Per pastaruosius trejus metus „Aprangos“ grupė sparčiai plėtėsi: atidarytos 34 naujos parduotuvės, grupė išaugo 54 proc. Nepaisant sėkmingų skaičių ir augančio pelno, „Aprangos“ vadovas R. Perveneckas neužmiega ant laurų ir vardija galimas grėsmes.

Šiuo metu „Aprangos“ grupė valdo 157 parduotuves. Šiais metais prognozuojama intensyviausia plėtra po krizės. Per keturis mėnesius atidaryta 12 naujų parduotuvių, per gegužę ir birželį – dar 5 parduotuvės. Antrąjį pusmetį planuojama dar 12-14 projektų.

„Turime ir daugiau projektų, kuriuos galėtume vystyti, bet žiūrėsime, kaip reikalai klostysis“, - kol kas tolimesnių planų neatskleidžia bendrovės vadovas.

Nepaisant įžvelgiamų grėsmių, R. Perveneckas teigė, kad kol kas galima stebėti džiuginantį pardavimų augimą prestižinės ir verslo klasės drabužių pardavime. Kartu įmonės vadovas paneigė gandus, kad bendrovė nebeinvestuoja į jaunimo klasės drabužius. Pasak jo, per paskutinius trejus metus apie pusė visų investicijų buvo orientuota į jaunimo drabužių parduotuves.

R. Perveneckas įvardija penkis iššūkius, kuriuos „Aprangos“ grupė turės įveikti šiais ir artimiausiais metais.

„Du iš jų pernai pabaigoje buvo visiškai netikėtini. Niekas negalvojo, kad Baltijos šalių ekonomikos neapibrėžtumas padidės. Be to, mes matome tam tikras tendencijas, kad mažėja NVS šalių pirkėjų skaičius“, - kalbėjo bendrovės vadovas.

Kaip grėsmę drabužių pardavimams R. Perveneckas įvardijo ir gyventojų išlaidų perskirstymą. Pastebima, kad žmonės vis daugiau lėšų skiria baldams, namų apyvokos prekėms.

„Tai yra visai nauja tendencija, kuri buvo netikėta“, - teigė jis.

Taip pat „Aprangos“ grupės vadovas pripažino, kad įmonės pardavimų augimui kelia grėsmę ir švedų „H&M” prekės ženklo atėjimas į Lietuvą.

Dar vienas iššūkis – valdyti darbo kaštų augimą. Ekonomistams prognozuojant darbo užmokesčio augimą, to tikisi ir darbuotojai.

Rimantas Perveneckas, "Aprangos" vadovas
Plačiau kalbėdamas apie „H&M” konkurenciją R. Perveneckas pateikė savo skaičiavimus, į kokio dydžio rinką yra nusitaikęs švedų konkurentas. Šiuo metu „H&M” 13,6 tūkst. kv. m prekybos ploto Baltijos šalyse. Palyginimui, „Aprangos“ grupės parduotuvės užima apie 70 tūkst. kv. m. Iki šių metų pabaigos „H&M” turėtų būti atidariusi 20 parduotuvių su apie 43 tūkst. kv. m. „Aprangos“ grupės skaičiavimu, „H&M” apyvarta šiemet sieks apie 250 mln. Lt.

R. Perveneckas tiki, kad kitais metais švedų giganto plėtra Baltijos šalyse artės prie pabaigos: turės 45 tūkst. kv. m prekybinio ploto ir apyvarta sieks apie 350 mln. Lt. Palyginimui šiais metais „Aprangos“ grupė Baltijos šalyse tikisi pasiekti 628 mln. Lt apyvartą.

„Koks vyksta procesas? „H&M” pasiima apie 10-12 proc. drabužių rinką ir tai daroma per pakankamai trumpą laikotarpį“, - apžvelgė drabužių parduotuvių vadovas.

Kita grėsmė – Rusijos ir Baltarusijos pirkėjų sumažėjimas Baltijos šalyse.

„Pradėjome jausti mažėjantį NVS šalių pirkėjų skaičių. Visų pirma, tai vyksta Vilniuje, bet tokias tendencijas drabužių versle matome. Kiek žinau, yra segmentų, kur šių pirkėjų apimtys auga – maisto prekės, pavyzdžiui, bet mes susiduriame su tuo reiškiniu“, - kalbėjo R. Perveneckas.

Vis dėlto „Aprangos“ grupės vadovas teigė, kad bendrovės pardavimams tai kol kas daro labai mažą įtaką. Tikslių skaičių, kiek grupės parduotuvėse pardavimų vyksta dėl svečių iš NVS šalių įmonės atstovas atskleisti nenorėjo, bet teigė, kad tai nėra net 20-30 proc. klausimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (225)