Anot mero, taip verslininkai būtų ekonominėmis priemonėmis skatinami tapti didesniais patriotais. Naująją idėją A.Zuokas išdėstė savo internetiniame tinklalapyje.

Viskas lietuviškai

Pavyzdžiui,Vilniaus pramogų centras „Forum Palace“ mokesčių lengvatą gautų tik iškabą pakeitęs į „Forumo rūmus“. Lengvatų veikiausiai nematytų ir prekybos centrai „Maxima“.

„Man nelabai patinka tas kiek perdėtas noras atrodyti taip pat, kaip yra kitur. Lietuvoje įkurtas viešbutis, manyčiau, tiesiog privalėtų turėti lietuvišką vardą ir tik tarptautinėje rinkoje reikėtų naudoti anglišką jo atitikmenį“, – rašo A. Zuokas savo tinklalapyje.

Jis nenorėtų Vilniuje matyti iškabų „Grand Duke palace“, „Barbacan palace“ ar „Forum palace“. Paaiškėjo, kad mero akiai kur kas malonesni užrašai – „Didžiojo kunigaikščio rūmai“, „Forumo rūmai“ ir pan. Vis dėlto puolęs į lietuvybę A.Zuokas neatsisako ir išimčių.

Anot mero, jas būtų galima suteikti „gerai žinomiems prekių ženklams“. Tad naujosios taisyklės negaliotų, pavyzdžiui, premjero žmonos vadovaujamam viešbučiui „Crowne Plaza Vilnius“.

Vilniaus meras lietuvybės ėmėsi ne juokais: vakar įvairūs savivaldybės departamentai jau gavo užduotis išsiaiškinti, kaip angliškas iškabas Vilniuje paversti lietuviškomis. Beje, svetima kalba įveikė ir patį merą: viešbutis „Barbacan palace“ A.Zuokui aiškiai asocijuojasi su cirku, – savo tinklalapyje miesto galva jį pavadino „Barbacan pajace“.

Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pirmininkė Irena Smetonienė mero idėją įvertino labai palankiai – tik abejojo, ar tokias mokesčių taisykles praktiškai įmanoma priimti.

„Mums, mūsų kalbai būtų puiku, idėja labai graži. Bet sunku pasakyti, kiek šis pasiūlymas yra įmanomas įgyvendinti. Gal tai – kvietimas susirūpinti kalbos padėtimi“, – sakė I.Smetonienė.

Apie panašius įstatymus kitose šalyse ji nėra girdėjusi. Jų nėra ir savo kalbą agresyviai puoselėjančioje Prancūzijoje, nes, anot I. Smetonienės, prancūzui būtų tiesiog gėda savo verslą vadinti ne prancūziškai.

Verslininkai abejoja

Tuo tarpu „Ekstra žinių“ apklausti verslininkai merui rekomendavo mokesčių ir patriotizmo į vieną katilą nekrauti.

„Mokesčiai turi priklausyti ne nuo įmonės pavadinimo, o nuo jos veiklos specifikos“, – sakė „Maxima“ prekybos tinklo finansų vadovas Mindaugas Šimkus.

Panašiai svarstė nekilnojamojo turto projektų bendrovės „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis. Anot jo, abi idėjos – mažinti mokesčius ir rūpintis lietuviškomis iškabomis – yra sveikintinos, tačiau nereikėtų jų susieti.

„Tai lyg barščiai ir smėlis – maišyti negalima“, – tvirtino A.Avulis. Jis mano, kad šis pasiūlymas tėra tik mero noras priminti verslininkams, kad jie gyvena Lietuvoje.

„PricewaterhouseCoopers“ mokesčių skyriaus vadybininkė Jūratė Stulgytė siūlė užuot taikius mokesčių sankcijas, tiesiog neregistruoti nelietuviškų įmonių pavadinimų arba nelietuviškas iškabas uždrausti reklamos įstatymu.