Internetinės prekybos ir prekių palyginimo svetainės (tokios kaip „Amazon“, „eBay“, „AirBnb“ ar „Skyscanner“) privalės atskleisti pagrindinius parametrus, lemiančius rodomų paieškos rezultatų eiliškumą. Svetainės taip pat bus įpareigotos aiškiai informuoti vartotoją, iš ko jis perka prekę ar paslaugą: ar iš jos pačios, ar iš kitos įmonės, ar iš privataus asmens.

Kaip pažymima EP pranešime, europarlamentarai taip pat siekia kovoti su praktika, kai vienodai atrodančios prekės, parduodamos skirtingose šalyse, nepagrįstai yra kitokios sudėties.

Nors prekiautojas turi teisę to paties prekės ženklo prekes pritaikyti skirtingoms geografinėms rinkoms „dėl teisėtų ir objektyvių priežasčių“, kaip skirtingi valstybių įstatymai, vietinė ar sezoninė žaliavų pasiūla, svarbu, kad vartotojas būtų tinkamai informuotas apie tokius skirtumus ir galėtų juos lengvai atpažinti. Europos Komisija įpareigota per dvejus metus nuspręsti, ar vienodai atrodančių skirtingos sudėties prekių pardavinėjimas skirtingose šalyse laikytinas nesąžininga komercine praktika.

Už tarptautinius pažeidimus (kai pažeidžiamos bent trijų ES valstybių vartotojų teisės arba nukenčia bent dvi valstybės neskaičiuojant pardavimo šalies) maksimali bauda sieks bent 4 proc. nuo prekybininko metinės apyvartos, o kai apyvarta neaiški - bent 2 mln. eurų.

Europarlamentarai taip pat atmetė Komisijos pasiūlymą sumažinti laikotarpį, per kurį pirkėjai gali grąžinti internetu įsigytas prekes, ir pasiekė, kad būtų išlaikytas esamas 14 dienų terminas.

Direktyvai pritarė 474 EP nariai, nepritarė 163, o susilaikė 14. Dėl jos jau sutarta su ES Taryba, kuri dar turės formaliai ją patvirtinti. Šalys turės ją įgyvendinti per dvejus metus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)