kuris yra nepaprastai populiarus ir kuriame yra kelios užslėptos reklamos. Viena jų, kai rusų pulkininkas atvyksta ir sako: „Keisti tie lietuviai, bet daro gerą degtinę“. Tai yra degtinės reklama. Kai jie susirenka miške ir sako: „O kur „Blindos“ alus?“ Vėlgi, tai yra užslėpta alaus reklama. Tokiu atveju turėsime daug ką uždrausti“, – kalbėjo E. Tamašauskas.
Socialdemokratas Vytenis Povilas Andriukaitis tvirtino, kad alkoholio vartojimas turi didelę neigiamą įtaką ir šalies ekonomikai. „Lietuvos girtuokliavimo ir asocialaus girtuokliavimo tradicija yra labai gili ir labai sena. Ji labai smarkiai atsiliepia ir mūsų ekonomikai. (...) Valančiui buvo iškilusi didžiulė problema, kad caro alkoholio monopolis Lietuvoje bankrutuotų ir jis to pasiekė, tačiau darbo vietų nuo to nesumažėjo“, – kalbėjo Seimo narys.
Jis atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje yra keliolika tūkstančių vietų, kur galima įsigyti alkoholio. Tuo metu 9 mln. Gyventojų turinčioje Švedijoje distribucijos tinklas yra tik 400.
2016 m. negalima būtų prekiauti ir degalinėse
Seime svarstomose pataisose siūloma, kad nuo 2016 m. degalinėms nebūtų leidžiama prekiauti alkoholiu, o iki tol svaigalus jos galėtų pardavinėti 22-8 val. Tačiau nuo 2013 m. čia parduoti būtų leidžiama ne stipresnį nei 6 laipsnių alkoholį. Šiuo metu dalis degalinių yra pasivadinusios maitinimo įstaigomis ir alkoholį parduoda visą parą.
Taip pat planuojama, kad specializuota alkoholinių gėrimų parduotuvė neturėtų būti įrengiama arčiau nei 100 m nuo ugdymo įstaigos, turėtų būti visiškai izoliuota nuo gyvenamųjų patalpų, joje nuolat turėtų veiktų video kameros.
Projekte numatyta, kad nuo 2012 m. birželio nebeliktų „bambalių“ – plastikinių didesnių nei 1 l butelių, į kuriuos pilstomas alus, sidras, alkoholiniai kokteiliai. Taip esą siekiama mažinti alkoholio ir plastikinės taros naudojimą.
Įstatymo projekte taip pat užsimota dar labiau riboti alkoholio prieinamumą jaunimui: drausti jaunesniems nei 18 metų po 22 val. patekti į tas maitinimo įstaigas, kur parduodamas alkoholis, jaunesniems nei 21-erių neleisti parduoti ir vartoti stipresnio nei 15 laipsnių alkoholio.
Taip pat siūloma sukonkretinti viešojo maitinimo įstaigos pavadinimą ir leisti jose naktį alkoholį parduoti tik atidarytoje pakuotėje ir vartojimui vietoje.
Be to, siūloma uždrausti prekiauti alkoholiu sporto rungtynių, koncertų metu. Įstatymo projekte numatyta, kad 2016 m. alkoholio reklama turėtų būti draudžiama ir visuomenės informavimo priemonėse. Lietuvoje taip pat turėtų išnykti išorinė alkoholio reklama.
Šiuo metu alkoholio reklama draudžiama televizijos ir radijo programose nuo 6 iki 23 val., taip pat ji ribojama periodinių leidinių pirmuosiuose puslapiuose ir visuose leidiniuose vaikams bei paaugliams. Išorinę reklamą leidžiama užsisakyti tik alaus, alaus mišinių su nealkoholiniais gėrimais bei natūralios fermentacijos vyno ir sidro gamintojams.