Internetinės parduotuvės prekiubaze.lt pirkinių krepšelį galima išsirinkti iš daugiau kaip 10 tūkst. prekių asortimento. Tačiau pagal populiarumą pirmauja prekės vaikams – sauskelnės ir žaislai, o antroje vietoje lieka maistas. Prekiubaze.lt direktorius Darius Jasiulis pastebi, kad vasarą populiaria preke tampa vienkartiniai indai.

Pašnekovas klientus išskiria į kelias grupes: pirmoje vietoje yra jaunos mamos, užsisakančios prekes vaikams ir maistą, internetinė prekyba yra išsigelbėjimas ir negalią turintiems vartotojams – juos labiausiai domina kasdienio vartojimo prekės. Šią prekių kategoriją taip pat užsisako užsienyje gyvenantys asmenys, kurie perka jas Lietuvoje esantiems artimiesiems. Tarp prekiubaze.lt klientų yra ir įmonės, užsisakančios prekes į ofisus, tačiau didžiąją pirkėjų dalį sudaro fiziniai asmenys.

„Aktyviausia yra jaunų mamų grupė, nes jos turi daugiau laiko ir galimybių ieškoti joms reikalingų prekių bei informacijos internete. Artimiausiu metu planuojame atidaryti dar vieną skyrelį – „Išparduotuvė“. Jame bus prekiaujama naujomis, kokybiškomis prekėmis. Daugiausia tai bus prekės vaikams – žaislai, vežimėliai, kėdutės ir kt.“, – pasakoja D. Jasiulis.

Perka vienu prisėdimu

Aukirkeiskis.lt projekto vadovės ir šiuo metu dvejų metų vaiką auginančios mamos Sonatos Kurmanskienės nuomone, jaunos mamos interneto parduotuves renkasi dėl kelių priežasčių: „Mažyliai dažnai serga ir daug laiko tenka praleisti namuose, taip pat tam įtakos turi nepalankios oro sąlygos. Be to, jaunoms šeimoms tenka skaičiuoti savo biudžetą, o kainas lyginti internete ir rinktis sau patrauklesnį variantą daug lengviau ir pigiau nei važinėti po parduotuves“.

Pašnekovė teigia, kad dėl besiplečiančios prekių pasiūlos internete jaunų mamų aktyvumas didėja. Tai lemia privalumas, kai nereikia eiti į atskiras vietas pirkti maisto, sauskelnių ar kitų reikalingų prekių, nes viską gali rasti vienoje vietoje. Tačiau S. Kurmanskienė pasakoja, kad pirkėjų skiriamos išlaidos nėra didelės: „Dažnai klientai nori pirkti pigiau nei įprasta kaina. Vidutinio amžiaus šeimos (nuo 35 iki 45 metų) dažniau pageidauja konsultacijų, taip pat nori prekę pamatyti, įvertinti, palyginti“.

Išmokų sumažėjimas paveiks neigiamai

Dariaus Jasiulio nuomone, net ir sumažėjus motinystės išmokoms, aktyviausiai pirkėjų kategorijai priklausančios jaunos mamos pirmos vietos neužleis: „Nemanau, kad tai turės labai didelės įtakos. Didžioji dalis žmonių internete ieško ir perka prekes, kurios pigesnės nei įprastose parduotuvėse. Tik nedidelė dalis pirkėjų tai supranta kaip paslaugą ir nekreipia dėmesio į didesnę prekės kainą. Todėl jaunos mamos kaip pirko internete, taip ir pirks. Nebent iš pirkinių krepšelio išnyks mažiau reikalingos prekės ir bus perkama tik tai, kas būtina“.

S. Kurmanskienė teigia, kad motinystės išmokos palengvina vaiko auginimą ir suteikia galimybę įsigyti pagrindinius vaiko priežiūros reikmenis. Kadangi aukirkeiskis.lt pagrindinis klientas yra jauna mama, auginanti vaikus iki dvejų metų, sumažėjęs išmokų dydis situaciją pakeistų: „Kiekviena šeima savo biudžetą skaičiuoja. Jaunų šeimų situacija yra pati sunkiausia, kadangi joms reikia auginti ir lavinti vaikus, pasirūpinti, kad mažyliai augtų apsupti šiltos ir jaukios aplinkos“.

Internetinės prekybos zaislai.lt direktorius Kęstutis Mikolajūnas taip pat mano, kad išmokų sumažėjimas nebūtų naudingas: „Jei mamos gaus motinystė pašalpą tik iki metų, tai neigiamai atsilieps internetinei žaislų prekybai. Internetas yra beribis, todėl dirbanti mama galės mažiau laiko skirti naršymui, turės žinoti, ko tiksliai nori ir kur tai galima rasti. Kai kuriose šalyse tradiciškai moterys, auginančios vaikus nedirba. Jos kuria vertę šeimai ir visuomenei augindamos vaikus, rūpindamosi šeimos gerove. Kai jauna mama turi dar uždirbti pinigus, tai tam tikra prasme nukentės tiek auginami vaikai, tiek šeimos“, – teigia K. Mikolajūnas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)