aA
Bendradarbiaudami su Rusijos koncernu, susijusiu su karine pramone, „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo savo pačių užsienio politiką, pareiškė Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto nariai. Jie mano, kad prasta valstybės valdomos įmonės veiklos kontrolė yra didžiausia problema, ir ją reikia nedelsiant spręsti.
Arvydas Anušauskas
Arvydas Anušauskas
© DELFI / Andrius Ufartas

„Labai akivaizdu, kad „Lietuvos geležinkeliai“, kaip valstybės valdoma įmonė, leido sau vykdyti savo užsienio politiką, tai yra ji ignoruodavo visa tai, ką Lietuva kaip valstybė deklaravo“, - BNS penktadienį sakė konservatorius Arvydas Anušauskas.

„Tai rodo, kad Vyriausybė iki šiol nesugebėjo šios įmonės kontroliuoti, o kontrolės nebuvimas ir yra didžiausia problema“, - pridūrė jis.

Lietuvos geležinkeliai prieš kelerius metus, dar iki Krymo aneksijos, pasirašė bendradarbiavimo memorandumą su Rusijos koncernu „Transmashholding“, kurio vienas akcininkų Andrejus Bokarevas yra ir koncerno „Kalašnikov“ akcininkas.

„Tai yra blogai pirmiausia dėl paprastos priežasties, kad valstybės valdoma įmonė leidžia sau laisvai interpretuoti sankcijų politiką Rusijos atžvilgiu. Tos sankcijos visgi galioja ne šiaip sau, o tam, kad mažintų Rusijos agresyvumą. Kaip žinia, daugelis pasaulio šalių nutraukė su Rusijos karinėmis kompanijomis finansinius ir kitus saitus, tai šiuo atveju situacija atrodo gana liūdnai“, - BNS sakė A.Anušauskas.

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkui, „valstiečių“ frakcijos nariui Vytautui Bakui geležinkelių partnerystė su „Transmashholding“ taip pat atrodo keistai.

„Jeigu mes savo nacionalinio saugumo strategijoje ir apskritai politikoje įvardijame grėsmes ir ieškome būdų, kaip atremti ar sumažinti jų poveikį, tai, be abejo, keistai atrodo, kada (...) strateginės reikšmės valstybės valdomos įmonės dalyvauja kažkokiuose partnerystės santykiuose su tokiomis įmonėmis“, - BNS sakė politikas.

„Neveltui „Lietuvos geležinkeliai“ yra pirmoji įmonė, kurią būsimoji Vyriausybė ruošiasi pertvarkyti“, - pridūrė V.Bakas.

„Kalašnikov“ po Rusijos veiksmų Ukrainoje 2014 metais buvo įtrauktas į Europos Sąjungos ir JAV sankcijų sąrašą, o Ukraina į savo „juodąjį sąrašą“ yra įtraukusi ir patį koncerną „Transmashholding“, turintį gamyklą šiuo metu separatistų valdomame Luhanske.

Anot verslo dienraščio „Forbes“, „Transmashholding“ gamyklos, be kitų dalykų, gamina savaeiges važiuokles priešlėktuvinės gynybos sistemoms „Buk“, „Tor“ ir „Tunguska“, dyzelinius variklius povandeniniams laivams, geležinkelio platformas kilnojamiems raketų kompleksams, konteinerius raketoms.

Dar viena „Transmashholding“ akcininkė, Prancūzijos kompanija „Alstom“ taip pat siejama su Rusijai planuotų parduoti dviejų karinių laivų „Mistral“ statyba.

Susitarimą dėl bendradarbiavimo „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Transmashholding“ pasirašė 2013 metais.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Swedbank“: šiemet lietuviškos kilmės prekių eksportas turėtų sudaryti apie 20 proc.

„ Swedbank “ Verslo klientų tarnybos vadovas Antanas Sagatauskas sako, kad pasitvirtino...

Lietuvos bankas pateikė prognozes: daugiau augs ne tik algos, bet ir kainos (59)

Pirmadienį pristatytose atnaujintose Lietuvos banko prognozėse numatomi didesni nei tikėtasi...

Užsienio investuotojų inovatyviems projektams bus paskirstyta 20 mln. eurų

Siekiant pritraukti į Lietuvą daugiau užsienio investicijų į mokslinių tyrimų ir...

Vertingiausia šalies įmonė – „Thermo Fisher Scientific Baltic“

Vertingiausių Lietuvos įmonių šimtuke šiemet atsidūrė net septynios įmonės, vertos daugiau...

EBPO teikia Lietuvai 43 rekomendacijas: viena jų – akcizo dyzelinui didinimas papildyta (41)

Aplinkosaugos srityje Lietuva daugiau turėtų susitelkti į transporto parką, geležinkelių...

Top naujienos

Šoką dėl kūdikio netekties išgyvenanti kaunietė prabilo apie gydytojo klaidą: galėjau pati numirti (12)

Klaida, kainavusi gyvybę, stebina ne tik medicinos profesorius, bet ir teisininkus. Kaune, medikas...

Lietuvos bankas pateikė prognozes: daugiau augs ne tik algos, bet ir kainos (59)

Pirmadienį pristatytose atnaujintose Lietuvos banko prognozėse numatomi didesni nei tikėtasi...

Vis blogyn: Lietuvoje jau beveik 30 juodų COVID–19 savivaldybių (122)

Epidemiologinė situacija Lietuvoje ir toliau prastėja – 100 tūkst. gyventojų per 14 dienų tenka...

Tomas Janonis | D+

Federacijos vadovo šeimos verslą lydi keisti sutapimai: į sąskaitas plaukia asociacijos eurai (14)

Lietuvos lengvosios atletikos federacija, gaunanti finansavimą ir iš valstybės, regis, glaudžiai...

Lietuvoje – 1043 nauji koronaviruso atvejai ir 14 mirčių dar papildyta (244)

Praėjusią parą, sekmadienį, Lietuvoje patvirtinti 1043 nauji koronaviruso (COVID-19) atvejai,...

Nuo sausio pirmosios daugiabučių gyventojai čia statyti automobilių nebegalės: įsigalios priimti KET pakeitimai (422)

Rugsėjis pažėrė pluoštą siūlymų keisti Kelių eismo taisykles. Viena jų ypač aktuali...

EBPO teikia Lietuvai 43 rekomendacijas: viena jų – akcizo dyzelinui didinimas papildyta (41)

Aplinkosaugos srityje Lietuva daugiau turėtų susitelkti į transporto parką, geležinkelių...

Tiesioginė transliacija / Piniginiai reikalai. Ar Vilniaus oro uostas turi būti nugriautas?

Jau kuris laikas diskutuojama apie oro uostų plėtrą Lietuvoje. Nemažai dėmesio buvo sulaukusi...

18-metė į „Akropolį“ bandė patekti su motinos galimybių pasu: merginos laukia didelės bėdos apsimetėlis įkliuvo ir Alytuje (347)

Sekmadienį, rugsėjo 26 d., apie 16 val. 45 min., Vilniuje, Ozo g. esančiame prekybos centre...

Italijoje į darbą – tik su galimybių pasu: Lietuvoje į tokią idėją žiūrima su atsarga (626)

Siekiant pristabdyti COVID -19 plitimą, Italija imasi griežtesnių priemonių – nuo spalio 15...