Delfi primena, kad šį sprendimą dar 2023 m. gruodžio 21 d. patvirtino Valstybinė energetikos reguliavimo taryba.

Nuo 2024 m. vasario 1 d. butų gyventojams tarifas už geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas padidės nuo 1,67 iki 1,70 Eur be PVM, individualių namų gyventojams – nuo 1,65 iki 1,68 Eur be PVM, įmonėms – nuo 1,71 Eur iki 1,74 Eur be PVM.

Vidutiniškai šis paslaugų kainų pasikeitimas bute gyvenančio vieno namų ūkio sąskaitas už vandenį ir nuotekų tvarkymą padidins 0,12 Eur be PVM per mėnesį arba 0,15 Eur su PVM.

„Vilniaus vandenų“ kainos

Kaip praėjusiais metais paaiškino „Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius Saulius Savickas, tarifo augimą lėmė dėl infliacijos išaugusios prekių ir paslaugų kainos, didėjantis darbo užmokestis, augantys skolinto kapitalo kaštai, pabrangusios būtinosios investicijos į vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros atnaujinimą bei plėtrą. Net ir po padidinimo „Vilniaus vandenų“ tarifas už vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas išlieka vienas mažiausių Lietuvoje.

„Vilniaus vandenys“ tiekia geriamąjį vandenį ir tvarko nuotekas daugiau nei 600 tūkst. gyventojų Vilniuje bei Vilniaus, Švenčionių ir Šalčininkų rajonuose. Bendrovės akcininkai yra Vilniaus miesto (90,79 proc.), Vilniaus (4,06 proc.), Švenčionių (3,37 proc.) ir Šalčininkų (1,78 proc.) rajonų savivaldybės. Įmonės infrastruktūrą sudaro 1811 km vandentiekio tinklų ir 1530 km nuotekų tinklų, 153 vandentiekio siurblinės, 258 nuotekų siurblinės ir 6 nuotekų valyklos.

Dešimčiai metų suplanavo 600 mln. eurų investicijų

Ketvirtadienį bendrovė pristatė 10 metų strategiją, kurioje numatoma į infrastruktūrą, vandentiekio skaitmenizavimą ir plėtrą iki 2033 m. investuoti per 600 mln. eurų.

Įmonė iki 2030 m. ketina tapti klimatui neutralia ir tuo pačiu užtikrinti organizacijos atsparumą išorės faktoriams. Reikiama infrastruktūros parengtis susidoroti su daug didesniais nuotekų kiekiais, kuriuos lemia klimato kaita ir momentiniai rekordiniai kritulių kiekiai, ir naujai ateinančiais aplinkosauginiais reikalavimais: per artimiausią dešimtmetį nuotekų išvalymo kokybė bus gerinama tris kartus, didinamas atsparumas kibernetinėms grėsmėms ir telkiamas fokusas į klientų poreikius ir miesto bei regionų plėtrą.

„To siekiame ir pasitelkdami veiklos efektyvinimo sprendimus – trumpindami, efektyvindami ir robotizuodami procesus, periodiškai peržiūrėdami organizacijos struktūrą ir įtvirtindami nuolatinio tobulėjimo kultūros modelį“, – pranešime sakė „Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius Saulius Savickas.

Iš „Vilniaus vandenų“ įgyvendinamų strateginių tikslų gyventojams labiausiai apčiuopiamas yra šalto vandens apskaitos skaitmenizavimas mechaninius vandens skaitiklius keičiant išmaniais ultragarsiniais skaitikliais. Jie tiksliai surenka, apdoroja ir perduoda vandens suvartojimo duomenis. Gyventojams ir įmonėms nebereikės kas mėnesį deklaruoti vandens suvartojimo rodmenų, o užbaigus visą projektą, vartotojai galės kasdien sekti vandens suvartojimą, išmani sistema leis operatyviai identifikuoti vandens nuotėkius būstuose, daugiabučių tinkluose ir miesto vandentiekio sistemoje.

„Tai padės užkardyti rimtas avarijas ir nuostolius dėl sugadinto turto. Skaitikliai ypač tikslūs, todėl kiekvienas vartotojas mokės tiksliai už tą vandens kiekį, kuris suvartotas namų ūkyje ar įmonėje – nei daugiau, nei mažiau. Tai leis visiems mums tvariau vartoti vandenį, išvengti išteklių švaistymo ir dėl jo patiriamų nuostolių“, – dėstė S. Savickas.

Vandentiekio tinklo skaitmenizavimo projektas bus užbaigtas iki 2030 m., bendros investicijos sieks 39,4 mln. eurų. Jo metu bus pakeista 350 tūkst. skaitiklių. 2023 m. jau buvo sudiegta beveik 80 tūkstančių skaitiklių.

Per artimiausią dešimtmetį bendrovė vykdys geriamojo vandens ir nuotekų tinklų plėtrą, vandentiekio tinklų rekonstrukciją, vandens gerinimo įrenginių ir vandenviečių statybą bei rekonstrukciją. Siekiant patenkinti vien naujų tinklų statybos poreikį reikalingos apie 120 mln. eurų investicijos. Iki 2033 m. „Vilniaus vandenys“ planuoja pastatyti apie 250 km naujų vandentiekio ir nuotekų tinklų.

„Plečiame ir pritaikome infrastruktūrą prie augančio miesto poreikių. Jau dabar žinome, kad per artimiausius metus miestas augs dešimtadaliu, o mūsų klientų portfelis padidės 30 tūkstančių klientų. Todėl paraleliai tobuliname ir klientų aptarnavimo modelį, kad kuo daugiau paslaugų klientai galėtų grietai užsisakyti elektroniniu būdu ir vieno langelio principu“, – pasakojo S. Savickas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją