aA
Sostinei vėl pradėjus aktyviai diskutuoti apie tai, kaip turėtų būti formuojama transporto sistema, užsienio ekspertai pastebi, kad vieni tinkamiausių pavyzdžių Vilniui – Krokuva ir Liubliana. Šie miestai pertvarkydami judrumą pasiekė, kad gyvenimo kokybė juose žymiai pakiltų.
© DELFI / Domantas Pipas

Reguliariai Vilniuje nuo 2003 besilankančio ir miesto problematiką išmanančio Edinburgo „Napier“ universiteto profesoriaus Tomo Rye teigimu, tai, kaip transporto problemas sprendė Lenkijos bei Slovėnijos miestai, Vilniui gali būti labai parankus pavyzdys, rašoma pranešime spaudai.

„Sprendimai, kurie buvo priimti reformuojant šių miestų transporto sistemą buvo kompleksiniai, patrauklūs žmonėms, turėjo aiškią viziją ir, manau, būtent todėl jiems pavyko pasiekti realių pokyčių. Taip, Krokuva yra šiek tiek didesnė už Vilnių, o Liubliana – mažesnė, tačiau iš esmės problemos buvo tos pačios, tad ir sprendimai gali būti panašūs“, – įsitikinęs profesorius.

Tom Rye
Tom Rye
© Asmeninio albumo nuotr.

Pasak jo, tiek Krokuvoje, tiek Liublianoje pirmiausia buvo labai rimtai pažiūrėta į miestų centruose esančių pėsčiųjų zonų plėtrą. Taip žmonėms suteikta daugiau erdvės ir suteikta galimybė patogiai pasiekti kone bet kurią miesto vietą.

„Pirmiausia, šie miestai sumažino transporto eismą centre, ypatingai mažesnėse gatvėse. Taip pat ėmėsi kompleksiškai spręsti automobilių statymo klausimą. Tai svarbu ne tik siekiant į tam tikras miesto vietas pritraukti daugiau turistų, bet, ypatingai Krokuvos atveju, toks sprendimas padėjo pritraukti didžiausią kvalifikaciją visoje Lenkijoje turinčius žmones, kurie į Krokuvą vyksta kaip į vieną ekonomiškai stipriausių miestų. Gyvenimo kokybė ir ekonomika – labai glaudžiai susiję dydžiai, ir pertvarkant transporto sistemą tai būtina turėti omenyje“, – sako T. Rye.

Anot eksperto, dar vienas itin pasiteisinęs miestų sprendimas – riboti įvažiavimą į centrą.

„Automobilių įvažiavimas į senamiestį ten ribojamas gerokai labiau negu Vilniuje. Ir to ribojimo tik daugėja. Pavyzdžiui, Krokuvoje itin reikšmingai išplėstas reguliuojamų automobilių pastatymo zonų (controlled parking zones) dydis, tačiau sugriežtinta automobilių statymo gatvėse tvarka. Nuosekliai mažinama pastatytoms ir važiuojančioms mašinoms skirta erdvė, kuri perleidžiama viešajam transportui. Tam, kad viešasis transportas judėtų greičiau nei mašinos, ir taptų patrauklus žmonėms, jam suteikiama vieta net ne itin plačiose gatvėse“, – pokyčius vardija profesorius.

Sistemingas pokyčių įgyvendinimas bei pakankamai ambicingi planai yra tos pamokos, kurių galima pasimokyti.

„Juk šie pokyčiai matomi ne Nyderlanduose, ne Švedijoje, o buvusiose socialistinio bloko šalyse. Taigi kaltinti mentaliteto, istorijos ir panašių dalykų tikrai neverta. Užtai verta imti ir įgyvendinti ilgalaikius pokyčius nesiblaškant ir nekaitaliojant krypties“, – sako Vilniaus aktualijas gerai išmanantis Edinburgo mokslininkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mokesčius mokėjo kiekvieną mėnesį, bet liko skolingi – dalį lietuvių užgriuvo nemalonumai (274)

Praėjusią savaitę prasidėjęs pajamų deklaravimas ir vėl kelia žmonių pasipiktinimą. Žmonės...

„Boeing“ žada „737 MAX“ lėktuvų įrangos atnaujinimus (1)

„Boeing“ šią savaitę supažindins daugiau kaip 200 viso pasaulio oro linijų pilotų, technikos...

Uosto valdybos pirmininkas: abejojame, ar Vaitkus gali būti nešališkas (10)

Klaipėdos uosto valdyba suabejojo, ar į Klaipėdos miesto tarybą išrinktas uosto vadovas Arvydas...

Norvegijos IT bendrovė dvigubins darbuotojų skaičių Klaipėdoje (2)

2006 m. Klaipėda pasitiko norvegų bendrovę „Omega“, kuriančią projektų valdymo programinę...

Lietuvos pašto rinka ketvirtąjį ketvirtį augo penktadaliu iki 51 mln. eurų (6)

Lietuvos pašto ir kurjerių rinka praėjusių metų paskutinį ketvirtį siekė 51,15 mln. eurų –...

Top naujienos

Prieš atleisdamas Vaitkų, Masiulis jam skyrė įspūdingą premiją už gerus darbo rezultatus (338)

Prieš atleisdamas iš pareigų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinį direktorių...

Orai: trumpam sugrįš žiemiški orai (11)

Antradienio naktį pirmoje pusėje daugelyje rajonų pasirodys trumpi, nedideli krituliai, vyraus...

Po tymų protrūkio Lietuvoje prabilo apie dar didesnį pavojų: tai ne vienintelė liga, kuri gali grįžti (157)

Lietuvoje pastarosiomis savaitėmis kilo sumaištis dėl tymų protrūkio. Šiemet Lietuvoje iš viso...

Mokesčius mokėjo kiekvieną mėnesį, bet liko skolingi – dalį lietuvių užgriuvo nemalonumai (274)

Praėjusią savaitę prasidėjęs pajamų deklaravimas ir vėl kelia žmonių pasipiktinimą. Žmonės...

Mirė knygos „Kaip tampama albinosais“ autorius, Afganistano karo veteranas Zigmas Stankus (105)

Klaipėdos universitetinėje ligoninėje po sunkios ligos pirmadienį mirė Afganistano karo...

Ne bomba, o logiška „Spurs“ išvada: Motiejūnas – NBA krepšininkas, kurio talentas niekur nedingo (41)

Baltijos sesės Lietuva ir Latvija jau konkuruoja ne tik dėl investuotojų, bet ir dėl savo eksporto...

Mače su serbais traumą patyrė Ronaldo, Ukraina paskutinę minutę išsigelbėjo Liuksemburge (2)

Europos futbolo čempionate B grupėje, kurioje varžosi ir Lietuva, pirmadienį vakare buvo...

Diagnozė, kurios nenori išgirsti nė viena: ką būtina žinoti apie gimdos kaklelio vėžį (23)

Pradėjus gimdos kaklelio vėžio patikros programą Lietuvoje, nustatoma daug daugiau ankstyvosios...

Kosmetikos pristatyme dalyvavusios garsios moterys pasidalino plaukų priežiūros receptais (23)

Pirmadienio vakarą kviestiniams svečiams buvo pristatyta lietuviška plaukų priežiūros kosmetika...