Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“ pernai gruodį atliko visuomenės nuomonės tyrimą, kuris parodė, kad trečdalis vartotojų yra susidūrę su jų teisių pažeidimu. Per metus rodiklis išaugo, anksčiau jis nesiekė ketvirtadalio.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Daugiausia kur ir kam skųstis žino jaunimas, nes jaunesni žmonės yra ir reiklesni, spaudos konferencijoje antradienį tvirtino „Vilmorus“ direktorius Vladas Gaidys. Daugiausia skundų dėl vartotojų teisių pažeidimų pateikiama Nyderlanduose, Švedijoje ir Jungtinėje Karalystėje, kur vartotojai skundžiasi maždaug keturis kartus daugiau nei lietuviai.

„2010m. Buvo užregistruota 11,8 tūkst., pernai – 14,2 tūkst. kreipimųsį į mūsų tarnybą dėl pažeistų vartotojų teisių. Bet nėra taip, kad kuo daugiau kreipiasi, tuo blogesnė situacija, tai pilietiškumo ugdymas ir savo teisių žinojimas“, - kalbėjo tarnybos vadovas Feliksas Petrauskas.

Anot jo, didžiausias skundų srautas – iš viso apie pusę - dėl ne maisto prekių ir paslaugų. Daug vartotojai skundžiasi dėl langų, durų, statybos, turizmo, stomatologijos, soliariumų paslaugų. Pernai apie du tūkst. skundų gauta dėl energetikos ir komunalinių paslaugų.

Apklausa parodė, kad jei būtų pažeistos vartotojų teisės, dauguma respondentų (84 proc. ) pirmiausia kreiptųsi į nekokybiškos prekės pardavėją ar paslaugos teikėją. Iš karto į vartotojų teises ginančias organizacijas (nebandydami pirmiausia išsiaiškinti su pardavėju ar paslaugos teikėju) kreiptųsi tik 6 proc. respondentų. Panašios tendencijos buvo stebimos 2006 m., 2008 m. ir 2010 m.

Įsigijus nekokybišką prekę (paslaugą) dažniausiai siekiama, kad ji būtų pakeista tinkamos kokybės preke, paslauga (73 proc.) ar bent jau būtų grąžinti pinigai, sumokėti už nekokybišką prekę ar paslaugą (56 proc.). Šiuos pageidavimus panašiu dažnumu respondentai taip pat išreikšdavo 2008 m. (atitinkamai 70 proc. ir 53 proc. ) ir 2010 m. (atitinkamai 75 proc. ir 58 proc. ).

Tuo tarpu 2006 m., nors irgi labiausiai buvo trokštama pakeisti nekokybišką prekę ar paslaugą į tinkamos kokybės prekę ar paslaugą (77 proc. ), kiek dažniau, nei siekis atgauti pinigus už nekokybišką prekę ar paslaugą (38 proc. ), buvo reiškiamas noras, kad pardavėjas atsiprašytų (42 proc. ).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vokietijos žemės ūkio produktų eksportas pernai pasiekė rekordinį lygį (3)

Vokietijos žemės ūkio produkcijos eksportas 2017 metais pasiekė aukščiausią lygį - 78,3...

Siūloma PVM taikyti lanksčiau (24)

Ketvirtadienį Europos Komisija pateikė siūlymus dėl taisyklių, kuriomis siekiama leisti...

Alkoholio ribojimai – ne problema: pirkėjai prisitaikė (248)

Norint įsigyti alkoholio didesnių problemų nekyla, tiesiog tenka labiau planuoti ir paprašyti...

Registrų centrui nurodyta patikrinti, ar darbuotojai tinkamai deklaruoja interesus (3)

Registrų centro vadovybė turės patikrinti, ar įmonės darbuotojai tinkamai deklaruoja privačius...

Slidinėjimo kurortus Kirgizijoje atranda ir europiečiai (5)

Garsėjanti kalnais Kirgizija vilioja alpinistus profesionalus ir mėgėjus pasivaikščiot po...

Top naujienos

Dvyliktasis Dakaro etapas: ilgiausią išbandymą atlaikė visi Lietuvos ekipažai Juknevičius artėja link rekordo (282)

Išbandymų dieną atlaikė visos Lietuvos komandos. Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis...

Po paslaptingos modelio žūties Klaipėdos viešbutyje – sukrečiantis pokalbis (76)

Praėjusių metų lapkričio pabaigoje Lietuvą sukrėtė netikėta merginos žūtis – Klaipėdoje,...

Orai: jums tai patiks – bus dar daugiau sniego, o po to ir šalčio (8)

Šiuo metu šalyje tikra žiema: apylinkes puošia sniegas, o šaltis neskuba trauktis, priešingai,...

Lemiamą šturmą atlaikęs „Žalgiris“ dramatiškoje mačo pabaigoje įveikė Ispanijos čempionus (278)

17 taškų persvarą iššvaistęs Kauno „Žalgiris“ (12-7) sugebėjo išsaugoti pergalę savo...

Liūdnai pagarsėjęs „Lexus“ vairuotojas: gavau nuo pareigūnų normaliai (295)

Ketvirtadienį į Vilniaus miesto apylinkės teismą atžygiavo liepos mėnesį siautėjęs...

Programišių ataka: įsilaužus į Lietuvos portalą apšmeižtas ministras Karoblis kibernetinio saugumo centras pradėjo tyrimą (342)

Įsilaužus į naujienų portalą tv3.lt, jame ketvirtadienio vakarą paskelbta išgalvota melaginga...

Aistros apimto senolio žmona baiminasi, kad akto metu jis nenumirtų (113)

Aš ir mano vyras gulime pataluose, švytintys nuo to momento intensyvumo. Mūsų kūnai susipynę ir...

Pergale pasidžiaugęs Jasikevičius lenkė galvą prieš savo auklėtinius ir prašė laisvos dienos (6)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai išgyveno dar vieną trilerį Eurolygos rungtynėse namuose. Po...

Juknevičius po 12-ojo etapo: vienas mėgstamiausių mano greičio ruožų (4)

Po vienuoliktojo greičio ruožo, vos tik išlipę iš savo bolido Antanas Juknevičius ir Darius...

Darbo vietą susikūrė atsidūrusi gyvenimo duobėje: liko viena su dvynukais ant rankų (76)

Su Lina Šukiene susitikome jos įkurtame vaikų žaidimo kambaryje. Švelniais spalvų tonais...