Važiuojant šiuo automobiliu, galima susišukuoti, apsikirpti, susitvarkyti nagus, suteikti veido odai spindesio įvairiomis kaukėmis, netgi pagerinti savijautą atpalaiduojamuoju masažu ar kvapų terapija. Kainos tikrai neviršys tų, kurios taikomos tradicinėse kirpyklose ar SPA centruose.

Verslininkai skaičiuoja nuostolius

Dar nesibaigus žiemos nuolaidoms, Graikijos verslininkai skaičiuoja nuostolius. Prekybininkai teigia, kad šiais metais sausio ir vasario nuolaidų sezono metu gautas pelnas buvo 20 proc. mažesnis nei tuo pačiu metu 2015-aisiais, o, palyginti su 2010-aisiais, pajamos sumažėjo net per pusę.

Graikijos verslininkų ir prekybininkų sąjunga pateikė duomenis, kad prekyba nuolaidų metu Atėnuose sumažėjo iki 20 proc., Salonikuose – trečdaliu, panašiai – Patru ir Joaninos miestuose, geresnė situacija buvo Pirėjo regione, kur verslininkų pelnas sumažėjo 10 proc., o naujosios Joanijos Atėnų rajone ir Syros saloje pelnas išliko toks pat, kaip ir pernai.

Graikijoje buvo sukurta nauja duomenų bazė „Ergani“ kurioje yra pateikti visi šalies verslai, jų ypatumai, veiklos stilius, įdarbinimo galimybės bei faktai. Šioje sistemoje galima sužinoti didelių įmonių ir smulkiųjų bei vidutinių verslų svarbą šalies ekonomikai.

Duomenų bazėje užfiksuota, kad Graikijoje pernai veikė daugiau nei 222 tūkst. verslų, beveik 90 proc. iš jų įdarbino nuo vieno iki dešimties žmonių. Iš jų 17 proc. – iki keturių , o 520 įmonių priima į darbą net po 250 asmenų.

Trečdalis verslininkų apsieina be kompiuterio ir interneto

Nacionalinio Graikijos banko tyrimų duomenimis, Graikija yra viena iš mažiausiai naudojančių skaitmenines technologijas šalių visoje Europos Sąjungoje. Statistika rodo, kad tik 52 proc. viso ES vidurkio graikų verslininkų yra atviri naujovėms, apie 70 proc. – valstybinis sektorius ir tiek pat paprasti piliečiai.

Taip pat duomenys rodo, kad vienas iš trijų verslų Graikijoje nenaudoja net elementariausių technologijų, pvz., kompiuterio ar interneto. Tik 4 proc. smulkiųjų ir vidutinių verslininkų naudoja visą komunikacinį technologijų paketą, iš jų trečdalis turi įdiegę internetą ir savo interneto svetainę.

Pastebėta, kad net turizmo ir viešbučių sektorius, kuris yra varomasis Graikijos variklis, yra gana atsilikęs technologijų sferoje. O štai pačią didžiausią pažangą yra padariusios informacinės ir susisiekimo paslaugos.

Viena iš pagrindinių atsilikimo priežasčių yra ne tik graikų charakterio bruožas – uždarumas naujovėms, bet ir ekonomikos krizė, kapitalo kontrolė, kuri visiškai užvėrė duris verslo paskoloms. Vis dėlto net pusė graikų verslininkų planuoja per artimiausius metus investuoti į skaitmenines technologijas, taip tikėdamiesi didesnio pelno, nes, Graikijos nacionalinio banko duomenimis, modernizuotas verslas per krizę patyrė daug mažesnius nuostolius nei tradicinis.

Bijomasi prarasti turistus

Prabilus apie Graikijos verslą, sudėtinga nepaliesti turizmo. Dėl didelio pabėgėlių srauto į šią šalį verslininkai baiminasi, kad sumažės turistų. Jau dabar kalbama apie atšauktus skrydžius į Lesbo salą.

Pasak Graikijos turizmo sąjungos pirmininko, su tokia informacija reikia būti labai atsargiems. Iki šiol nėra pastebėta dažnų rezervacijos atšaukimo. Vieni turistai tiesiog pakeičia savo kelionių vietą iš vienos salos į kitą, o keli atšaukti skrydžiai buvo tik dėl to, kad dėl didelio užsakovų skaičiaus prireikė didesnių lėktuvų ar net dažnesnių skrydžių.