Prekių negavo

DELFI sulaukė skaitytojos laiško, kuriame teigiama, jog „Vinted“ platformoje apstu sukčių.

„Vinted startuolis pritraukė dideles investicijas, neapsaugo vartotojų nuo aferistų, kurie šiltai įsitaisę „Vinted“ platformoje ir yra visiškai nebaudžiami. Užsakote prekę ir jos negaunate. Tai normalus reiškinys „Vinted“ platformoje“, – piktinasi klientė.

DELFI skaitytoja netgi nurodė konkrečius žmones, kurie esą jau ne pirmą kartą apgauna klientus.

„Tuomet gaunate šabloninį „Vinted“ laišką: „kreipkitės į vartotojų teises ginančią instituciją arba policiją“. Ar kas nors tiki, kad tai padės? Ir taip aferistų ratas sukasi. Žinoma aferistė R. K., ne vienerius metus apgaudinėjusi, ir dar kartą sugebėjo prasisukti „Vinted“ platformoje. „Vinted“ neužtikrina saugaus pirkimo. Ar kas galėtų įsivaizduoti negaunantis prekių iš „Amazon“ ar „eBay“?Daug apgautų žmonių ir niekas nieko negali padaryti“, – skundėsi moteris.

Turgus internete

„Vinted“ komunikacijos atstovė Katia Merežnikova-Beržanskienė DELFI teigė, kad šios platformos veikimo principą reikėtų suprasti kaip turgaus modelį.

„Vinted“ yra platforma, veikianti panašiai, kaip realiame pasaulyje veikia turgus. Mes suteikiame žmonėms erdvę, kurioje pirkėjas gali sutikti savo pardavėją, pasiūla atranda paklausą. Vartotojai bendrauja betarpiškai: susiderina kainą, susitaria dėl apsikeitimo/pardavimo sąlygų ir susitikimo arba siuntimo. Sandorius dėl daiktų (dažniausiai drabužių) įsigijimo, perleidimo arba mainymo „Vinted“ bendruomenės nariai sudaro savarankiškai. Tai reiškia, kad „Vinted“ yra ne pardavėjas-tarpininkas, o savotiška virtuali susitikimo vieta“, – teigė K. Merežnikova-Beržanskienė

„Vinted“ siūlo tam tikras technines priemones, kuriomis gali pasinaudoti bet kuris platformoje užsiregistravęs vartotojas:

Tapatybės patvirtinimo galimybė. Tapatybės patvirtinimas („Vinted“ paskyros susiejimas „Facebook“ ar „Google paskyra) skatina aktyvesnius pardavimus ir greitesnius pirkimus. Narių, pasitvirtinusių tapatybę, profilis pažymimas specialiu ženkliuku. Patvirtinta tapatybė – garantija, kad paskyra yra sukurta tikro žmogaus, todėl pirkėjai gali juo labiau pasitikėti.

Atsiliepimų sistema. Skaitydamas atsiliepimus, kiekvienas vartotojas gali savarankiškai įvertinti nario patikimumą. Siekdami kurti pasitikėjimo atmosferą, skatiname vartotojus palikti atsiliepimus po kiekvieno sandorio.

Galimybė informuoti apie netinkamą turinį. Vartotojai turi galimybę pranešti apie, jų manymu, taisyklių neatitinkantį turinį. Gavę skundą dėl neoriginalios prekės ar kito draudžiamo turinio, tokį turinį pašaliname, o jį įkėlusį vartotoją blokuojame, nebent pateikiami pakankami originalumo įrodymai.

Pagalba. Nepavykusio sandorio atveju suteikiame būtiną pagalbą nukentėjusiai pusei, tačiau pirmiausia siūlome pirkėjui ir pardavėjui surasti kompromisą. Jei sandorio pusėms nepavyksta susitarti, visada siekiame padėti išspręsti ginčus. Turėdami pakankamai įrodymų, problemines situacijas sprendžiame nukentėjusios pusės naudai. Dažniausiai pirkėjai ir pardavėjai su „Vinted“ komandos pagalba randa abiems pusėms priimtiną sprendimą. Išskirtiniais atvejais esame priversti imtis griežtesnių priemonių: blokuojame vieną iš narių, patariame kreiptis į atitinkamas vartotojų teises ginančias institucijas.

„Svarbu atminti, kad „Vinted“ nėra pardavėjas, todėl negali prisiimti atsakomybės už tai, kad vienas ar kitas bendruomenės narys netinkamai vykdo savo prievoles. Kadangi narių saugumas ir bendruomenės pasitikėjimas yra vieni svarbiausių elementų tokio pobūdžio platformose-turguose (anglų k. marketplace), „Vinted“ blokuoja sukčiaujančius narius, imasi prevencinių priemonių, kad viena kartą „Vinted“ platformoje sukčiavę nariai, negalėtų to padaryti ateityje“, – teigė K. Merežnikova-Beržanskienė.

Teigiama, kad be visų aukščiau išvardintų priemonių, siekdami apsaugoti bendruomenės narius nuo apgavysčių ir klastočių, „Vinted“ taiko ir kitokius būdus.

„Skelbimo įkėlimo formoje pasirinkus prabangius ir kitus dažnai klastojamus prekės ženklus, informuojame pardavėjus apie draudimą prekiauti klastotėmis „Vinted“ platformoje. Nedelsiant reaguojame į prekės ženklų (teisės turėtojų) pranešimus ir jų prašymu šaliname netinkamą turinį.

Skatiname bendruomeniškumą, todėl raginame narius pranešti apie netinkamą turinį. Tokius pranešimus peržiūrime, prekes šaliname, o netinkamą turinį įkėlusius narius blokuojame“, – teigė K. Merežnikova-Beržanskienė

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (57)