„Aptarėme tai, kas yra gero ir kas yra mažiau gero siūlomoje mokesčių reformoje. Mūsų pozicija nesikeičia – po pateikimo ketiname pritarti. Per vasarą bus diskusijos ir vėliau, žinoma, diskutuosime dėl kiekvieno punkto“, – ketvirtadienį Seime žurnalistams teigė V. Čmilytė-Nielsen.

Politikė pabrėžė reformoje būtinus pakeitimus, susijusius su Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF) lėšomis. Tačiau ji tikina, kad liberalai turi pastabų dėl individualios veiklos apmokestinimo.

„Yra dalykai susiję su būtinais pakeitimais, kurie tiesiogiai susiję su RRF. Yra individualios veiklos apmokestinimas, dėl kurio mes turime pastabų, bet tai yra ilgai besitęsianti diskusija. Ne į viską buvo atsižvelgta, ką esame sakę kaip pastabas, bet taip pat suprantame poreikį padaryti pateikimą ir atverti galimybę diskutuoti dėl viso paketo Seime“, – sakė Seimo vadovė.

Paklausta kokie konkrečiai mokestiniai pakeitimai yra susiję su RRF lėšų gavimu, V. Čmilytė-Nielsen jų įvardinti negalėjo. Tačiau, jos teigimu, visas paketas yra susijęs su potencialiomis fondo lėšomis.

„Dabar tikslaus skaičiaus neįvardinsiu. Ministrės (Gintarės Skaistės – ELTA) teigimu, iš esmės paketas vienaip ar kitaip su RRF yra susijęs“, – tikino ji.

ELTA primena, kad trečiadienį Vyriausybės posėdyje buvo pritarta mokesčių reformai. Kitą savaitę ją ketinama pateikti Seimui.

GPM įstatymo projektu siūloma peržiūrėti pajamų mokesčio tarifus, perskirstant mokesčio naštą tarp su darbo santykiais ir jų esmę atitinkančiais santykiais susijusių pajamų ir kitų rūšių aukštesnių pajamų, taip pat keisti individualios veiklos apmokestinimo sąlygas ir peržiūrėti mokesčių lengvatas numatant dovanų iš artimųjų asmenų ribojimus.

Taip pat siekiama atsisakyti GPM lengvatų ilgalaikėms gyvybės draudimo ir pensijų fondų įmokoms bei supaprastinti pajamoms iš investavimo taikomą apmokestinimo režimą įvedant naują priemonę – investicinę sąskaitą. Galiausiai GPM įstatymo pakeitimais numatoma supaprastinti pajamų mokesčio deklaravimo ir mokesčio permokos grąžinimo tvarką, numatant automatinį deklaracijos pateikimą.

Patikslintame GPM įstatymo projekte nuo 120 vidutinių darbo užmokesčių (VDU) iki 180 VDU padidinta bendrų metinių gyventojo pajamų riba, kurią viršijus taikomas didesnis papildomas 7 proc. pajamų mokesčio tarifas.

Tuo metu PM projektu siūloma suteikti visam verslui teisę taikyti momentinį tam tikro ilgalaikio turto nusidėvėjimą ir pratęsti papildomiems 5 metams pelno mokesčio lengvatas investiciniam projektui bei filmų gamybai.

Įstatymo projekte, siekiant užtikrinti tolygesnį mokestinės naštos pasiskirstymą, keičiama pelno mokesčio tarifo taikymo įmonėms, kurių mokestinio laikotarpio pajamos viršija 300 tūkst. eurų, tačiau neviršija 500 tūkst. eurų, tvarka, siūlant pelno mokesčio tarifą apskaičiuoti pagal nustatytą formulę, dėl ko efektyvusis pelno mokesčio tarifas tokių įmonių pelnui nuosekliai ir proporcingai apyvartai didėtų nuo 5 iki 15 proc.

Patikslintame NT mokesčio įstatymo projekte padidinta fizinio asmens pagrindinio gyvenamojo būsto neapmokestinimo riba nuo 1 iki 1,5 nekilnojamojo turto verčių medianos, t. y. siūloma neapmokestinti pagrindinio gyvenamojo būsto mokestinės vertės dalies, neviršijančios 1,5 savivaldybės, kurioje yra nekilnojamasis turtas, nekilnojamojo turto verčių medianos.

Priėmus NTM pakeitimus, vidutinis mokestis už gyvenamąjį būstą gyventojui siektų 16 eurų per metus, surinktos pajamos būtų skiriamos savivaldybėms. Tvirtinama, kad du trečdaliai žmonių mokesčio nemokės.