Kaip praneša LTV „Panorama“, drabužių mažmeninės prekybos rinkos lyderė ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse „Aprangos grupė“ pirmąjį ketvirtį skaičiuoja maždaug 0,5 mln. Lt nuostolį. Pernai tuo pat metu turėjo kelių milijonų pelną.

Įmonės vadovo teigimu, 2007-ųjų pradžioje ir oras drabužių pardavėjams buvo palankus, ir ekonominė situacija kita – vartotojai tryško optimizmu. Šiemet viskas kitaip.

Rimantas Perveneckas, „Aprangos grupės“ generalinis direktorius, pasakoja, kad Lietuvoje, esant tam tikroms klimato sąlygoms bei situacijai, kai kalendoriniai metai sutampa su finansiniais metais, prekybininkai drabužiais pirmąjį ketvirtį turi du išpardavimo mėnesius ir vieną naujų kolekcijų mėnesį.

Šiais metais kovas buvo gana šaltas, todėl naujų gaminių buvo parduota santykinai mažai.

R. Pervenecko teigimu, ypač nervinga situacija yra Latvijoje ir Estijoje. Visose Baltijos šalyse jaučiama įtampa prabangos drabužių segmente.

Nuostolingas pirmasis šių metų ketvirtis buvo ir daliai kitų drabužių mažmenininkų.

Analitikai sako, kad finansinius įmonių rezultatus lėmė ir nelauktai išaugusios sąnaudos degalams, ir kelti atlyginimai darbuotojams: algos mažmeninėje prekyboje pernai esą augo sparčiau nei visame ūkyje.

Analitikai įmonėms prognozuoja ne lengvus visus šiuos metus.

„DnB Nord“ prezidento patarėjas Vadimas Titarenko sako: „Matome, kad nuo praėjusių metų vidurio labai prastėja vartotojų lūkesčiai. Gyventojai jau peržiūri savo išlaidų struktūrą, nes vis daugiau lėšų tenka skirti maistui, komunalinėms paslaugoms apmokėti. Mažiau pinigų lieka prabangos ir kitoms prekėms, tarp jų – drabužiams ir avalynei“.

Prekybininkai kiek optimistiškesni. Pirmasis metų ketvirtis drabužių versle, anot jų, toli gražu nėra pats svarbiausias. Rudens sezonas esą kur kas ilgesnis ir nepalyginamai geresnis finansiškai.

„Mažės ar nemažės drabužių pirkimas Lietuvoje, žmonės ir toliau rengsis, galbūt tik keisis įpročiai, galbūt keisis prekių asortimento struktūra“, – kalba R. Perveneckas.

Drabužių mažmenininkai esą jau suplanavę, kaip didinti apyvartas, mažinti išlaidas nestabdant plėtros. Analitikai sako, kad šalia kitų priemonių pirkėjus išlaikytų ir drabužių atpiginimas, nes esą itin pelningas verslas keleriems metams tam turi rezervą.