aA
Sugriežtinus Lietuvoje karantino taisykles ir paskelbus, kad parduotuvėse bus ribojamas žmonių skaičius, o apsipirkti bus galima tik po vieną, lietuviai į eiles stoja virtualiose parduotuvėse – maisto pristatymo į namus platformose. Tačiau čia situacija ne geresnė – užsakymų tiek, kad laikus, kai norimus produktus į namus buvo galima gauti dar tą pačią dieną, galima pamiršti.
„Barbora“ ]
„Barbora“ ]
© Bendrovės nuotr.

Susidomėjimas maisto pristatymo į namus paslauga privertė sukrusti rinką. „Rimi“ anksčiau, nei planuota, atidarė savo elektroninę parduotuvę, o taksi bendrovė „A2B“ pradėjo teikti maisto pristatymo į namus paslaugą „A2B Food“.

Visgi net ir naujų rinkos žaidėjų nepakanka. Internete pusiau juokais, pusiau rimtai siūloma perleisti vietą maisto į namus pristatymo platformoje „Barbora“ už 20 eurų, laisvų vietų artimiausiomis dienomis nebelieka net norint prekių krepšelį atsiimti pačiam, galiausiai – užsisakius produktus jie atkeliauja tik po kelių dienų. Norinčių maisto į namus yra tiek daug, kad tarnybos, netgi pasisamdžiusios naujų darbuotojų, suktis nebespėja.

Išaugo dešimt kartų

Andrius Mikalauskas, elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius, „Delfi“ pasakojo, kad dar prieš paskelbiant karantiną visoje šalyje užsakymų srautai kone per naktį išaugo 10 kartų.

„Išaugę srautai nemažėja. Augo ne tik jie, bet ir prekių krepšelių dydis. Vidutiniškai dukart“, – skaičiavo pašnekovas.

Jis pasakojo, kad dabar užsakymų yra 3–4 dienoms į priekį, nors darbuotojų komanda išplėsta daugiau nei 200 žmonių ir netgi buvo įvesta naktinė pamaina.

„Naktį darbuotojai surenka užsakymus, kad dieną kurjeriai galėtų prekių išvežioti kuo daugiau“, – kalbėjo A. Mikalauskas ir pridūrė, kad, jeigu tik įmanoma, pirkėjams visuomet pasiūloma papildomų laikų prekėms užsisakyti, tačiau šios galimybės greitai išgraibstomos.

Išaugus užsakymų kiekiui, ne vienas „Barboros“ klientas įsiminė situacijas, kai pasinaudoti paslauga nepavyko dėl techninių trukdžių, – visa el. parduotuvės sistema tiesiog „lūždavo“. A. Mikalauskas kalbėjo, kad tokie atvejai reti, tačiau pasitaiko dėl itin didelio svetainės lankytojų srauto.

Kalbėdamas apie pirkinių planavimą, A. Mikalauskas patarė laukiantiems progos užsisakyti maistą pirkinius į virtualų krepšelį susidėti iš anksto, kad, vos atsiradus laisvam laikui, užsakymą būtų galima pateikti.

„Be to, pirkinius planuokite ilgesniam laikui nei įprastai, pavyzdžiui, visai savaitei. Patartume ir kelis kartus per dieną tikrinti laisvus pristatymo laikus – jų gali atsirasti ir ryte, ir dienos metu, ir vėlai vakare“, – kalbėjo žinovas.

„Barbora Express“
„Barbora Express“
© Bendrovės nuotr.

Dėl išaugusios paklausos „Barbora“ atidarė pirmąsias pirkinių atsiėmimo stoteles „Barbora Express“ Lietuvos regionuose. Nauja paslauga nuo šiandien pasiekiama Šiaulių apskrities gyventojams – „Barbora Express“ stotelės atidarytos Šiauliuose, Joniškyje, Kelmėje ir Radviliškyje esančiose „Maximos“ parduotuvėse. Netrukus nauja paslauga išplis visose Lietuvos apskrityse – iš viso 38 miestuose ir miesteliuose.

Neužtenka pajėgumų

Anksčiau nei planuota elektroninę parduotuvę atidarė „Rimi“. Po šios žinios, sako „Rimi Lietuvos“ el. komercijos direktorius Vaidas Lukoševičius, užsakymų kiekiai kasdien auga ne vienetais, o kartais.

„Laisvų užsakymų laikų greitai nelieka. Net jei skiriame papildomų laikų kelioms dienoms į priekį, laisvų nebelieka per keliasdešimt minučių, – kalbėjo pašnekovas ir pripažino: – Atidarymui, kuris buvo planuotas įprastinėmis sąlygomis, numatytų pajėgumų dabartinėje situacijoje neužtenka.“

V. Lukoševičius pasakojo, kad bendrovė ieško naujų darbuotojų atskiroms funkcijoms atlikti: trūksta prekių surinkėjų, vairuotojų. Be to, žadama ir plėtra.

„Jau kitą savaitę planuojame pirkėjams pasiūlyti dar vieną prekių atsiėmimo būdą, be to, pradėsime prekių surinkimą ir pristatymą iš dar vieno „Rimi“ prekybos centro“, – akcentavo pašnekovas.

"Rimi" atidarė interneto parduotuvę ir pradėjo maisto pristatymą į namus
"Rimi" atidarė interneto parduotuvę ir pradėjo maisto pristatymą į namus
© Įmonės archyvas

Penkioms dienoms į priekį

Tadas Norušaitis, įmonės „Greituolis“, valdančios „LastMile“ platformą, skirtą maistui pristatyti į namus, taip pat neslepia, kad Lietuvoje prasidėjus karantinui paslaugos poreikis išaugo dešimteriopai.

„Šiandien esame gavę užsakymų penkioms dienoms į priekį, todėl galimybę gauti prekes „kuo greičiau“ ribojame. Visgi kelis kartus per dieną tokia atsiranda. Be to, dedame visas pastangas į kurjerių komandos didinimą, jų mokymus dirbti susiklosčiusiomis aplinkybėmis“, – akcentavo pašnekovas.

„Delfi“ bendrovės vadovas pasakojo, kad lygiai vidurnaktį „atidaroma“ papildoma užsakymų diena, tačiau, pastebėjo jis, laisvos vietos dingsta vos per keliolika minučių. Pašnekovas neslėpė, kad paslaugos apimtys plečiamos, mat bendrovė kasdien didina maistą pristatančių kurjerių komandą.

Tokios paklausos nesitikėjo

Tomas Peleckas, „A2B Food“ vadovas, „Delfi“ pasakojo, kad pradėję teikti paslaugą antrąją karantino savaitę nesitikėjo tokios paklausos ir tokio srauto, su kuriuo susidūrė. Pasak pašnekovo, pirmosiomis valandomis elektroninė parduotuvė tiesiog „nulūžo“ dėl didelio pirkėjų srauto.

„Atsižvelgiant į veiklos mastą pirmosiomis dienomis, nusprendėme pirkėjų srautą šiek tiek riboti, tai yra siūlyti užsisakyti prekių kitai dienai. Tokį sprendimą teko priimti, nes susidūrėme su trukdžiais kai kuriose grandyse ir dalį užsakymų pristatėme pavėluotai“, – sakė pašnekovas, pabrėžęs, kad kol kas bendrovė stebi tendencijas, klientų įpročius, srautus, tiekimo grandinę, o, kai ištaisys iš pradžių darytas klaidas, greičiausiai galės pasiūlyti galimybę užsakyti maisto ir tą pačią dieną.

A2B Food
A2B Food
© Bendrovės nuotr.

T. Peleckas pasakojo, kad maisto tiekimo paslaugą norėjo pradėti nuo šių metų rugpjūčio, tačiau paskelbtas karantinas ir susiklosčiusi ypatinga situacija procesus paspartino. Kol kas, anot pašnekovo, jis įžvelgia tik paslaugos poreikio augimą. Visgi didžiausiu iššūkiu išlieka darbuotojų sauga – ieškoma įvairiausių priemonių, kad būtų sumažintos jų galimybės užsikrėsti koronavirusu.

Pašnekovas pastebėjo, kad planuodami pirkinius klientai turėtų nesibaiminti ir nepirkti neįprastai didelių vieno produkto kiekių.

„Maisto prekių tikrai visiems užteks, tačiau vartotojai, pateikę neįprastų užsakymų, išperka prekių likučius ir tuomet konkrečios prekės nelieka kitiems, iki kol bus gautas naujas kiekis. Labai sunku prognozuoti, tarkime, kuriam laikui vartotojas norės nusipirkti greitai negendančių prekių. Pavyzdžiui, vieni pirkėjai grūdų produktų užsisako įprastai, t. y. po kelias pakuotes, tačiau yra atvejų, kai žmonės užsisakė tokį kiekį, kurį suvartoti įmanoma turbūt tik per pusmetį, ir tai sukelia tam tikrų nesklandumų, kalbant apie tiekimą“, – akcentavo pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(54 žmonės įvertino)
2.0741

Vienai gyventojų grupei darbo rinkoje pandemija smogė stipriau: tenka prisitaikyti prie naujos realybės (8)

Pandemijos metu neįgaliųjų, ieškančių darbo, skaičius ženkliai didėjo. Specialistai sako, kad...

Indrė Genytė-Pikčienė: perteklinis ekonomikos skatinimas gali pasireikšti nepamatuotu darbo užmokesčio augimu ir infliacija

Vyriausybės penktadienį pristatytame patikslintame 2021 m. valstybės biudžete pažymėta, kad...

Ruošiamasi 5G diegimui tarptautiniuose transporto koridoriuose (3)

Lietuvai siekiant užtikrinti naujos kartos 5G ryšio plėtrą, bus rengiamas investicinis projektas...

Jau dabar užsisakius siuntą iš Kinijos ar JK gali tekti susimokėti brangiau (123)

Nuo 2021 metų liepos 1 dienos Lietuvoje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, nebelieka pridėtinės...

Visagino baldų gamykla investicijų nestabdo: 750 tūkst. eurų robotas pakeitė keliolikos žmonių darbą (52)

Vienas didžiausių Visagino darbdavių baldų gamybos įmonė „ Visagino linija “ smarkiai...

Top naujienos

Mokslininkai aiškinasi, kur gali prasidėti kita pandemija: į pavojingą zoną pakliūna ir keli Europos miestai (29)

Tyrimas parodė, kad Mumbajus, Nairobis ir Džakarta yra tarp miestų, kurie galėtų tapti kitos...

Dėl „trikojo“ – išpuolis prieš Marijampolės pareigūnę: bijojau tęsti tarnybą, bijojau keršto (197)

Pareigūnę dėl „trikojo“ užsipuolęs bei ją iškoliojęs marijampolietis sulaukė itin...

Rimvydas Valatka. Marš, marš, tra-ta-ta! (27)

Maršai yra gerai. Maršai sustyguoja tautos būtį: suvienija ir nubrėžia raudonas linijas,...

Į miestelį šalia Vilniaus išskirtinių prekių pirkti važiuoja net užsieniečiai: sukneles parduoda ir už 15 eurų (54)

Lankantis mažuose Lietuvos miesteliuose galima netikėtai atrasti parduotuvėles, butikus ar...

Parodė, ką po mirties apie žmogaus gyvenimą atskleidžia jo kūnas: vaizdai privers susimąstyti (7)

Kūnai, laikantys teniso raketes ar susėdę prie stalo pokeriui – tai vos keli iš daugybės...

„The Roop“ netrukus žengs turkio spalvos kilimu: prieš išvykdami į renginį grupės nariai demonstravo pritrenkiantį įvaizdį (103)

Atėjo „Eurovizijos“ dalyvių bei konkurso gerbėjų ilgai lauktas metas – sekmadienio...

Remigijus Misiūnas | D+

Lietuviški pėdsakai JAV–Ispanijos kare: mačiusiems Rusijos armiją tarnyba amerikietiškoje pasirodė dukart lengvesnė

1898 m. JAV–Ispanijos karas atvedė JAV tarp galingiausių pasaulio valstybių. Ir pirmasis karas,...

Vienai gyventojų grupei darbo rinkoje pandemija smogė stipriau: tenka prisitaikyti prie naujos realybės (8)

Pandemijos metu neįgaliųjų, ieškančių darbo, skaičius ženkliai didėjo. Specialistai sako, kad...

Čmilytė-Nielsen: yra vienintelis kelias, kad atsivėrimai būtų saugūs ir žmonės nebemirtų (395)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad šiuo metu svarbiausias tikslas –...