Šiemet PVM Estijoje išaugo nuo buvusių 20 iki 22 proc., o šioje Baltijos valstybėje veikiančios telekomunikacijų bendrovės „Telia“, „Tele 2“ ir „Elisa“ suskubo pranešti apie didėsiančias paslaugų kainas.

Visos bendrovės skelbia, kad skelbia, kad bazines paslaugas, tokias kaip mobilusis ryšys ir namų internetas, brangins tiek, kiek išaugo PVM. Pavyzdžiui, „Telia“ mobiliojo ryšio planas su neribotais duomenimis, iki šiol kainavęs 35 eurus per mėnesį, nuo kovo pabrangs iki 35,58 euro. 100 Mbps spartos namų interneto kaina didės nuo 27 iki 27,45 euro per mėnesį.

„Elisa“ už mobiliojo ryšio planą su neribotais duomenimis, iki šiol prašiusi 40,99 euro, dėl didėjančio PVM jį įkainos 41,68 euro. 150 Mbps spartos namų interneto kaina šioje bendrovėje augs nuo 26,99 iki 27,44 euro.

Atitinkamai kainas didins ir Estijos „Tele 2“, savo pranešime pažymėjusi, kad nuo šiol 2 proc. daugiau kainuos ir tarptautiniai skambučiai, SMS žinučių siuntimas į užsienį, tarptinklinis ryšys ir net tokia paslauga, kaip SMS pranešimai apie laimėjimus loterijoje.

Televizija brangsta labiau


Vis dėlto Estijos „Telia“ nusprendė imtis rimtesnių kainodaros pokyčių ir televizijos paslaugų vartotojus neseniai informavo, kad nuo kovo jiems teks mokėti gerokai daugiau.

Pavyzdžiui, pigiausias „Telia TV mini“ planas pabrangs nuo 7,11 iki 8 eurų, o priedėlis televizoriui kas mėnesį kainuos 7 eurus vietoje buvusių 5,08 euro.

„Vienas mūsų tikslų – savo klientams pasiūlyti išskirtinį ir originalų TV turinį. Tačiau gero TV turinio gavimas ir kūrimas pastaraisiais metais brango, o TV paslaugos įvedimo kaštai išaugo. Siekiant užtikrinti įvairiapusį turinį ir nuolat tobulėjančią bei kokybišką TV paslaugą, kovo mėnesį keisis kai kurių televizijos paslaugų kainos“, – laiške klientams konstatavo estų „Telia“.

Estijos žiniasklaida skaičiuoja, kad visa tai reiškia, jog kukliausių mobiliojo ryšio, namų interneto ir televizijos paslaugų vartotojai per metus „Telia“ turės sumokėti papildomus 43 eurus.

„Masiniai pokyčiai neplanuojami“


Lietuvos „Telia“ atstovas Audrius Stasiulaitis Delfi teigia estų įmonės sprendimų komentuoti negalintis ir patikina, kad Lietuvoje bendrovė „savo klientams jokių masinių kainų indeksacijų nedaro ir neplanuoja daryti“.

Pasak A. Stasiulaičio, skirtingų paslaugų grupių planus Lietuvos „Telia“ reguliariai atnaujina kas kelerius metus, o pavienių paslaugų kainos dažniausiai keičiasi dėl natūralaus planų gyvavimo ciklo.

„Atsižvelgiame į besikeičiančius klientų poreikius interneto greičiui, duomenų kiekiui ar televizijos turiniui, taip pat į poreikius papildomoms vertėms ar paslaugoms – taip kuriame naujus paslaugų planus, o senuosius palaipsniui uždarinėjame“, – aiškina „Telia“ atstovas.

Audrius Stasiulaitis

Jo teigimu, telekomunikacijų rinka yra labai konkurencinga ir griežtai reguliuojama, o joje veikiančios bendrovės didelės infliacijos ir energijos kainų spaudimą sprendžia atsižvelgdamos į labai kompleksiškų dalių sumą: „Tačiau tikrai ne paskutinėje vietoje yra pačios įmonės valdymas, todėl sąnaudų spaudimą visada pirmiausiai stengiamės amortizuoti ne savo klientų, o savo efektyvumo sąskaita.“

Įkainius didina „Bitė“


„Tele2“ viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė Delfi neseniai taip pat sakė, kad galiojančioms privačių ir verslo klientų sutartims pakeitimų daryti šiuo metu neplanuojama.

„Konkurencija telekomunikacijų rinkoje išlieka labai didelė, nors ir esame veikiami ekonomikos lėtėjimo ir išaugusių kaštų. Girdime, ko iš tiesų reikia klientams, todėl kasmet investuojame į tinklo modernizaciją bei plėtrą, taip pat plečiame papildomų paslaugų krepšelį“, – teigė A. Buitkutė.

„Jei naudojatės skambučių paslauga, namų internetu, nešiojamuoju internetu ar „Bitės“ televizija namams „Go3“, paslaugų plano kaina keisis po 1,88 euro per mėnesį“, – rašoma „Bitės“ atsiųstame laiške.

„Bitė“ privačių klientų segmento vadovas Paulius Kudarauskas komentavo, kad kainos peržiūrimos tam, kad įmonė toliau galėtų investuoti į naujausias technologijas, kurti bei vystyti naujas paslaugas ir gerinti kokybę.

„Tokiais atvejais vertiname bendrą ekonominę situaciją, paslaugų teikimui įtaką darančius prekių ir paslaugų kainų bei darbo užmokesčio pasikeitimus ir kitus veiksnius. Ruošdamiesi kainyno pakeitimams nuo kitų metų vasario mėnesio vertinome, kaip turi keistis paslaugų kainos tam, kad išlaikytume aukštą paslaugų kokybę bei galėtume ir toliau sėkmingai tęsti istoriškai dideles – 100 mln. eurų – investicijas“, – Delfi sakė P. Kudarauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją