aA
Liberalų sąjūdžio pirmininkas Eugenijus Gentvilas sako, kad ketvirtadienį Europos Parlamento (EP) „palaimintas“ Mobilumo paketas - senosios Europos vykdomas protekcionizmas.
Gentvilas apie Mobilumo paketą: taip iš rinkos išstumiami Rytų Europos vežėjai
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Šitaip iš rinkos išstumiami Rytų Europos vežėjai, kurie turi labai stiprias pozicijas“, - „Žinių radijo laidoje „Opozicija“ penktadienį sakė jis.

Pasak E. Gentvilo, tai negali būti pavadinta sąmokslu, nes sąmokslą reikia įžvelgti ir jį analizuoti, o čia niekas, pasak jo, atrodo net nepridengta.

„Baltomis raidėmis parašyta ant juodo lapo, labai aiškus“, - sakė E. Gentvilas.

Komentuodamas ES vežėjų atlyginimų sulyginimą, Seimo narys sakė, kad šioje srityje jis nemato didelių problemų, tačiau reikalavimas po tam tikro laiko sunkvežimio vairuotojui grįžti į savo gimtinę ir kartu parsivaryti sunkvežimį jam neatrodo teisingas.

„Tai įsivaizduojame, kokie kaštai, ir tuo metu, kai važiuoja namo pabūti savaitę ar dvi, prarandami kroviniai, gaištamas laikas ir yra papildomos išlaidos“, - sakė jis.

ELTA primena, kad ketvirtadienį Europos Parlamentas (EP) patvirtino savo poziciją dėl Mobilumo paketo, kuriuo nustatomi reikalavimai ES vežėjams ir vairuotojams, vežantiems krovinius už savo šalies ribų.

Rinkinį sudaro trys teisės aktai: dėl vairuotojų poilsio laiko, dėl vairuotojų komandiravimo ir dėl kabotažinių pervežimų kitos ES šalies viduje. Europarlamentarai balsavo už palankesnes vairuotojų darbo užmokesčio ir poilsio laiko taisykles, trijų dienų limitą kabotažo operacijoms, taip pat veiksmingesnę vairuotojų kontrolę, sakoma EP pranešime.

Kabotažiniai pervežimai - tai transporto operacijos kitoje ES valstybėje po tarpvalstybinio krovinių pristatymo. EP siekia vietoj esamo kabotažo operacijų skaičiaus apribojimo nustatyti trijų dienų laiko apribojimą, taip pat įvesti sienos kirtimo registraciją transporto priemonių tachografais. Pasibaigus minėtam trijų dienų laikotarpiui, transporto priemonė turėtų išbūti savo registracijos šalyje bent 60 valandų, kol ja būtų leidžiama atlikti naują kabotažo operaciją.

Siekdami kovoti su „pašto dėžutės“ bendrovių naudojimu, europarlamentarai siekia įpareigoti krovinių vežimo įmones turėti „esminės apimties“ veiklą ES valstybėje, kurioje jos registruotos.

Minėtos normos turėtų galioti ir pervežimams lengvosiomis komercinėmis transporto priemonėmis, įsitikinę EP nariai.

Europarlamentarai siekia, kad ES darbuotojų komandiravimo taisyklės, numatančios deramus atlyginimus ir socialines garantijas, būtų taikomos kabotažo ir tarpvalstybinėms transporto operacijoms, išskyrus tranzitą, dvišales operacijas, taip pat vieną papildomą pakrovimą arba iškrovimą kiekviena kryptimi (arba dviem papildomoms operacijoms grįžimo metu, jei važiuojant pirmyn papildomo pakrovimo ar iškrovimo nebuvo).

Siekiant palengvinti vairuotojų darbą ir sumažinti tikrinimo laiką, siūloma pasitelkti daugiau skaitmeninių technologijų. EP taip pat siekia įpareigoti valstybių kontrolės institucijas daugiau dėmesio sutelkti į reikalavimų nesilaikančias įmones, o kartu sumažinti atsitiktines geros reputacijos įmonių patikras.

Siekdamos užtikrinti geresnes vairuotojų poilsio sąlygas, įmonės turėtų organizuoti savo tvarkaraščius taip, kad vairuotojai galėtų reguliariai grįžti namo (bent kas 4 savaites). Be to, privalomas poilsio laikotarpis po savaitės darbo neturėtų būti praleidžiamas sunkvežimio kabinoje, įsitikinę europarlamentarai.

Lietuva ir kitos Rytų Europos šalys baiminasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į EP dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas EP rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai esą ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei Bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.

EP patvirtinus savo poziciją, savąją turės priimti ir ES Taryba, po to bus galimos ES ir Tarybos derybos.

ELTA
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.3333

„Lineka“ prezidentas: reikia labai rimtos priežasties neleisti per Lietuvą vežti krovinių (2)

„Lietuvos geležinkeliams“ (LTG) gavus trijų Baltarusijos bendrovių prašymus vežti vienos...

Lietuvos pramonės gamintojų kainų šuolis pernai – kukliausias Baltijos valstybėse

Pramonės produkcijos gamintojų kainos praėjusiais metais įspūdingai spurtavo visose trijose...

Trys Baltarusijos kompanijos prašo „Lietuvos geležinkelių“ vežti kalio trąšas, įmonė kreipėsi į komisiją papildyta (31)

Lietuvos geležinkelių“ ( LTG ) grupei nuo vasario 1-osios nutraukiant sutartį su į JAV sankcijų...

Šiaulių meras: „NEG Recycling“ nepriimant atliekų, jos į sąvartyną keliaus nerūšiuotos

Šiaulių regiono komunalines atliekas rūšiuojančiai bendrovei „NEG Recycling“ dar kartą...

„Silvanols“ atidaro atstovybę Kaune, planuoja apyvartą padidinti kelis kartus

Įgyvendinant dalį strategijos tapti pirmaujančiu maisto papildų gamintoju Baltijos šalyse,...

Top naujienos

Pagrindinėms šalies ligoninėms opi problema: taip prarandamas laikas, gelbėjant sunkius ligonius (8)

Pasirengimas organų transplantacijai, ypač jų pervežimas – itin kruopščiai planuojamos...

Lavrovas po pokalbio su Blinkenu plūdo Baltijos šalis, atsakymų iš JAV laukia kitą savaitę papildyta (386)

Po 1,5 val. trukusio pokalbio Ženevoje su JAV valstybės sekretoriumi Antony Blinkenu Rusijos...

Naujas iššūkis darbdaviams – masiškai sergantys darbuotojai: įtaria piktnaudžiavimą (53)

Ne pirmi metai, kai verslas skambina pavojaus varpais, kad nebeliko norinčiųjų dirbti. Dar labiau...

Palangoje įgriuvo legendinė „Vila Auska“, savininkas Rokas Galvonas sako: skaičiuojami didžiuliai nuostoliai (30)

Palangos kurorte esantis išskirtinis objektas – „Vila Auska “ tapo vienu didžiausių...

Šie specialistai yra geriausiai mokamų profesijų penketuke: be jokios patirties gauna 1000 eurų į rankas ir atlygis nuolat auga (15)

Jau dabar pirmą darbą gavę šios profesijos atstovai pradeda nuo maždaug 1000 eurų atlyginimo į...

Lagaminus į Pekiną kraunantiems lietuviams galvas kvaršina ne diplomatija, o logistika paskutiniai klaustukai išnyks pirmadienį

Senkant dienoms iki Pekino olimpinių žaidynių atidarymo Lietuvos delegacijai nekyla nuogąstavimų...

Tiesioginė transliacija / Iš esmės: į ką gali išvirsti nepatenkintų žmonių ignoravimas?

Sausio 13-osios protestas atskleidė, jog dabartinė įtampa ir poliarizacija visuomenėje yra kur kas...

Koronavirusas įsisuko į TS-LKD frakciją: susirgo Seimo narys ir ministrė (44)

Koronavirusas įsisuko į valdančiosios Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (...

„Bloomberg“: JAV svarsto evakuoti į Ukrainą išsiųstų diplomatų šeimų narius (1)

JAV svarsto būtinybę evakuoti į Ukrainą išsiųstų diplomatų šeimų narius, kadangi Rusijos...