„Simprints“ išradimas – pirštų antspaudų skenavimo įrenginys, leidžiantis vienu spustelėjimu užfiksuoti biologinę ir genetinę žmogaus informaciją ir saugiai ją perkelti į sistemą. Duomenis galima greitai ir paprastai pasiekti mobiliojoje aplikacijoje, kuri veikia net be interneto ryšio – pakanka GPS.
Identitetas – vienu paspaudimu
Projekto iniciatorės teigimu, idėja startuoliui gimė Kembridžo universitete. Sveikatos mokslų konferencijoje buvo sprendžiama „butelio kaklelio“ (ang. bottleneck) efekto problema, kai dėl stipraus smūgio populiacijai (gamtos katastrofos ar karas) nukenčia jos genetinė įvairovė.
„Simprints“ idėja, pasiūliusi pacientus su medicininiais dokumentais sieti mobiliose sveikatos priežiūros platformose naudojant biometrinius duomenis, laimėjo. Taip mūsų idėja išaugo į atskirą projektą ir įgavo pagreitį. Netrukus projektas tapo pelno nesiekiančia kompanija, kurią pavadinome „Simprints“, – pasakojo projektų vadovė C. Kim.
Sparčiai augantis ir garsėjantis visame pasaulyje britų startuolis sveikatos priežiūros sistemoje suteikti identitetą galėtų 1,5 mlrd. žmonių iš skurdžiausių pasaulio valstybių.
Biometrinius parametrus skenuojanti ir duomenis į mobiliąją aplikaciją perkelianti sistema jau pritaikyta naudoti ir veikia net sudėtingiausioms sąlygoms. Atsparūs skenavimo įrenginiai nuskaito piršto antspaudus ir, besijungdami su mobiliaisiais telefonais, įsisavina bei išsaugo sveikatos būklės duomenis greitai ir saugiai.
„Sveikatos sistemoje paciento tapatybę sudaro milžiniškas kiekis informacijos: dokumentai, ligų istorijos, fiziniai parametrai, tyrimų rezultatai. Ypač besivystančiose šalyse sudėtinga šiuos duomenis išsaugoti ir administruoti.
Todėl, pasak Pasaulio banko, 1,5 mlrd. žmonių tiesiog „neegzistuoja“. Taigi kritinės situacijos metu kviečiant pagalbą telefonu, pacientui suteikiamos aukštesnės kokybės, individualiai jam pritaikytos sveikatos paslaugos“, – teigė C. Kim.
Nuo mokslinių tyrimų iki verslo plėtros
Projektui įsivažiavus, greitai buvo suburta talentingų specialistų komanda, išaugusi iki 11 darbuotojų grandies.
„Nuo mokslinių tyrimų iki vadybos, nuo verslo plėtros iki technologijų sričių ekspertų – mums pavyko surinkti puikius talentus, kuriuos pakvietėme prisijungti. Nors ekspertiškumas mums labai padeda, vis dėlto mes dar jauna kompanija, turinti daug ko išmokti“, – sako projektų vadovė.
Anot C. Kim, pagrindinis dalykas, jungiantis socialinį verslą vystančią komandą bei padedantis dirbti sklandžiai, yra žinojimas, kad visi rūpinamės tuo pačiu – kuriame, diegiame ir palaikome lengviausiai pasaulyje prieinamas asmens identifikavimo priemones, padedančias išvengti kančių ir mažinančias skurdą.
„Mūsų idėja yra skirta tik ryškią viziją turintiems verslo žmonėms. Juk verslas iš esmės yra skirtas ambicingoms ir kūrybiškoms asmenybėms, norinčioms pasaulį matyti kitokį. Jos turi labai aiškų, apčiuopiamą tikslą. Idėja yra viena. Visai kas kita – žengti logiškus ir realistiškus žingsnius link jos, tai ne taip intuityvu“, – sako moteris.
Skina apdovanojimus
Nors „Simprints“ yra pelniusi ne vieną tokį prestižinį įvertinimą, kaip „Business Weekly“ geriausio startuolio titulą, įtraukta į „Forbes“ prestižinį jaunųjų socialinio verslo kūrėjų sąrašą bei pripažinta „Unicef“ kaip geriausia vaikų gyvenimus keičianti technologija, vis dėlto kompanija apdovanojimų nesureikšmina ir labiausiai laukia, kad vystant veiklą būtų galima tikėtis pokyčių sveikatos srityje.
„Visada malonu, kai pripažįsta sunkų darbą. Tikrasis apdovanojimas yra motyvacija, kylanti iš bendros svajonės pamatyti pasaulį be skurdo ir kančių. Šios gražios idėjos išsipildymo siekiame tobulindami biometrinius identifikavimo sprendimus, kuriais galėtų naudotis sveikatos darbuotojai ir besivystančiose šalyse“, – sako ISM universitete lapkričio 26 d. pranešimą skaitysianti C. Kim.
Projekto vadovės teigimu, startuoliui sparčiai vystantis, tenka vis dažniau taikytis prie įtempto darbų grafiko, tačiau labiausiai į priekį skatina eiti ta idėja, kad pasaulį įmanoma keisti ir naudojantis technologijomis judėti pirmyn.
„Tikimės, jog ateis diena, kai vaikai gyvens ten, kur visi, net ir negalintys įrodyti savo tapatybės, turės teisę į būtiniausias paslaugas – sveikatos priežiūrą, kokybišką švietimą, o gal tiesiog paprastą banko sąskaitą“, – viliasi „Creative Shock“ pranešėja.
Trijų etapų konkursą „Creative Shock“ vainikuos lapkričio 26 dieną Vilniuje rengiama konferencija apie socialinio verslo vystymąsi Europoje ir kliūtis, su kuriomis susiduria socialinio verslo atstovai.
Patirtimi dalysis žymūs socialinio verslo ekspertai: Maroko Inovacijų ir Socialinio Verslo Centro įkūrėjas Adnane Addioui iš Maroko, Karen Lowthrop socialinio verslo „Hill Holt Woods“ įkūrėja iš Didžiosios Britanijos, Fionn Dobbin – socialinio mados verslo „Mammu“ įkūrėjas (Latvija) bei Christine Kim – Kembridžo universiteto alumnų įkurto socialinio verslo „Simprints“ projektų vadovė.
„Creative Shock“ yra tarptautinis socialinio verslo situacijų konkursas, skirtas kūrybingiems, ambicingiems ir socialiai atsakingiems jauniems žmonėms. Jo dalyviai sprendžia „Civitta“ parengtas užduotis ir varžosi dėl 1500 eurų, įsteigtų „Tele 2 Lietuva“ bei „Turkish Airlines“ bilietų į bet kurią pasaulio šalį.
Iniciatyvos tikslas – skatinti socialinio verslo modelį ir jo pritaikymą panaudojant sėkmės istorijas. Konkursas ne vienerius metus renkamas kaip geriausias verslumo skatinimo studentų renginys Lietuvoje, 2016 m. projektas apdovanotas portalo DELFI bei Lietuvos Studentų Sąjungos rengiamuose apdovanojimuose metų renginio kategorijoje.