Karolina (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) sako, kad sutartyje nematė jokio mėnesinio 7 eurų mokesčio ir jam sutikimo nedavė, be to, ji pageidauja mokėti tik už konkrečią įrangą, o ne už kažkokias „grupes“.

„Prieš trejus metus iš „Bitės“ įsigijau numerį (planą) ir vėliau interneto maršrutizatorių. Maršrutizatoriaus sutartyje pirmame puslapyje buvo kaina vien už internetą ir maršrutizatorių, prie kurio aš padėjau parašą.

Po kelių mėnesių aš įsigijau dar du telefonus, planšetę. Kadangi anksčiau jų sąskaitos buvo nelabai aiškios, aš nelabai gilinausi į jas. Daug visokių aprašymų, kažkokie skaičiai“, – teigia Karolina.

Anot jos, dabar pasirodė, kad bent porą metų mokėjo po 7 eurus per mėnesį už jai nežinomą numerių grupę.

„Mokestis buvo pažymėtas maršrutizatoriaus sutartyje pačiame paskutiniame puslapyje prie „papildomų paslaugų“. To puslapio sutarties pasirašymo metu aš net nemačiau“, – sako moteris.
Telefonas, lėktuvo režimas

Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas komentuoja, kad klientės nurodytas mokestis taikomas naudojantis „Interneto paketų“ vartotojų grupės paslauga.

„Ši nebepalaikoma paslauga leido įsigyti iki 5 SIM kortelių interneto paslaugoms mokant mažesnę kainą nei už 5 atskirus mokėjimo planus sudėjus. Mokestis yra plano dalis, tad nėra grąžinamas. Minėta galimybė leido klientams, kurie įsigyja keletą paslaugų vienu metu, sutaupyti“, – komentuoja atstovas.

„Kiek matome įsigilinę į situacijos aplinkybes, klientė buvo tinkamai informuota apie įkainius, sutarties sąlygas bei sutiko su tokiomis paslaugų sutarties sąlygomis. Tą taip pat patvirtino net kelerius metus sėkmingai vykdomi mokėjimai už suteiktas paslaugas“, – aiškina atstovas.

Jis pridūrė, kad ieškant kompromiso, klientei siūlyta alternatyva atsinaujinti mokėjimo planą, nesinaudojant „Interneto paketų“ vartotojų grupės paslauga, taip išvengiant ir šio mokesčio.

„Visada kviečiame klientus kreiptis į „Bitės“ specialistus – ieškome abipusiai tinkamiausio sprendimo bei stengiamės užtikrinti kuo lengvesnį ir sklandesnį naudojimąsi tiek mūsų paslaugomis, tiek įrenginiais“, – teigia J. Špakauskas.

Maršrutizatorius (asociatyvi nuotr.)
Karolina vis dėlto nelinkusi pritarti tokiam apmokestinimui.

„Pradėjo aiškinti, kad yra taisyklė, jog kiekvienas, kas paima naują numerį, gauna tą grupę ir po to gali imti daugiau numerių ir į tą grupę viskas susikaupia, kad dėl tos grupės gaunu nuolaidas. Absoliučiai nesąmonės“, – stebisi moteris.

Karolina sakė, kad kreipėsi į Ryšių reguliavimo tarnybą (RRT) ir rašė pretenziją bendrovei, bet kol kas atsakymo iš pastarosios nesulaukė.

„Jeigu perku prietaisą su planu, tai moku tiek, kiek esu susitarusi. Kodėl jie turi rinkti į kažkokias grupes ir sugalvoti dar papildomus mokesčius?“ – klausia klientė.

Skaitytojos susirašinėjimo fragmentas
Karolina sakė, kad net ir po to, kai pernai pasibaigė viena iš sutarčių, jai tenka mokėti 7 eurus.

„Jie man pasakė, kad jeigu iš tos grupės dar bent vienas numeris yra likęs, tai tada vis tiek tas mokestis yra imamas“, – aiškina moteris.

Iš tiesų, jos atsiųstose specialiosiose sąlygose yra nurodoma: „grupė, kurioje nelieka nė vienos aktyvios SIM kortelės, automatiškai panaikinama. Grupės mokestis taikomas tik tuo atveju, jei yra aktyvuojama nauja SM kortelių grupė. Jei SIM kortelė jungiama prie anksčiau pajungtos grupės, 7 Eur mokestis nebus taikomas“.

Įkainiuose nurodoma, kad mokėjimo plane „Mobilusis neriboti GB“ taikomas mėnesinis paslaugos mokestis už SIM kortelių grupę (vienoje grupėje galima turėti iki 5 SIM kortelių) – 7 eurai, mėnesinis mokestis už vieną SIM kortelę – 19 eurų, mėnesinis mokestis už vieną SIM kortelę su nuolaida, galiojančia 36 mėn., – 5,7 euro.

Pasiteiravus, ar nenustebino kurį laiką gaunamos didesnės sąskaitos, Karolina teigė, kad neatkreipė dėmesio, nes turėjo įsigijusi daug įrenginių, tarp kurių yra ir minėtieji telefonai, planšetė, bei išmanieji laikrodžiai.
Internetas

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) negalėjo patvirtinti ar paneigti, jog moteris kreipėsi (motyvuojant duomenų apsauga), bet pakomentavo, kad šiuo metu tarnyba nėra sulaukusi skundų, susijusių su įvardytu mokesčiu.

„Tačiau apie visus mokesčius, kurie taikomi sutarties pagrindu, vartotojas turi būti informuojamas. Taip pat pastebėtina, kad kiekviena ginčo situacija RRT nagrinėjama individualiai, pagal ginčo šalių pateiktus paaiškinimus ir įrodymus“, – sako RRT teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės patarėja Ugnė Karbočiūtė.

„Kai vartotojas į mus kreipiasi, jam rekomenduojame pirmiausia kreiptis į paslaugų teikėją raštu su pretenzija, kurioje būtų nurodyti nusiskundimai ir keliami reikalavimai. Tokią tvarką ginčo su paslaugų teikėju atveju numato ir teisės aktai“, – pridūrė ji.

Pasak RRT, paslaugų teikėjas savo ruožtu vartotojo pretenziją turi pareigą įvertinti ir į ją atsakyti per 14 dienų. Tuo atveju, jei situacija neišsisprendžia, pavyzdžiui, jei vartotojas sulaukia neigiamo atsakymo ar apskritai paslaugų teikėjas neatsako, vartotojas turi teisę kreiptis į RRT su prašymu nagrinėti ginčą.

„RRT teikiamas prašymas turi būti pasirašytas, kartu su prašymu pateikiama pretenzija, skirta paslaugų teikėjui, ar/ir paslaugų teikėjo atsakymas, turimi sutartiniai dokumentai ir kiti turimi įrodymai, kurie pagrindžia vartotojo nurodomas ginčo aplinkybes“, – sako U. Karbočiūtė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)