Gali būti netikėta
Advokatė atskleidžia, kad kartais nuo griežtų „Amazon“ sankcijų apsaugotų nėra, o laikinas paskyros suspendavimas ar visiškas uždarymas – gana dažna praktika šioje platformoje.
„Amazon“ gali tai padaryti ir su išankstiniu įspėjimu, ir be įspėjimo. Taip pat „Amazon“ paskyrų sustabdymas galimas nebūtinai tik tais atvejais, kai pardavėjas žino ar nujaučia, kad veikia pažeisdamas „Amazon“ taisykles. Pasitaiko atvejų, kai pardavėjai yra įsitikinę, kad elgiasi teisėtai, tačiau sulaukia pranešimo apie paskyros sustabdymą ir prekių kortelių ištrynimą. Taip gali nutikti todėl, kad pardavėjas nežino kažkurios „Amazon“ taisyklių nuostatos ar kad ji jam taikoma, arba dėl „Amazon“ darbuotojų klaidos ar netinkamai pritaikyto algoritmo“, – atskleidžia G. Rimkūnaitė-Manke.
Be to, pašnekovė pabrėžia, kad visiškas paskyros uždarymas yra pats griežčiausias „Amazon“ sprendimas ir sugrįžti į platformą anaiptol nėra paprasta.
„Reikia žinoti, kad „Amazon“ naudoja sudėtingus algoritmus ir juos nuolat tobulina. Todėl neteisinga būtų manyti, kad, uždarius vieną paskyrą, tiesiog susikursite kitą ir toliau prekiausite“, – patikina advokatė.
Labiausiai saugoma intelektinė nuosavybė
Dažniausiai, prieš pritaikant sankcijas, yra atsiunčiami panešimai, o pardavėjui nereaguojant imamasi realių veiksmų. Anot pašnekovės, dažniausiai nukenčiama dėl intelektinės nuosavybės pažeidimų.
„Jeigu „Amazon“ gauna kito asmens pranešimą apie tai, kad pažeidžiate jo intelektinės nuosavybės teises, ir įvertina, kad pranešimas pagrįstas, dažniausiai uždaro konkrečią prekių kortelę, o ne visą paskyrą. Tačiau keli pranešimai apie intelektinės nuosavybės pažeidimus jau gali būti priežastis sustabdyti ir visą paskyrą, – sako pašnekovė ir atskleidžia keletą būdų, kaip viso to būtų galima išvengti. – Gavus pranešimą apie pažeidimą, labai svarbu nedelsiant imtis veiksmų: įvertinti pranešime nurodytas aplinkybes, surinkti įrodymus, pagrindžiančius jūsų teises, ir pateikti „Amazon“ atsakymą. Atsakyti būtina visais atvejais, net ir tada, kai sutinkate su pranešime nurodytu pažeidimu. Nereagavimas į pranešimus apie intelektinės nuosavybės pažeidimą yra viena iš dažnai pasitaikančių paskyros uždarymo priežasčių“, – atskleidžia advokatė.
Greta intelektinės nuosavybės pažeidimų, prie populiariausių paskyros uždarymo priežasčių rikiuojasi draudžiamų prekių pardavinėjimas, blogi pirkėjų atsiliepimai, pranešimai apie netikras arba pavojingas prekes.
„Taip pat svarbu žinoti, kad „Amazon“ draudžia turėti kelias paskyras arba galite sulaukti paskyros uždarymo, jeigu „Amazon“ įtars, kad esate susijęs su anksčiau uždaryta paskyra“, – priduria G. Rimkūnaitė-Manke.
Nuo atsakomybės nepabėgsite
Visų pirma pašnekovė pabrėžia, kad kiekvienas pradėjęs prekiauti „Amazon“ sutinka su platformos taisyklėmis ir suteikia galimybę „Amazon“ keisti ir pildyti taisykles, todėl reikėtų nuolat atnaujinti savo turimas žinias, nes nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės.
„Svarbu nenumoti ranka į gaunamus įspėjimus ar atskirų prekių kortelių uždarymą. Kiekvienas įspėjimas ar neigiamas pranešimas gali būti tas paskutinis lašas. Gavus pranešimą apie pažeidimą, reikia ne tik ištaisyti pažeidimą, bet ir pranešti apie tai „Amazon“, parašyti apie veiksmus, kurių jau ėmėtės, siekdami panaikinti pažeidimą, ir imsitės ateityje, ketindami išvengti panašių situacijų (angl. plan of action)“, – pataria advokatė.
Anot G. Rimkūnaitės-Manke, jeigu paskyros visgi nepavyko apsaugoti ir ji buvo sustabdyta, pirma reikia gerai suprasti priežastis. Dažniausiai jos nurodomos pranešime.
„Jeigu kyla klausimų, reikėtų kuo greičiau susisiekti su „Amazon“ ir prašyti patikslinimų. Jeigu manote, kad paskyra sustabdyta neteisingai, reikia surinkti įrodymus (pavyzdžiui, dokumentus, sutartis, intelektinės nuosavybės registravimą patvirtinančius dokumentus ir pan.), parengti aiškų bei išsamų atsakymą „plan of action“ stiliumi ir pateikti visa tai „Amazon“. Vieno laiško, net ir su įrodymais, greičiausiai nepakaks. Toliau reikės atkakliai dirbti su „Amazon“ įvairiomis priemonėmis, siekiant įrodyti, kad esate teisus“, – atskleidžia specialistė.
Mokymai pažengusiesiems
Didelio susidomėjimo sulaukęs mokymų ciklas apie prekybą „Amazon“ platformoje keliasi į naują lygmenį. Renginio organizatoriai – didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ kviečia pažengusius pardavėjus į specialius prekybos „Amazon“ mokymus. Čia savo patirtimi ir gilesnėmis įžvalgomis dalinsis UAB „Seminal Work“ direktorius ir bendrasavininkis dr. Žydrūnas Stankevičius, ilgametę patirtį sukaupęs profesionalas, vystantis įvarius e. prekybos verslus nuo 2010 m., „AMZ Group“ bendraįkūrėjis Simas Želvys ir advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke.