Remdamasis jos knyga portalas „The Business Insider“ pateikia devynis patarimus, kurie turėtų padėti kopti karjeros laiptais.

1. Gerai ištyrinėk savo veiklos sritį ir ieškok tendencijų ir ryšių šioje srityje.

„Jūs galite skaityti visus verslo žurnalus, išsamiai nagrinėti visas savo srities naujienas, atmintinai žinoti visus savo konkurentų veiklos rezultatus, bet vis tiek nematyti bendro vaizdo“, – savo knygoje rašo J.C. Carleson.

Iš esmės turėtumėte susirinkti kiek galima daugiau informacijos apie savo sritį ir matyti, kaip viskas tarpusavy susiję. Ieškokite tendencijų ir mėginkite nuspėti, kas ateityje vyks jūsų veiklos srityje. Tai padės jums tapti savo srities ekspertu.

2. Bendraudamas su žmonėmis stenkitės užmesti „kabliuką“.

„CŽV agentai labai daug laiko praleidžia formuluodami asmeninius kabliukus konkretiems savo taikiniams. Efektyvų kabliuką turi sudaryti trys elementai: priežastis susitikti kartą, priežastis užmegzti ryšį ir priežastis ir toliau susitikinėti.

„Geras kabliukas leis greitai užmegzti abipusiai naudingą ryšį, net jei tas ryšys yra grįstas melu“, – teigia J.C. Carleson.

Kaip ir CŽV agentas, jeigu norite su kuo nors susipažinti savo veiklos srityje, sugalvokite priežastį, kodėl jie norėtų su jumis susitikti. Ką jūs galite pasiūlyti? Visuomet galvokite, ką jūs galite duoti tam žmogui prieš prašydami paslaugos.

3. Susirūpinkite, jeigu kažkas su jumis ima labai maloniai elgtis.

„Jūsų niūrusis kolega gali staiga tapti labai kalbus ir malonus, nes paprasčiausiai konkuruoja su jumis dėl aukštesnių pareigų“, – rašo buvusi CŽV agentė. Jos teigimu, labai svarbu niekada neprarasti budrumo ir visuomet žinoti, kodėl kažkas jums yra malonus, net jei pažįstate tą žmogų.

Iš tiesų, „talentingiausi, sunkiausiai dirbantys, draugiškiausi, labiausiai mėgiami bendradarbiai yra jūsų didžiausia grėsmė. Tai gali nuskambėti gana bjauriai, bet toks yra faktas: viršininkas jus nuolat lygins su jūsų kolegomis svarstydamas, ką paaukštinti, kam skirti premiją ir panašiai“, – rašo J.C. Carleson.

4. Darbo pokalbio metu neatskleiskite per daug informacijos.

„Gali kilti noras pasidalinti informacija siekiant įsidarbinti konkuruojančioje įmonėje, tačiau savo reputacija besirūpinanti kompanija labiau domėsis jumis, o ne jūsų buvusiu darbdaviu“,–teigia J.C. Carleson.

5. Daug pasiekusiems žmonėms vadovauti yra sunku.

„Daug pasiekusiam žmogui gali būti sunkiausia vadovauti. Jie pasitiki savimi ir gali pasipriešinti valdžiai. Turi pakankamai žinių, kad su ja ginčytųsi, ir nebijo nepaklusti. Dėl to galite susidurti su tikru vadovavimo iššūkiu“, – pažymi J.C. Carleson.

6. Neverskite žmonių, kurie geriausiai dirba vieni, dirbi komandoje.

„Neverskite talentingų individualistų, kurie patys savaime yra superžvaigždės, dirbti su kitais žmonėmis. Kai kuriems žmonėms darbas komandoje duoda daug naudos atliekant ypatingos specializacijos nereikalaujantį darbą. Tačiau esama žmonių, kurie geriausiai dirba vieni, ir reikia palikti juos ramybėje, kad jie atliktų darbą, kuriam buvo pasamdyti“, – teigia J.C. Carleson.

Kai kurie žmonės puikiai atlieka savo darbą, tačiau būtų „siaubingi vadovai“ ir „itin nemalonūs komandos nariai“. Tokiu atveju J.C. Carleson rekomenduoja tokius žmones palikti dirbti, jeigu jie tikrai yra ypatingi, bet paaukštinti juos „bėgant metams atsižvelgiant į jų individualaus darbo rezultatus ir tuomet taip pat leisti jiems siekti savo individualių rezultatų“.

7. Analizuokite savo silpnąsias vietas.

„Net ir geriausi aktoriai nėra visiškai universalūs ir negali suvaidinti visų vaidmenų. Galite būti pats geriausias, lanksčiausias ir kitoks „pačiausias“, tačiau visuomet bus situacijų, kuomet dėl savo išvaizdos, asmenybės ar kitos priežasties kažkam netiksite“, – perspėja J.C. Carleson.

Turite žinoti, kaip kiti žmonės jus mato ir kas jumyse erzina juos. Tuomet turite atsijoti bet kokias bendrybes ir nustatyti savo silpnybes. Turėkite jas omeny, kai turėsite reikalų su nauju žmogumi.

8. Žinokite kitų žmonių silpnybes.

Turite žinoti visų žmonių, su kuriais turite reikalų, silpnąsias vietas. Turite žinoti viską apie juos ir net apie jų konkurentus.

9. Visuomet įgyvendinkite savo pažadus ir grasinimus.

„Visuomet įgyvendinkite savo pažadus ir grasinimus. Prie derybų stalo grįšite greičiau nei manote. Blefavimo reputacija neduos jums naudos“, – sakė J.C. Carleson.

Jeigu darbdaviui grasinate išeiti, jeigu jis nepadidins atlyginimo, būkite pasiruošę tai ir padaryti, jeigu jis atsisakys jums mokėti daugiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (37)