aA
Mobilumo paketas pastaruoju metu tarp vežėjų kelia labai įvairias nuomones.

Viešojoje erdvėje vėl kilo diskusija dėl Mobilumo paketo, kuris 2 balsų persvara buvo įtrauktas į EP darbotvarkę. Tuomet susisiekimo ministras Rokas Masiulis pažėrė kritikos Lietuvos europarlamentarams, mat balsavime iš 11 dalyvavo tik vienas.

Dienos temoje - pokalbis su Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininke Jovita Jančauskiene bei ilgųjų reisų vairuotojais dirbančiais Arūnu Klegeriu ir Ovidijumi Žebrausku.

Pašnekovai papasakojo, kodėl jie palaiko Mobilumo paketą ir kaip skiriasi darbo sąlygos lietuviškose bei užsienio įmonėse.

Atėjo sunkūs laikai

J. Jančauskienės teigimu, mažos įmonės sugebės išsiversti, tačiau tai pavyksta tik darbuotojų sąskaita.

Ilgųjų reisų vairuotojai papasakojo apie sunkiai suvokiamą realybę: taip iš tiesų atrodo jų darbas
© Reuters/Scanpix

„Tai sukėlė daug diskusijų, nemanau, kad tai būtų tik žala. Įvertinus turtingiausią Lietuvoje sąrašą, antras žmogus yra transporto įmonės valdybos narys. Jeigu sugebama sugeneruoti tokius milžiniškus pelnus... Bet darbuotojų sąskaita.

Darbuotojų užmokestis siekia tarp 500-600 eurų į rankas. (…) Manome, kad mažos įmonės sugebės išsiversti, yra vairuotojų, kurie sugebėjo dirbti Lietuvos transporto įmonėse ir pakankamai mažose, bet dėl prastų sąlygų išvyko į užsienio kompanijas, jos taip pat nebankrutuoja“, - sako J. Jančauskienė.

Ilgųjų reisų vairuotojai papasakojo apie sunkiai suvokiamą realybę: taip iš tiesų atrodo jų darbas
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Sąlygos užsienyje ir Lietuvoje nepalyginamos

Laidoje dalyvavę vairuotojai vienareikšmiškai tikina, kad užsienyje jiems – daug geriau.

„Dirbu šiame sektoriuje nuo 1994 metų, 20 metų esu atidavęs Lietuvos transportui. Paskutinius penkerius metus buvau tiesiog priverstas išvažiuoti iš Lietuvos, dirbau Olandijoje. Sąlygos kaip diena ir naktis, visų pirma, nekalbėkime apie darbo užmokestį, o apie darbuotojus ir darbdavius, verslininkus.

Kažkodėl užsienyje jie sugeba mokėti atlyginimą ir nuo jo atskaičiuoja mokesčius, pas mus verslininkams visada blogai, mūsų atlgyinimai vos 400 eurų. Aš ranką prie širdies galiu pridėti, nėra Lietuvoje įmonės, kurioje būtų mokama už viršvalandžius, už savaitgalius, nėra naktinių tarifų. Užsienyje taip yra. Aš nemanau, kad Lietuvoje kažkas pasikeitę. Darbdaviai yra neteisūs“, - pasakoja A. Klegeris.

Jam antrina ir O. Žebrauskas, vyras pabrėžia, kad sąlygos tikrai yra kitokios.

„Sąlygos Lietuvoje būdavo tokios, kad dirbau už minimumą ir dienpinigius, o Vokietijoje gaudavau 60 į dieną. Skandinavijoje šiek tiek daugiau, o švedai moka gerokai daugiau. Mano situacija kiek kitokia, aš dar esu „ant lietuviško minimumo“, nes tie švedai yra atidarę įmonę Lietuvoje. Per tą įmonę jie nuomojasi, įdarbina pigiau darbuotojus. Švedijoje darbo valandos yra ne tik vairavimas, bet visas bendras darbo laikas. Būna net 15 valandų per dieną“, - sako vairuotojas.

Arūnas Klegeris
Arūnas Klegeris
© DELFI / Andrius Ufartas

Miegas kabinose

Jis taip pat tikino, kad turi nemažą stažą, tačiau kartais atrodo, kad vairuotojai Lietuvoje yra tarsi nereikalingi, nes jų vietas užėmė ukrainiečiai.

„Nenoriu sumeluoti, bet neseniai turėjau reikalų dėl formų pristatymo, nes esu Lietuvos pilietis, tik dirbu kitur. Mano darbo stažas nemažas, nebuvau papuolęs į įmonę, kur mums braukydavo ir tas stažas tikrai yra susikaupęs, o dabar ukrainiečių tiek daug, mes nebereikalingi“, - sakė O. Žebrauskas.

Nemažas diskusijas sukėlė ir miegojimas vilkiko kabinoje. Tiesa, vairuotojų nuomonės šiuo klausimu kiek skiriasi.

Sąlygos Lietuvoje būdavo tokios, kad dirbau už minimumą ir dienpinigius, o Vokietijoje gaudavau 60 į dieną.
Ilgųjų reisų vairuotojas

„Dėl vilkiko kabinos miegojimo, mano nuomonė yra tokia, kad mūsų darbdaviai nenorėjo dirbti vakarietiškomis sąlygomis, jie norėjo dirbti sovietinėmis sąlygomis, kai viską būdavo juodais pinigais. ES viskas kitaip, nuolat kartojama, kad turi būti padorūs atlyginimai“, - sakė A. Klegeris.

„Aš dirbu su olandišku kontraktu, dirbu pagal valandas. Atlyginimas būna didesnis negu olandiškas minimumas, man moka už valandas, Mano mėnesio pajamos yra padorios“, - taip pat priduria A. Klegeris.

Tuo tarpu O. Žebrauskas tikina, kad miegant kabinoje galima turėti net labai geras sąlygas.

„Kievienas vairuotojas miega kabinoje, ten aš net susidarau labai geras sąlygas, tokių nebūna net viešbutyje. Man reikia ramybės ir interneto. Man labai nepatinka, kad nėra vietų, kur išsiskalbti“, - sako O. Žebrauskas.

4 pagrindiniai tikslai

DELFI primena, kad Lietuvos banko paruoštoje Lietuvos ekonomikos apžvalgoje rašoma, kad šiuo įstatymų paketu siekiama 4 pagrindinių tikslų. „Pirma, gerinant vairuotojų darbo sąlygas, numatomas reguliarus savaitinis poilsis ne vilkiko kabinoje.

Antra, reisai turės būti planuojami taip, kad bent kas keturias savaites vairuotojams būtų užtikrinta galimybė grįžti namo. Trečia, ribojami pervežimai kitos šalies teritorijoje. Kabotažo, arba pervežimų vykdymo kitos šalies teritorijoje, tvarka nebus keičiama. Per septynias dienas bus galima atlikti tris krovinių gabenimo operacijas.

Tačiau, siekiant išvengti nesąžiningo elgesio, Europos Komisijos (EK) transporto komitetas siūlo taikyti penkių dienų atvėsimo laikotarpį, kurio metu ta pačia transporto priemone toje pačioje valstybėje pervežimai bus ribojami. Daugiau apribojimų pateikiama ir dėl maršruto tarp pirminio kelionės tikslo bei kilmės šalies. Ketvirta, šių taisyklių laikymąsi užtikrinti planuojama išmaniaisiais tachografais, kurie privalo būti įdiegti visuose vilkikuose iki 2024 m.“, – aprašo Lietuvos bankas.

Visas pokalbis – DELFI TV įraše.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(77 žmonės įvertino)
4.2987

Valstybei siūloma griežčiau kontroliuoti atliekų tvarkytojus

Iki 2021 metų pabaigos visos atliekas tvarkančios įmonės turėtų įsidiegti naują prievolių...

Viešojo maitinimo paslaugoms siūlomas 9 proc. PVM (3)

Viešojo maitinimo įmonėje pagamintam maistui ir nealkoholiniams gėrimams nuo 2021 metų sausio...

Lietuvai mažinant taršą prireiks 14 milijardų: ar pavyks išvengti naujų mokesčių? (89)

Per dešimt metų Lietuva turi tikslą 9 proc. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių...

Užimtumo tarnyba: didėja jaunimo nedarbas

Lietuvoje didėja jaunimo nedarbas, teigia Užimtumo tarnyba . Anot jos, ši tendencija ryški ir...

Jungtinės Karalystės „Tradecore“ kuriasi Lietuvoje

Jungtinės Karalystės kapitalo finansinių paslaugų bendrovė „Tradecore Group“ įsteigė...

Top naujienos

Biomedicinos mokslų daktarės verdiktas: šias uogas privalu valgyti kiekvienam (71)

Raudonos, mažos, bet stipraus skonio uogos, kupinos vitaminų ir maistinių medžiagų, augančios...

Socdemų senbuvis demaskuoja Karbauskį: politine prasme tai būtų didžiausia bėda Lietuvai (541)

Nors iki Seimo rinkimų dar liko beveik 3 savaitės, jau dabar skamba garsūs pareiškimai apie...

Tatuiruočių meistras Alytuje atidarė naują pramogų viešbutį, tačiau užeiti į vidų išdrįs ne visi (40)

Prieš mėnesį atverti pirmieji siaubo namai Alytuje kuria planus užkariauti alytiškių ir miesto...

Aurimas Kuckailis | D+ nariams

Ar aš pakankamai vyras? Jei savęs kada to klausei – šis tekstas kaip tik tau (1)

Vyrai negali kalbėti apie tą ar aną, neturi įgūdžių ir nemoka, galbūt draugų kompanijose...

Orai primins vasarą: įšils iki 23 laipsnių (4)

Trečiadienį anticiklonas ir toliau neapleis mūsų šalies. Naktį dangus bus palankus stebėti...

Kairys negailėjo liaupsių Marčiulioniui, Šernius apgailestavo, kad nepavyko įkasti „Rytui“ (12)

„Jie mums neleido žaisti taip, kaip mes norėtume. Su gynyba ir charakteriu mums pavyko...

Gyventojų pasipiktinimas nesutvarkytais šaligatviais apnuogino didesnę problemą: įstatymuose – didžiulė spraga (30)

NT vystytojai, plėtodami gyvenamosios ar komercinės paskirties projektus, infrastruktūrą...

Skirtingi finišai: Ispanijoje – stebinanti pagarba varžovui, Maskvoje – pralaimėjusiojo erzinimas (23)

Pergalė ar medalis dar nėra viskas. Tai patvirtino socialinius tinklus apskriejęs gražus Ispanijos...

Kūno dalis, dėl kurios vis daugiau moterų kreipiasi į plastikos chirurgus: anksčiau norėjo mažinti, dabar – didinti (73)

Ar gali sėdmenys būti per maži? Tikrai taip ir ši problema pasitaiko dažniau, nei galėtume...

Švedijoje dirbantis epidemiologas stebisi Lietuvos kova su koronavirusu: tai nepagrįsta mokslu ir įrodymais (369)

Švedijoje dirbantis biomedicinos mokslų daktaras, epidemiologas Andrius Kavaliūnas stebisi tuo,...

|Maža didelių žinių kaina