aA
Mobilumo paketas pastaruoju metu tarp vežėjų kelia labai įvairias nuomones.

Viešojoje erdvėje vėl kilo diskusija dėl Mobilumo paketo, kuris 2 balsų persvara buvo įtrauktas į EP darbotvarkę. Tuomet susisiekimo ministras Rokas Masiulis pažėrė kritikos Lietuvos europarlamentarams, mat balsavime iš 11 dalyvavo tik vienas.

Dienos temoje - pokalbis su Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininke Jovita Jančauskiene bei ilgųjų reisų vairuotojais dirbančiais Arūnu Klegeriu ir Ovidijumi Žebrausku.

Pašnekovai papasakojo, kodėl jie palaiko Mobilumo paketą ir kaip skiriasi darbo sąlygos lietuviškose bei užsienio įmonėse.

Atėjo sunkūs laikai

J. Jančauskienės teigimu, mažos įmonės sugebės išsiversti, tačiau tai pavyksta tik darbuotojų sąskaita.

Ilgųjų reisų vairuotojai papasakojo apie sunkiai suvokiamą realybę: taip iš tiesų atrodo jų darbas
© Reuters/Scanpix

„Tai sukėlė daug diskusijų, nemanau, kad tai būtų tik žala. Įvertinus turtingiausią Lietuvoje sąrašą, antras žmogus yra transporto įmonės valdybos narys. Jeigu sugebama sugeneruoti tokius milžiniškus pelnus... Bet darbuotojų sąskaita.

Darbuotojų užmokestis siekia tarp 500-600 eurų į rankas. (…) Manome, kad mažos įmonės sugebės išsiversti, yra vairuotojų, kurie sugebėjo dirbti Lietuvos transporto įmonėse ir pakankamai mažose, bet dėl prastų sąlygų išvyko į užsienio kompanijas, jos taip pat nebankrutuoja“, - sako J. Jančauskienė.

Ilgųjų reisų vairuotojai papasakojo apie sunkiai suvokiamą realybę: taip iš tiesų atrodo jų darbas
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Sąlygos užsienyje ir Lietuvoje nepalyginamos

Laidoje dalyvavę vairuotojai vienareikšmiškai tikina, kad užsienyje jiems – daug geriau.

„Dirbu šiame sektoriuje nuo 1994 metų, 20 metų esu atidavęs Lietuvos transportui. Paskutinius penkerius metus buvau tiesiog priverstas išvažiuoti iš Lietuvos, dirbau Olandijoje. Sąlygos kaip diena ir naktis, visų pirma, nekalbėkime apie darbo užmokestį, o apie darbuotojus ir darbdavius, verslininkus.

Kažkodėl užsienyje jie sugeba mokėti atlyginimą ir nuo jo atskaičiuoja mokesčius, pas mus verslininkams visada blogai, mūsų atlgyinimai vos 400 eurų. Aš ranką prie širdies galiu pridėti, nėra Lietuvoje įmonės, kurioje būtų mokama už viršvalandžius, už savaitgalius, nėra naktinių tarifų. Užsienyje taip yra. Aš nemanau, kad Lietuvoje kažkas pasikeitę. Darbdaviai yra neteisūs“, - pasakoja A. Klegeris.

Jam antrina ir O. Žebrauskas, vyras pabrėžia, kad sąlygos tikrai yra kitokios.

„Sąlygos Lietuvoje būdavo tokios, kad dirbau už minimumą ir dienpinigius, o Vokietijoje gaudavau 60 į dieną. Skandinavijoje šiek tiek daugiau, o švedai moka gerokai daugiau. Mano situacija kiek kitokia, aš dar esu „ant lietuviško minimumo“, nes tie švedai yra atidarę įmonę Lietuvoje. Per tą įmonę jie nuomojasi, įdarbina pigiau darbuotojus. Švedijoje darbo valandos yra ne tik vairavimas, bet visas bendras darbo laikas. Būna net 15 valandų per dieną“, - sako vairuotojas.

Arūnas Klegeris
Arūnas Klegeris
© DELFI / Andrius Ufartas

Miegas kabinose

Jis taip pat tikino, kad turi nemažą stažą, tačiau kartais atrodo, kad vairuotojai Lietuvoje yra tarsi nereikalingi, nes jų vietas užėmė ukrainiečiai.

„Nenoriu sumeluoti, bet neseniai turėjau reikalų dėl formų pristatymo, nes esu Lietuvos pilietis, tik dirbu kitur. Mano darbo stažas nemažas, nebuvau papuolęs į įmonę, kur mums braukydavo ir tas stažas tikrai yra susikaupęs, o dabar ukrainiečių tiek daug, mes nebereikalingi“, - sakė O. Žebrauskas.

Nemažas diskusijas sukėlė ir miegojimas vilkiko kabinoje. Tiesa, vairuotojų nuomonės šiuo klausimu kiek skiriasi.

Sąlygos Lietuvoje būdavo tokios, kad dirbau už minimumą ir dienpinigius, o Vokietijoje gaudavau 60 į dieną.
Ilgųjų reisų vairuotojas

„Dėl vilkiko kabinos miegojimo, mano nuomonė yra tokia, kad mūsų darbdaviai nenorėjo dirbti vakarietiškomis sąlygomis, jie norėjo dirbti sovietinėmis sąlygomis, kai viską būdavo juodais pinigais. ES viskas kitaip, nuolat kartojama, kad turi būti padorūs atlyginimai“, - sakė A. Klegeris.

„Aš dirbu su olandišku kontraktu, dirbu pagal valandas. Atlyginimas būna didesnis negu olandiškas minimumas, man moka už valandas, Mano mėnesio pajamos yra padorios“, - taip pat priduria A. Klegeris.

Tuo tarpu O. Žebrauskas tikina, kad miegant kabinoje galima turėti net labai geras sąlygas.

„Kievienas vairuotojas miega kabinoje, ten aš net susidarau labai geras sąlygas, tokių nebūna net viešbutyje. Man reikia ramybės ir interneto. Man labai nepatinka, kad nėra vietų, kur išsiskalbti“, - sako O. Žebrauskas.

4 pagrindiniai tikslai

DELFI primena, kad Lietuvos banko paruoštoje Lietuvos ekonomikos apžvalgoje rašoma, kad šiuo įstatymų paketu siekiama 4 pagrindinių tikslų. „Pirma, gerinant vairuotojų darbo sąlygas, numatomas reguliarus savaitinis poilsis ne vilkiko kabinoje.

Antra, reisai turės būti planuojami taip, kad bent kas keturias savaites vairuotojams būtų užtikrinta galimybė grįžti namo. Trečia, ribojami pervežimai kitos šalies teritorijoje. Kabotažo, arba pervežimų vykdymo kitos šalies teritorijoje, tvarka nebus keičiama. Per septynias dienas bus galima atlikti tris krovinių gabenimo operacijas.

Tačiau, siekiant išvengti nesąžiningo elgesio, Europos Komisijos (EK) transporto komitetas siūlo taikyti penkių dienų atvėsimo laikotarpį, kurio metu ta pačia transporto priemone toje pačioje valstybėje pervežimai bus ribojami. Daugiau apribojimų pateikiama ir dėl maršruto tarp pirminio kelionės tikslo bei kilmės šalies. Ketvirta, šių taisyklių laikymąsi užtikrinti planuojama išmaniaisiais tachografais, kurie privalo būti įdiegti visuose vilkikuose iki 2024 m.“, – aprašo Lietuvos bankas.

Visas pokalbis – DELFI TV įraše.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(77 žmonės įvertino)
4.2987

70 metų gyvuojančios įmonės vadovė: sunkiau nėra buvę (51)

Dar prieš kelis dešimtmečius viena populiariausių profesijų buvo siuvėjo, o lengvojoje...

Sankcijų Rusijai grįžtamasis efektas: Lietuvos ekonomika nenukentės, bet energijos kainų šuoliai – gąsdintų (10)

Karo grėsmė Ukrainoje toliau auga ir Vakarai kalba apie itin griežtas ekonomines sankcijas Rusijai...

„Investuok Lietuvoje“ vadovas apie iššūkius verslui: yra svarbesnių klausimų nei Kinija (68)

Užsienio investicijos Lietuvoje pernai pasiekė rekordinį lygį. Ekspertai sako, kad pasiekėme...

Kanada pasiūlė Ukrainai paskolą ekonomikai stiprinti (5)

Kanada pasiūlė Rusijos puolimo grėsmę šiuo metu patiriančiai Ukrainai 120 mln. Kanados...

Ekonomistas siūlo išeitį sušvelninti infliacijai: daliai mokesčius mažinti, kitiems – didinti (72)

Ekonomistas Paulius Kunčinas tikina, kad Lietuva su infliacija galėtų kovoti daliai gyventojų...

Top naujienos

Policiją sudomino tiesioginės transliacijos feisbuke: įkliuvo drabužius „gyvai“ demonstravusi pardavėja (57)

Socialiniame tinkle „ Facebook “ tiesiogines transliacijas rengusi ir jų metu įvairius...

D+Dailius Dargis

Rusijos „įteisintieji vagys“ patikimu laikė tik vieną Lietuvos nusikaltėlį: nors Daktaras buvo pakviestas į susitikimą, rusai jį paliko už durų

Nuo pat pirmųjų nepriklausomybės dienų Lietuvoje telkėsi ne tik pilietinė visuomenė, bet ir...

PSO atstovė atsakė, kas padėtų užbaigti pandemiją: antraip negalėsime sakyti, kad virusą įveikėme

Ar gali būti, jog šiais metais gali baigtis pandemija? Kaip Pasaulio sveikatos organizacija (PSO)...

Po žiemiško savaitgalio – vyraus labai nepastovūs orai

Po žiemiškai šaltos nakties, šiandien sulauksime artėjančio ciklono genamų pokyčių....

Perspėja į Tailandą plūstančius lietuvius: nemokamos pramogos čia gali kainuoti labai brangiai (19)

Jeigu reklamoje sakoma, kad paslauga nemokama – dešimt kartų patikrinkite pasiūlymą, nes...

D+Julija Leimonė

Legendinės Vilniaus aludės lankytojas Ugnius – apie ypatingą aludės aurą, skaniausius patiekalus ir lankytojus, tarp kurių nebuvo padugnių (5)

Sovietmečiu Vilniuje gyvenusieji galėtų suskaičiuoti ne vieną šaunią vietelę, į kurią...

D+Modesta Meškė

Grožio ekspertė atkreipė dėmesį, ką savo veidui sendamos ėmė daryti Jennifer Lopez ir Madonna, kad išliktų jaunatviškos: dabar tai – mados viršūnė

Norėdamos atrodyti jauniau, brandos sulaukusios moterys, o ypač pasaulyje žinomos žvaigždės...

„Barcelonos“ triumfas Madride: nutraukė ilgą „Real“ pergalių seriją po rungtynių – Šaro ir Laso konfliktas (1)

Ispanijos krepšinio ACB pirmenybėse užtikrintai pirmaujančios Madrido „Real“ (16-2) ekipos...

Sužinojusi, kokius bernvakarį ir mergvakarį jai su sužadėtiniu ruošia draugai, pakraupo: po to ir vestuvės neįvyksta (11)

Su sužadėtiniu planuojame vestuves ir, kaip dabar madinga, sprendžiame klausimą dėl...

Kaip gyvena turtingiausių rusų vaikai: vairuoja ekonominės klasės elektromobilį, vengia viešumos ir slepia asmeninį gyvenimą (14)

Nuo 2015 m. „Forbes“ kasmet publikuoja rusų milijardierių paveldėtojų sąrašą. Kaip jis...