Slidinėjimo trasos Alytuje pradėtos eksploatuoti prieš 3 metų, Birštone – prieš dešimtį. Bet atvirų trasų darbą trikdo ne tik orai. Nors šiemet šalčio ir sniego netrūksta, tokių pramogų mėgėjus nuvilioja Druskininkai ir Šelmentas Lenkijoje, o Alytuje ir Birštone slidinėjimo trasas administruojančios tarnybos skaičiuoja tik nuostolius.

„Oras nebuvo toks pastovus. Matot kas darosi – vakar vienas buvo lankytojas, šiandien neleisim išvis, pašals, matysim, kiek bus. Paruošimas trasos yra brangus. Tai brangus malonumas: elektra, vanduo, priežiūra“, – sako Birštono miesto tvarkymo tarnybos direktorius Algirdas Kederys.

„Mes už praeitą ir praeitą savaitę prisigaminome nemažai sniego, tai pirmi metai, šalčio atžvilgiu, buvo dėkingi šalčio atžvilgiu, o dabar lietus pagadino reikalą, Sniego turime dideles atsargas, reikia vieno laipsnio šalčio ir galim toliau eksploatuot trasas“, – sako „Alstapa“ generalinis direktorius Antanas Subačius.

Birštono slidinėjimo trasas parengti sezonui kainuoja apie 30 tūkstančių litų, Alytaus, LRT televizijos naujienų tarnybos skaičiavimu, apie 20 tūkstančių.

Vienas pasikėlimas Alytaus trasose darbo dienomis kainuoja 30 centų, savaitgalį – 40. Pasikelti į Birštono kalną šiokiadieniais atsieina litą, poilsio dienomis – du.

Bet tikriausiai jau kitą žiemą brangiau teks mokėti ir Alytaus trasų lankytojams. Trasų eksploatacija per metus miesto biudžetui kainuoja ketvirtį milijono litų. Todėl rudenį, pasibaigus savivaldybės įsipareigojimų ES laikotarpiui, žadama ieškoti, kaip mažinti išlaidas. Prabilta ir apie trasų privatizavimą.

„Savivaldybei tai būtų naudinga, bet objektas turėtų tarnauti pagal savo paskirtį. Tikimės, kad ši paslauga bus teikiama“, – sako Alytaus savivaldybės Sporto ir rekreacijos skyriaus vedėjas Adomas Andrušaitis.

Savaitgaliais norinčiųjų pasidžiaugti žiemos malonumais Alytaus slidinėjimo trasose susirenka apie 40-50, darbo dienomis perpus mažiau.