Šiuo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) yra gavusi daugiau kaip 600 prašymų dėl ginčų su kelionių organizatoriais. Prašomos grąžinti sumos – iki kelių tūkstančių eurų, sumokėtų už šeimos keliones.

„Tarnybai yra pavesta stebėti, kad su vartotojais būtų atsiskaitoma per įstatymu numatytą laiką, ir imtis priemonių, jeigu būtų delsiama“, – pažymi teisingumo ministras Elvinas Jankevičius.

Kelionių organizatoriams, pandemijos metu negalėjusiems įvykdyti įsipareigojimų, Turizmo įstatyme yra nustatytas pinigų grąžinimo terminas, kuris skaičiuojamas nuo to momento, kai nebelieka jokių apribojimų įvykdyti sutartį. Jei vartotojui ir kelionių organizatoriui nepavyksta rasti kito kompromiso, pavyzdžiui, atidėti organizuotą turistinę kelionę, pakeisti kelionės kryptį arba pasirinkti kelionės kuponą, per šį laiką vartotojui turi būti grąžinti sumokėti pinigai.

Kadangi šiuo metu Lietuvoje paskelbta ekstremalioji situacija ir Užsienio reikalų ministerija teikia rekomendacijas dėl vykimo į užsienio šalis, VVTAT, nagrinėdama kiekvieną atvejį, vertins, ar Lietuvos piliečiams leidžiama išvykti ir kokią šalį ketinama aplankyti, taip pat atsižvelgs į skrydžių ir keltų atvykimo į Lietuvą iš paveiktų šalių ribojimus ir pan.

Jeigu kelionių organizatorius nuo įstatyme nurodytų apribojimų pabaigos vartotojui negrąžintų už kelionę sumokėtų pinigų, vartotojas gali kreiptis į VVTAT, kad ginčas būtų išspręstas ne teismo tvarka.

Priimtas sprendimas yra privalomas vykdyti, jeigu nė viena ginčo šalis per 30 dienų nuo jo priėmimo nepareiškia ieškinio bendrosios kompetencijos teisme. Jeigu šis sprendimas neįvykdomas, jis gali būti vykdomas priverstinai Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, sakoma Teisingumo ministerijos pranešime.