„Teismas skelbia, kad „Nord Stream AG“ ir „Nord Stream 2 AG“ ieškinys prieš Direktyvą 2019/692, kuria įteisinamos tam tikros rinkos taisyklės dujotiekiams iš trečiųjų šalių, yra nepriimtinas nagrinėjimui iš esmės“, – nurodė ETT.
Teismas nusprendė, kad dujotiekių „Nord Stream 1“ ir „Nord Stream 2“ operatorės „jokiu būdu nėra tiesiogiai susijusios su šia direktyva“.
Pagal ES Trečiojo energetikos paketo reikalavimus atnaujinta Dujų direktyva įsigaliojo 2019 metų gegužės 23 dieną ir per devynis mėnesius turėjo būti pritaikyta ES narių nacionaliniuose teisės aktuose.
Direktyva skelbia, jog magistralinių dujotiekių negali valdyti su dujų tiekėju susijusi įmonė, kiti tiekėjai taip pat turi turėti galimybę naudotis tokiu dujotiekiu be jokio diskriminavimo, dujų transportavimo tarifai turi būti konkurencingi ir reguliuojami ES tarnybų, dujotiekio veikimas turi būti skaidrus, ypač tiekimo saugumo požiūriu.
Antrojo Rusijos eksporto dujotiekio per Baltijos jūrą operatorei tai reikštų tokias permainas kaip dujotiekio pardavimas ar visiškas organizacinės ir teisinės struktūros pakeitimas, o tai iš esmės apsunkintų projekto įgyvendinimo finansavimo galimybes, ieškovo pozicija cituojama ETT pranešime.
Pirmojo dujotiekio operatorė argumentavo, kad naujosios taisyklės privers ją reikšmingai peržiūrėti transporto sutartį su Rusijos dujų tiekėju „Gazprom“.
ETT, nutaręs, jog „Nord Stream 2 AG“ ir „Nord Stream AG“ su šia direktyva nėra tiesiogiai susijusios, konstatavo, kad direktyvą taiko ES narių vyriausybės ir jos turi teisę savo nuožiūra daryti išimtis.
Teismas taip pat paskelbė, kad naujosios ES dujų direktyvos taisyklės galioja ir jau nutiestam bei naudojamam dujotiekiui „Nord Stream 1“ – bent jau ES valstybių teritoriniuose vandenyse.
Bendrovės „Nord Stream 2 AG“, kurios vienintelis faktinis akcininkas yra Kremliaus kontroliuojamas „Gazprom“, spaudos tarnybos atstovas Rusijos naujienų agentūrai „Interfax“ pareiškė, jog svarstomas apeliacijas teikimas per artimiausius du mėnesius.