Paaiškino matomų tendencijų priežastis

Pasak A. Romanovskio, kalbant apie Lietuvos draudikų pelnus, reikėtų atsigręžti į praėjusius metus.

„Praeiti metai ne gyvybės draudimui, kurį aš atstovauju, buvo ypatingai blogi, nes bendras veiklos rezultatas už tą patį pusmetį buvo -2,5 milijono. Be abejonės, kai mes žiūrime nuo praeitų metų labai blogos situacijos – tas šuolis atrodo įspūdingai, bet, jeigu mes paanalizuotume 3-4 metų vidurkį, tai tas skaičius būtent tiek ir susiveda, kad vidutiniškai draudikų pelną sudaro apie 4-5 proc. nuo surinktų įmokų“, – pasakojo jis.

Andrius Romanovskis

Parduoto draudimo poliuso rezultatas, ar jis pelningas, ar ne, – pasimato tik po metų. Po metų jis tiesiogiai atsispindi ir draudiko rezultatuose, nes, jeigu žalos per tuos metus nebuvo, jis bus pelningas, o jei buvo – nuostolingas. Dar dažniau žalos yra išmokamos einamuoju laikotarpiu. Tai reiškia, kad žalos gali būti išmokamos ir iš tų poliusų, kurie dar tik pakeliui į kitus metus. A. Romanovskis LNK žiniose aiškino, kodėl 2020-ieji buvo tokie blogi, kad sunkumus ir neigiamą rezultatą teko atsinešti ir į 2022-uosius.

„Vis dėlto, 2022-ųjų blogam rezultatui iš dalies įtakos padarė ir nesėkmingos investicijos. Mes turėtume suprasti, kad draudimo veiklos rezultatas yra susijęs ne tik, ką mes, liaudiškai tariant, uždirbame parduodami savo klientams, bet ir su dalimi pinigų, kuriuos draudikas turi investuoti, kad tie pinigai būtų saugūs. Tai yra ir investicinis rezultatas, ir, turėkime omeny, kad draudimo verslas vėluoja į visus rinkos pokyčius“, – pasakojo Lietuvos draudikų asociacijos direktorius.

Anot jo, jeigu dabar mes turime didžiulę infliaciją, bet draudikas pasirašė metinę sutartį dar prieš infliacijos piką, o per infliacijos periodą žalos gerokai pabrango, tai tas periodas yra vėluojantis.

„Iš dalies tai yra susiję su ekonomine situacija, kuri buvo tuo metu Lietuvoje. Lietuva ėjo į recesiją ir draudikas, vėluodamas reagavo į tas pasekmes“, – teigė pašnekovas.

Turto draudimas

Kainų kovos – tradicinė būsena

Prisiminus 2021-uosius metus, galima sakyti, jog tada atrodė, kad draudikai – tarsi įsivėlę į kainų karą. Vis dėlto, A. Romanovskio manymu, kainų kovos – draudikų rinkos tradicinė būsena.

„Tikriausiai tai yra susiję su tuo, kad draudimo bendrovės kovoja dėl rinkos dalių, o kova dėl rinkos dalių dažniausiai yra per kainų kovas, nes didžiąją dalį draudimo rinkos sudaro privalomas transportų priemonių draudimas, kuris yra labai lankstus, žmonės ten labai lankstūs kainai. Tikriausiai, tai yra su tuo susiję, o kainų karai – jie gal nėra naudingi draudikams, bet jie yra naudingi ir vartotojams“, – teigė Lietuvos draudikų asociacijos direktorius.

Automobilio draudimas

Nors vartotojams tai ir naudinga, natūralu, jog draudikas negali ilgai dirbti į minusą, tad, panašu, jog jie patys suprato, kad kainų karas nėra toks naudingas, ir ėmė ieškoti išeičių bei bandė atsigriebti, tačiau, A. Romanovskio teigimu, jeigu pažiūrėtume į 2020-2021 metus, pelningumo rezultatas tada buvo gana panašus.

„Jeigu 2020-aisiais metais draudikų pelnas buvo apie 25-27 milijonus, vėlesniais metais truputį kilo, man atrodo, 30 kažkiek milijonų, tai tas dabartinis skaičius kaip tik signalizuoja, kad rinka stabilizuojasi ir grįžta į tą patį stabilesnį būvį, bet, vėlgi, jeigu mes išvestume vidurkį pastarųjų 3 metų, mes pamatytume, kad su ta neigiama veikla pelningumo rodiklis yra gerokai žemesnis“, – teigė jis.

Andrius Romanovskis

Prognozės dėl ateities įmokų

Dar metų pradžioje A. Romanovskis teigė, jog draudimo įmokos brangsta dėl infliacijos. Tuo metu tai tikrai skambėjo pagrįstai, tačiau dabar infliacija mažėja ir iki 2025-ųjų, pagal Europos Centrinio Banko prognozes, grįšime atgal prie tvarios infliacijos, t. y. 2 proc. Paklaustas, ar galima tikėtis, jog draudimo įmokos šiek tiek sumažėtų, Lietuvos draudikų asociacijos direktorius teigė, jog šioje vietoje yra blogų naujienų.

„Deja, mes turime vieną labai svarbų dydį – tai yra žalos. Deja, žalos kyla lygiai taip pat kaip ir įmokos. Jeigu įmokos didėja apie 20 procentų, tai ir žalos didėjo 20 procentų. Iš esmės matome tendenciją, kad jos juda panašiai, ir tai yra blogoji naujiena, nes mes dar su tomis žalomis, kurios jau ir taip padidėjo, infliacijos poveikis bus truputį vėluojantis“, – aiškino jis.

Automobilio draudimas

Taigi, pasak pašnekovo, žalingumas arba drausmingumas ir klimato kaita atsilieps ir draudimo įmokoms.

Visa reportažą rasite LNK portale: