Kaip Eltai teigė prekybos tinklo IKI komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė, praėjus daugiau nei dešimtmečiui, kai prekybos tinklas pristatė pirmąsias savitarnos kasas, galima teigti, kad toks apsipirkimo modelis Lietuvoje greitai prigijo. Pasak jos, daugelis jau neįsivaizduoja kitokio apsipirkimo - savitarnos kasomis naudojasi apie 40 proc. prekybos tinklo pirkėjų.

„Dažniausiai tai - skubantys ir laiką taupantys jaunesnio bei vyresnio amžiaus žmonės, kurie savo pirkinių krepšeliuose turi iki 5 skirtingų prekių“, - Eltai teigė ji.

Pasak B. Čaikauskaitės, savitarnos kasų plėtra ir toliau išlieka vienu pagrindinių prekybos tinklo veiklos prioritetų.

„Šiandien IKI parduotuvėse visoje Lietuvoje turime 100 savitarnos kasų „IKI Bitutė“, o per artimiausią pusmetį į savitarnos kasų tinklo atnaujinimą planuojame investuoti 1,7 mln. eurų. Investicijos bus nukreiptos į kasų pralaidumo gerinimą, efektyvesnį pirkėjų srautų paskirstymą bei patogesnį jų aptarnavimą, taip pat planuojame papildomai įrengti 50 naujų savitarnos kasų“, - Eltai pasakojo B. Čaikauskaitė.

Kaip teigė prekybos tinklo atstovė, naujosios kasos pasižymės dar didesne sparta ir modernesne išvaizda, taip pat jų funkcionalumą praplės pinigų cirkuliacijos funkcija.

„Esminis šios inovacijos pranašumas - vienu metu atliekamos tiek grynųjų pinigų priėmimo, tiek išdavimo funkcijos, taip pat sistema geba automatiškai atpažinti padirbtus pinigus“, - sakė B. Čaikauskaitė.

Kaip kiek anksčiau rašė „Verslo žinios“, mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ vasario pradžioje Vilniaus Mindaugo gatvėje įsikūrusioje „Maximoje“ taip pat pasiūlys naujovę - savarankišką prekių skenavimą.

Čia bus diegiama per 100 tokių įrenginių. Vėliau ši technologija atsiras ir kitose parduotuvėse.

Naudojantis šia įranga, užėjęs į parduotuvę pirkėjas turi galimybę pasiimti specialų mobilų prietaisą, į krepšelį susirinkti ir prietaisu nuskenuoti prekių kainas, o priėjęs prie kasos - atsiskaityti. Pirkėjui nebereikės iškrauti prekių ant kasos konvejerio ar savitarnos kasų svarstyklių. Pirkėjas identifikuojamas nuskenavęs „Ačiū“ kortelę.

Tuo tarpu didžiausia „Rimi Baltic“ inovacijų plėtros vizija artimiausiu metu, kaip Eltą patikino prekybos tinklo marketingo ir verslo plėtros direktorius Gustavas Fernstromas - pradėti „Rimi“ elektroninę prekybą. „Rimi Baltic“ atstovo teigimu, taip pat svarstomi kiti skaitmeniniai sprendimai, ir kai tik bus pasirengta teikti naujas paslaugas pirkėjams, apie jas bus informuota.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (607)