Vienintelėje Baltijos šalyse naftos perdirbimo produktų gamykloje statomam naujam įrenginiui skirtas sunkiasvoris krovinys bus transportuojamas apie dvi savaites, tamsiuoju paros metu, vidutiniškai 3 km/val. greičiu – krovinio transportavimas 145 km ilgio maršrutu užtruks iki rugpjūčio 18 d.

Įspūdingas krovinys bus gabenamas Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajono keliais.

Numatomi eismo ribojimai

Dėl didžiausio Lietuvos istorijoje negabaritinio krovinio pervežimo iš Klaipėdos uosto į gamyklą Mažeikiuose iki rugpjūčio 18 d. Vakarų Lietuvoje numatomi eismo ribojimai. Dėl to rajono gyventojus ir svečius informavusi, perspėjusi Kretingos rajono savivaldybė rekomenduoja keliones planuoti iš anksto, su laiko atsarga, esant galimybei – rinktis kitus maršrutus, svarbiausia – sekti kelių ženklinimo informaciją.

Turimomis žiniomis, šiandien, rugpjūčio 8 d., krovinys iš Žiobrių Klaipėdos rajone pajudės 19 val. ir važiuos iki mūsų rajono Jokūbavo kaimo, kur sustos po vidurnakčio, 0.22 val. Iš Jokūbavo krovinys pajudės trečiadienį, rugpjūčio 9 d., 20.22 val., ir 02.34 val. sustos Šiaulių g. ties plentu Kretinga– Kartena.

Rugpjūčio 10 d. krovinys nejudės.

Penktadienį, rugpjūčio 11 d., krovinys turėtų pajudėti 19.00 val. Salantų link ir paryčiais, 7.42 val., sustoti ties Salantais, plente Kartena–Salantai.

Šeštadienį, rugpjūčio 12 d., 19 val. krovinys pradės judėti Erlėnų link ir, pravažiavęs Leliūnus, Juodupėnus, sustos rugpjūčio 13 d. naktį 01.31 val. Iš Erlėnų jis turtėtų išvažiuoti tą pačią dieną 19 val. ir važiuos iki Skuodo, iš kurio istorinio krovinio kelionė tęsis per Aleksandriją, Židikus, Ritinę, Pikelius, kol rugpjūčio 18 d. atvyks į „Orlen Lietuva“ Mažeikiuose.

Dalis gyventojų neturės elektros

Krovinio gabenimo dienomis daliai gyventojų laikinai bus nutrauktas elektros energijos tiekimas.

„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) sutelkė visas pajėgas, kad per šią kelionę rajonų, per kuriuos bus gabenamas krovinys, gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų. Remiantis vežėjo sudarytu maršrutu, laikinai nutraukti elektros energiją reikės 2 tūkst. 986 vartotojams.

Kelio ruožuose, kuriuose oro linijos kliudys pravažiuoti transportui, elektros energiją numatoma išjungti iki 10 valandų“, – pranešė ESO, skaičiuojantis, kad, gabenant krovinį, 145 km kelių ruože reikės išmontuoti, o reaktoriui pravažiavus, atstatyti net 178 oro linijų sankirtas.

Išjungti ir įjungti elektros energiją rūpinsis 106 brigados, arba per 200 elektrikų. Jų darbus koordinuos 32 dispečeriai. Darbai nenutrūkstamai vyks ir naktį, ir dieną.

Visus vartotojus, kuriems bus nutrauktas elektros energijos tiekimas gabenant reaktorių, ESO informuos elektroniniais laiškais arba trumposiomis žinutėmis likus 5 dienoms iki darbų pradžios, likus parai vartotojai gaus priminimus. Bendrovė taip pat pasirengusi teikti informaciją, jeigu dėl nenumatytų aplinkybių keisis krovinio vežimo tvarkaraštis. Be to, ESO atkreipė dėmesį, kad darbų eigą gali koreguoti gamtos stichijos – tokiu atveju ESO avarinės tarnybos prioritetą teiktų gyventojams ir pirmiausia pasirūpintų, kad jiems būtų atstatytas elektros energijos tiekimas.

Reaktorius – gamyklai modernizuoti

Kaip informavo akcinė bendrovė „Orlen Lietuva“, naftos perdirbimo produktų gamykloje žaliavos likučio konversijos įrenginio statybos prasidėjo praėjusių metų rugpjūtį, ir, praėjus metams, didžiausia Lietuvos istorijoje Lenkijos kapitalo investicija Lietuvoje įgavo pagreitį – į Klaipėdą pirmomis rugpjūčio dienomis atkeliavo naujam įrenginiui skirtas reaktorius.

Italijoje pagamintas technologinis įrenginys iš jį atgabenusio laivo ant 88 ašinių linijų modulinių priekabų buvo iškrautas Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“, kurioje buvo įrengtas specialus laikinas kelias, kuriuo išgabentas didžiausias uosto istorijoje krovinys, istorinį logistinį projektą – beveik 1 tūkst. 500 tonų sveriančio krovinio transportavimą iš Klaipėdos į Mažeikių rajoną įgyvendina kompanija „Mammoet“. Kartu su transporto priemone krovinys sveria maždaug 2 tūkst. 200 tonų, transporto priemonės su kroviniu ilgis siekia 93 metrus, aukštis – 10,5 m, plotis – 6,5 m.

Pasirengimo gabenti krovinį darbai užtruko beveik 2 metus. Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, planuojant reaktoriaus pervežimą, buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai: rengiantis gabenti krovinį, jo transportavimo maršrute buvo sustiprinti 40 posūkių, praplatinta ir sustiprinta 80 km kelių, įrengta apie 64 km papildomo kelkraščio, sutvarkyti 9 tiltai, 4 jų rekonstruoti įrengiant apvažas, 2 perstatyti iš naujo, specialiai įrengtos 6-ios krovinio sustojimo aikštelės, o vykstant kelionei bus statomos ir montuojamos specialios 12, 18 ir 16 m rampos, kurias logistikos bendrovei reikėjo atsivežti iš užsienio. Iš viso buvo atvežta daugiau nei 2 tūkst. tonų aptarnaujančių krovinių. Važiuojantį tralą ir krovinį lydės inžinieriai ir kitas personalas.

Atvežus reaktorių į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą jis bus montuojamas giluminio naftos perdirbimo įrenginyje, kuris bendrovei „Orlen Lietuvos“ leis ateityje dirbti pelningai, nepriklausomai nuo ekonominės situacijos pasaulyje. Šis Mažeikių gamyklos modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“ veiklos istoriją nuo 2006 metų, jį numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos. Akcinė bendrovė „Orlen Lietuva“ yra naftos perdirbimo bendrovė, valdanti vienintelę Baltijos šalyse naftos perdirbimo produktų gamyklą, taip pat naftos ir naftos produktų tinklą ir jūrų terminalą. Pagrindinės bendrovės veiklos sritys yra naftos produktų gamyba ir pardavimas. Naftos perdirbimo produktų gamykla perdirba apie 10 mln. tonų naftos per metus.