Iki šių metų kovo amazon.pl apsilankę vartotojai būdavo peradresuojami į vokišką domeną turintį „Amazon“ tinklapį. Tačiau šiandien jau veikia specialiai Lenkijai skirta svetainė su savo vykdymo centrais ir prekyviete (angl. marketplace), kur savo pasiūlymus gali teikti vietiniai pardavėjai.

A. Šinkevičius sakė, kad amazon.pl pirkėjams Lietuvoje gali būti įdomi dėl dviejų priežasčių.

„Neretai to paties gamintojo prekės skirtingose rinkose kainuoja nevienodai. Todėl ta pati prekė parduodama JAV arba šiuo atveju Lenkijoje gali turėti ženklų kainų skirtumą. Tai aktualu kalbant ir apie apie vietinius Lenkijos gamintojus.

Su amazon.pl atėjimu jiems tampa paprasčiau didesne apimtimi pardavinėti savo gaminamus produktus. Mes, lietuviai, iš to irgi išlošiame. Palyginę tų pačių produktų kainas skirtingose rinkose galėsime priimti teisingą sprendimą ir pasirinkti tokią pat prekę iš tų svetainių, kuriose kaina yra mažesnė. Šioje vietoje ir taupome.

Taupome dar ir todėl, kad pasinaudojus trečiųjų šalių paslaugomis, kuomet galime pirkti net ir į Lietuvą nesiunčiamas prekes. Pavyzdžiui, ieškote prekės, kurios nėra galimybės įsigyti Lietuvoje. Randate tą prekę amazon.co.uk ir amazon.pl svetainėse. Sakykime, kad ir ten ir ten ji kainuoja vienodai, bet nei amazon.co.uk, nei amazon.pl jos nesiunčia į Lietuvą.

Tuomet jūs galite pasinaudoti trečiųjų šalių paslaugomis, kuomet prekę nusiperkate ir jums ji yra atsiunčiama atitinkamai į Didžiosios Britanijos arba Lenkijos adresą, o iš ten pargabenamos į Lietuvą. Prekės parvežimo kaina į Lietuvą iš Didžiosios Britanijos arba Lenkijos gali skirtis kartais. Todėl čia irgi taupome“, – paaiškino jis.

A. Šinkevičius dar pastebėjo, kad amazon.pl leis vienoje vietoje rasti daug Lenkijos prekybininkų ir jų produktų.

„Nematau priežasčių, kodėl gamintojai turėtų nesinaudoti „Amazon“ paslaugomis. Kiekvieno verslininko tikslas yra uždirbti, todėl bent jau išbandyti prekybą per šią platformą tikrai vertėtų. Tai nebūtinai reiškia, kad įvyks stebuklas ir prasidės kosminiai pardavimai, kurių iki šiol nebuvo. Ne. Tai reiškia, kad jūs turite galimybę pristatyti savo prekę platesnei auditorijai, o idealiu atveju ir parduoti. Ypatingai tai aktualu nišiniams ir mažiau žinomiems produktams, prekių ženklams“, – sakė jis.

Įtakos nejaučia

Bendrovės „Kesko Senukai“ prezidentas Artūras Rakauskas interviu „Eltai“ kovo pradžioje atkreipė dėmesį į „Amazon“ Lenkijoje.

„Jeigu anksčiau dejavome, kad mūsų vartotojai maitina Lenkijos biudžetą nuvykę į Suvalkus, tai šiandien biudžeto pajamos bus tirpdamos kompiuterio klavišo paspaudimu, patogiai sėdint ant karantininės sofos“, – sakė jis. Šiai publikacijai „Senukai“ komentarų nepateikė.

Ernestas Kačerauskas

Tuo metu „Pigu“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas sakė, kad amazon.pl įtakos nejaučia.

„Amazon“ yra visame pasaulyje puikiai žinoma elektroninės prekybos platforma. Lenkijoje ji dar tik žengia pirmuosius savo žingsnius, ir kadangi šalyje veikia ne vienas stiprus vietinis žaidėjas, „Amazon“ teks pakovoti dėl vietos ir įrodyti, ką gali būtent Lenkijos rinkoje. Kadangi prekės iš amazon.pl į Lietuvą dar nėra pristatomos, įtakos savo veiklai nejaučiame.

Kalbant apie Lietuvos pirkėjus, jiems apsipirkimas užsienio elektroninėse parduotuvėse nėra svetimos, tačiau pigu.lt prekybos centras internete turi ne vieną pranašumą prieš globalius žaidėjus“, – sakė jis.

E. Kačerauskas nurodė į „Nielsen“ apklausą, kuri parodė, kad pigu.lt yra populiariausia el. parduotuvė Lietuvoje – kas antras gyventojas yra pirkęs per apklausoje nurodytą 12 mėnesių laikotarpį, kai tuo metu „Amazon“ patenka į dešimtuką.

„Tam įtakos turi ilgametis mūsų įdirbis ir patogumas apsipirkti, kurį klientai vertina. Pirmiausia, aptarnavimas vietine kalba, tai leidžia klientams patogiai apsipirkti bei jaustis užtikrintai, kad iškilę klausimai ar garantinis aptarnavimas bus greitai ir aiškiai sprendžiami čia pat vietoje. Taip pat mūsų prekybos centras internete pasižymi ir tuo, jog vienoje vietoje siūlo platų vietinių prekybininkų asortimentą, todėl klientai gali rasti jiems jau puikiai pažįstamus prekinius ženklus“, – komentavo jis.

Savo ruožtu „Varlės“ grupės vadovas Marius Butauskas pastebėjo, kad šiais metais pradėjęs veikti „Amazon“ Lenkijoje nėra tokia didelė naujiena, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

„Amazon.pl veikia daugiau nei 5 metus, tiesiog tik dabar pradeda dirbti kaip atskiras verslo subjektas Lenkijoje su savo vykdymo centrais ir prekyviete. Iki šiol tai buvo daroma iš amazon.de. Žinant tą faktą, kad „Amazon“ Europoje jau yra daug metų, todėl galima daryti prielaidą, kad greičiausiai tie lietuviai, kurie pirko iš „Amazon“, pirks ir toliau“, – svarstė jis.

Marius Butauskas

M. Butausko vertinimu, „Amazon“ Lenkijoje daugiau pokyčių atneš vietinei rinkai.

„Tai rimtas iššūkis el. parduotuvei „Allegro“, kurios akcijų kaina biržoje pastarosiomis dienomis stipriai krenta. Kita vertus, „Allegro“ rinkos dalis yra nepalyginamai didesnė, o pats „Allegro“ jau atlaikė „Ebay“ konkurenciją.

Taip pat galima remtis kitų šalių patirtimi: Švedijoje, Olandijoje ar Australijoje su „Amazon“ atėjimu neįvyko jokios revoliucijos. Todėl ir Lenkijoje rimtai pozicijai rinkoje greičiausiai prireiks nemažai laiko, o ryškesniam poveikiui Lietuvos prekybininkams to laiko gali reikėti ir dar daugiau“, – sakė jis.

„Varlės“ vadovas sakė, kad kol kas nemato amazon.pl įtakos Lietuvos rinkai.

„Taip yra dėl labai svarbių galutiniam klientui priežasčių: transporto kaštų į Lietuvą bei garantinio aptarnavimo. Galbūt bus tokių prekių, kur iš pirmo žvilgsnio kaina „Amazon“ atrodo gera, tačiau susumavus visus tuos kaštus, ji gaunasi didesnė arba nepakankamai patraukli, kad klientas pirktų ne iš vietinės sau rinkos.

Todėl ir kalbant apie konkurenciją, kažkokio didelio perversmo perspektyvos čia nelaukiame, „Amazon“ jau buvo ir Vokietijoje ir pardavėjai jame prekiavo, o žmonės pirko ir kas pripratęs – pirks ir toliau.

Ir dabar tikrai nebus taip, kad visi staigiai pradės pirkti būtent lenkiškame „Amazon“. Kaip bebūtų galbūt keista, tačiau vidutiniam pirkėjui šis prekybininkas vis dar labai miglotas. Kita vertus, pats „Amazon“ jau nebeturi labai gero įvaizdžio ir garsėja kaip kompanija, kuri išnaudoja darbuotojus, o pastebima tendencija, kad vis daugiau žmonių socialinės atsakomybės, tvarumo, ekologijos ir kiti klausimai yra svarbūs“, – sakė M. Butauskas.

Susidomėjimas dėl „Brexit“

Inbeauty.lt įkūrėjas Liutauras Alkinas taip pat sakė, kad trumpuoju laikotarpiu amazon.pl įtakos Lietuvos rinkai neturės.

„Pirmiausia dėl to, kad asortimentas vis tiek bus gerokai mažesnis ir atsiliks nuo Vokietijos ar Jungtinės Karalystės svetainių. Kita vertus, daugiau įtakos gali turėti „Brexit“. Tai smarkiai apsunkina prekių pirkimą iš Anglijos, kas lietuviams buvo gana įprasta. Dėl to jie pradės ieškoti alternatyvų, gal tai bus Lenkija“, – sakė jis.

Tačiau vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu, L. Alkino manymu, „Amazon“ įtaka didės.

„Lenkija ir Vokietija bus dominuojančios „Amazon“ rinkos, kur lietuviai pirks. Jau dabar perka, pavyzdžiui, iš „Allegro“, tačiau tik laiko klausimas, kada „Amazon“ jį pasivys ir aplenks“, – sakė jis.

Kalbant apie „Amazon“ galimybes atidaryti amazon.lt, pašnekovas pastebėjo, jog kitose šalyse JAV milžinas yra įsigijęs jau veikiantį populiarų žaidėją.

„Pasivadina „e-shop by Amazon“. Lieka buvęs pavadinimas, tik prie logotipo prisideda“, – sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (220)