„Viena iš pagrindinių dyzelinu varomų automobilių taršos problemų – realiomis važiavimo sąlygomis išmetamas gerokai didesnis azoto oksidų kiekis, palyginti su varomais kitų rūšių degalais.

Dyzelinu varomas automobilis į aplinkos orą išmeta 3–9 kartus daugiau azoto oksidų nei benzinu ar dujomis varomi automobiliai“, – „Eltai“ teigė K. Sabaliauskienė.

Pasak jos, „Euro 5“ ir žemesnio standarto dyzelinu varomi automobiliai išmeta daugiau kietųjų dalelių, palyginti su kitų rūšių degalais varomais automobiliais; „Euro 6“ standarto dyzelinio automobilio išmetamasis kietųjų dalelių kiekis panašus, jei jame tinkamai funkcionuoja suodžių filtras.

„Mažinti azoto oksidų išmetamąjį kiekį labai svarbu įgyvendinant Lietuvos tarptautinius teršalų sumažinimo įsipareigojimus“, – pridūrė Klimato kaitos valdymo grupės patarėja.

ELTA“ primena, kad, skatindama rinktis mažiau taršias transporto priemones, joms įsigyti Aplinkos ministerija siūlo tūkstančio eurų kompensacinę išmoką.

Išmokas būtų galima gauti įsigyjant „M1“ klasės transporto priemonę, kurios bendras išmetamasis anglies dioksido CO2 kiekis ne didesnis kaip 130 g/km. Automobilio pirmosios registracijos data ES turėtų būti 2013 m. sausio 1 d. arba vėlesnė, jis varomas vien tik benzinu, dujomis (gamtinėmis arba suskystintomis), etanoliu, elektra arba, be benzino, dar ir dujomis (gamtinėmis arba suskystintomis), etanoliu, elektra. CO2 kiekio ir pirmosios registracijos datos kriterijai netaikomi elektromobiliams.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (168)