aA
Antradienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas patvirtino kompromisinį susitarimą dėl krovinių vežimo užsienyje ir vairuotojų darbo sąlygų, kitaip vadinamo Mobilumo paketo.
Europos Parlamento komitetas pritarė Mobilumo paketui
© A.Stackevič nuotr.

Patobulintomis vairuotojų komandiravimo, vairuotojų poilsio laiko ir kabotažo (prekių vežimo laikinai priimančiosios ES valstybės viduje) taisyklėmis siekiama panaikinti konkurencijos iškraipymą ES kelių transporto sektoriuje, taip pat suteikti geresnes darbo ir poilsio sąlygas vairuotojams, skelbia EP.

Susitarime išlaikomi galiojantys kabotažo apribojimai (ne daugiau kaip trys pervežimai per septynias dienas), tačiau, siekiant kovoti su sukčiavimu, bus įpareigota transporto priemonių tachografuose fiksuoti valstybių sienos kirtimą. Be to, prieš pradedant naują kabotažo pervežimą toje pačioje šalyje su ta pačia transporto priemone, bus numatytas privalomas keturių dienų laiko tarpas.

Siekiant kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, numatyta, kad įmonės privalės vykdyti reikšmingos apimties veiklą toje ES valstybėje, kurioje jos įregistruotos. Pagal naująsias taisykles krovininiai automobiliai taip pat turės grįžti į įmonės registracijos šalį kas aštuonias savaites.

Kadangi vežėjai vis dažniau naudojasi furgonais, šie teisės aktai taip pat bus taikomi lengvosioms komercinėms transporto priemonėms, kurių masė didesnė kaip 2,5 tonos. Jose turės būti įrengti tachografai.

ES vairuotojų komandiravimo taisyklės, kurios reikalauja laikytis priimančiosios šalies darbo įstatymų, bus taikomos kabotažui, taip pat bet kokiam tarptautiniam pervežimui, išskyrus dvišalį pervežimą ar tranzitą iš savo šalies bei į ją. Dvišalio pervežimo atvejais bus leidžiama atlikti po vieną papildomą pakrovimą ar iškrovimą kiekviena kryptimi arba du pakrovimus ar iškrovimus grįžtant į savo šalį – tuomet komandiravimo taisyklių bus galima netaikyti.

Taip pat numatyta užtikrinti geresnes vairuotojų poilsio sąlygas ir leisti jiems daugiau laiko praleisti namuose. Bendrovės turės sudaryti tvarkaraščius taip, kad vairuotojai galėtų reguliariai grįžti namo (bent kas tris arba keturias savaites, priklausomai nuo tvarkaraščio). Privalomas savaitinis poilsio laikotarpis nebegalės būti praleidžiamas sunkvežimio kabinoje, o jei poilsio laikas praleidžiamas ne namuose, įmonė turės apmokėti nakvynės išlaidas.

Išimtiniais atvejais naujosios taisyklės leis vairuotojams griežtomis sąlygomis viršyti leidžiamą vairavimo laiką norint pasiekti namus, kai jie yra labai arti namų bazės.

Kad sutarti teisės aktai įsigaliotų, juos turės patvirtinti ES šalių ministrai, o vėliau – visas EP plenarinėje sesijoje.

Vežėjų asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad tikėtina, jog krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai Lietuvos ekonomikai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.3333

Finansų vadovų apklausa: lietuviai optimistiškesni, bet baimė dėl antrosios COVID-19 bangos išlieka

Įmonės užbaigė pirminį COVID-19 sukeltos krizės suvaldymo ir išlaidų mažinimo etapą. Dabar...

Poilsiautojų reakcija, paplūdimiuose leidus prekiauti alkoholiu: durnas vis tiek gers, ir niekas jo nesustabdys (136)

Draudimai dėl prekybos alkoholiu paplūdimiuose buvo priimti 2017 m. ir įsigaliojo nuo šių metų...

Tuniso turizmas patiria milžiniškų nuostolių (1)

Tuniso turizmo sektorius dėl koronaviruso krizės patiria milžiniškų nuostolių. Pajamos pirmąjį...

Lietuvos kurortuose – užsienio turistų štilis: kaip kurortai gyvena be išlaidžiausių svečių iš Rusijos ir Baltarusijos? (175)

Karantinas itin skaudžiai paveikė Lietuvos kurortus, kurie gyvena iš turistų srautų,...

„Air France“ atleis 7 580 darbuotojų (4)

„Air France“ vadovybė paskelbė ketinanti dėl koronaviruso krizės iki 2022 m. pabaigos atleisti...

Top naujienos

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (56)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (71)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Šventinę dieną verta pasiimti skėtį (3)

Sekmadienio dieną lietaus bus mažiau, lis tik trumpai, didžiausia tikimybė prognozuojama...

Pasiturinčios vilnietės pažintis su užsieniečiu baigėsi skaudžia tragedija: prieš mirtį patyrė ypatingas kančias (243)

Vilniuje įsikūrusiai apartamentų nuomos bendrovei ir paplūdimio sporto šakų centrui vadovavusios...

Sirijos diktatoriaus šeimoje prasidėjo karas (111)

XX a. trečiajame dešimtmetyje Ali Sulaymanas al Wahhishas gavo pravardę Al Assadas, arba Liūtas,...

Netoli Vilniaus – laimės terapija tarp gyvūnų: vykdami čia nedarykite vienos klaidos (22)

Dubingių žirgyno pristatinėti tikrai nereikia – visi jį žino, tik ne visi yra buvę. Klausiu...

Šašlykai – baisi nuodėmė sveikatai? Jei atsiminsite kelias taisykles, galėsite valgyti be sąžinės graužaties (100)

Šašlykai – daugumos lietuvių labai mėgstamas, vasariškas ir... kartais netgi pavojingas...

Svarbesnis nei bet kada: nukraujavusių „Pacers“ viltys – į galingą Sabonio žaidimą (21)

Dvidešimt dviem NBA klubam ruošiantis artėjančiam 2019-20 metų sezono pratęsimui viena iš...

Komišką įvartį įmušęs „Bayern“ iškovojo ir Vokietijos taurę (3)

Miuncheno „Bayern“ futbolininkai šeštadienio vakarą Berlyno Olimpiniam stadione iškovojo...

Grybavimo sezonas – kas jau dygsta ir kiek per valandą gali uždirbti patyręs grybautojas kokie miškai grybingesni – Lietuvos ar Lenkijos (55)

Apie grybavimo sezoną kalbamės su Valdu Kaubre, Valstybinės miškų urėdijos vadovu, gamtininku...

|Maža didelių žinių kaina