Tuo rugpjūtį skundėsi ir bendrovės „Unilever“ operacijų Europoje vadovas Janas Zijderveldas, per interviu Vokietijoje leidžiamam „Financial Times“ pareiškęs, jog „į Europą grįžo skurdas“.

J. Zijderveldas teigia, jog įveikti krizės mestą iššūkį trečiai pagal dydį pasaulyje vartojimo prekių bendrovei, kuriai priklauso tokie prekių ženklai kaip margarinas „Flora“ ir skalbimo priemonė „Persil“, bandys savo produkcija Europoje prekiauti taip tarsi siūlytų prekes Trečiojo pasaulio šalims.

Bendrovė bandys parduoti daugiau skalbimo priemonių taupyti priverstiems pirkėjams siūlydama mažesnes ir pigesnes pakuotes. Tokia rinkodaros strategija ilgą laiką jau taikoma tokiose Azijos šalyse kaip Indonezija, kur vidutinis mėnesinis atlyginimas nesiekia nei 400 dolerių (1063 Lt).

Graikijoje, skaudžiausiai nuo krizės nukentėjusiai euro zonos narei, „Unilever“ dabar siūlo bulvių košę ir majonezą specialiose nedidelėse pakuotėse. O arbatą, alyvuogių aliejų ir kitus pagrindinius produktus siūlo pigesnių prekės ženklų ir už labiau prieinamą kainą.

Visoje Europoje sparčiai populiarėja specialūs pigesni „taupymo režimui“ skirti meniu. Pavyzdžiui, Prancūzijoje vienas geriausių virtuvės šefų Alainas Ducasse bando sugundyti mases „pirkti vieną, o kitą gauti nemokamai“. Šioje programoje iš viso dalyvauja tūkstantis restoranų, kai kurie net galintys didžiuotis „Michelin“ žvaigždutėmis.

Maždaug 65 kilometrai nuo Barselonos, Sunito kurorte, Pau Sole priklauso užkandžių baras. Įkurtas miesto dalyje, kuri prieš dešimt metų buvo praktiškai tuščia, prasidėjus nekilnojamojo turto bumui ir aplinkui pridygus gyvenamųjų namų ir biurų, šeimos verslas ėmė klestėti. Nors dauguma smulkių versliukų sprogus nekilnojamojo turto kainų burbului ir smarkiai nukentėjo, o nuo 2009 metų pradėjo klimpti į skolų liūną, P. Sole šeimai pavyko išsilaikyti pasitelkus mažų kainų politiką. Bare imtas siūlyti nebrangus dienos pietų rinkinys – du karštieji patiekalai, gėrimas ir desertas. Ir visa tai tik už dešimt dolerių (27 Lt).

„Pirmaisiais metais sulaukdavome labai daug statybininkų. Dabar pas mus daugiausia ateina pagyvenę žmonės. Jeigu kainos jiems nebūtų įkandamos, mūsų verslas paprasčiausiai žlugtų“, - teigia P. Sole.
Rinkas apėmusiai depresijai vis gilėjant, į taupiai ir nepasiturinčiai gyvenančius vartotojus orientuota rinkodara greičiausiai ir yra tai, ko dabar labiausiai reikia. „Euromonitor“ spėja, kad nuo 2011 iki 2012 metų vieno namų ūkio išlaidos maistui Vakarų Europoje sumenks 2,7 proc. Kalbant apie krizės skaudžiausiai paliestas Europos valstybes, tokias kaip Graikija ir Airija, išlaidos maistui jau dabar atitinkamai sumažėjusios 9 ir 7 procentais.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)