aA
Kiek daugiau nei 7 mėnesiai, tiek laiko Valstybinė Vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nagrinėja skaitytojos Dianos (asmuo red. žinomas – DELFI) pakartotiniam tyrimui pateiktą skundą dėl nusipirktos, anot jos, nekokybiškos kūdikių prekės. Kol skaitytoja pasakoja apie toksiškas medžiagas naujagimiui pirktame vežimėlyje, pati VVTAT aiškina, kad jų skundai turi būti išnagrinėti daugiausia per 120 dienų, tačiau dėl iki 7 mėn. užsitęsusio nagrinėjimo kaltina tarnyboje vykusią pertvarką.
© DELFI / Karolina Pansevič

Susidėvėjo per tris dienas

Kaip pasakojo į DELFI paskambinusi Diana, naują vežimą moteris nusipirko iš įmonės UAB „Kotryna“, kuriai priklauso tokios parduotuvės kaip „Baby City“, „Kidz One“ ir „Žaislų planeta“, o už jį paklojo įspūdingą sumą, beveik 1 tūkst. Eur.

Tokį brangų vežimą ji sakė pirkusi dėl išskirtinio jo dizaino, o pardavėjas tada aiškinęs, kad vežimėlis yra olandiškas, grynos odos ir bus puiki investicija, nes prekės užteks tikrai ne vienam vaikui užauginti.

Visgi realybė, kaip pasakojo Diana, smarkiai prasilenkė su pažadais.

„Vežimėliu normaliai man nepavyko pasinaudoti. Lopšyje vaikas negulėjo, nes vežimas važiuojant labai traškėjo, o jau vaiką pasodinus į sėdimą padėtį jis per tris dienas „nutrynė odą“ kojų vietai numatytoje atramoje“, – apie vežimą ir kilusias problemas pasakojo skaitytoja.

Vėliau, kaip pasakojo Diana, ji išaiškino, kad vežimas, pasirodo, yra visai ne olandiškas, o atvežtas iš Kinijos, taip pat ne odinis, kaip buvo teigta, o iš neaiškios medžiagos, kuri, kaip pasakojo, neturi sertifikatų ir yra toksiška.

Atsakymo nesulaukia iki šiol

Dėl kilusios situacijos jauna mama aiškino nieko nelaukusi ir kreipusis į VVTAT.

„Raštiškas prašymas VVTAT buvo pateiktas 2018 metų gegužės pradžioje, o registruotas kaip priimtas skundas nagrinėjimui 2018-ųjų gegužės 8-ąją“, – sakė ji ir skaičiavo, kad į institucija ji jau kreipėsi prieš daugiau nei metus laiko.

Pasak Dianos, visas prašymo nagrinėjimo procesas vyko itin lėtai. Moteris negavo jokios informacijos apie tyrimo eigą, jokių žinių apie tai, kas vyksta.

Galiausiai, po keleto mėnesių sulaukusi atsakymo ji sužinojo, kad VVTAT išvadose teigiama, jog „pažeidimai yra mechaniniai“.

„Tačiau mes su teisininkais sprendimą apskundėme ir jis spalio mėnesį iš naujo buvo grąžintas nagrinėti VVTAT ir net tam pačiam specialistui“, – atsiminė Diana.

Tiesa, nuo 2018-ųjų spalio institucija skundą vis dar nagrinėja iki šiol.

„VVTAT tiesiog nieko nedaro. Yra pateikta daugybė įrodymų, už kuriuos bet kuri kita įmonė jau būtų gavusi tūkstantines baudas. Tai ženklinimo pažeidimai, prekės gamintojo nenurodymas, EN sertifikato nebuvimas ir t.t.

Net didieji prekybos tinklai privalo iš karto išimti prekes iš apyvartos, kol jos neatitinka ženklinimo“, – pasakojo skaitytoja ir guodėsi, kad su šia įmone „viskas kaip įkalta“, o ir pati įmonė visiškai ignoruoja klientą.

Darbus sutrikdė pertvarka

VVTAT tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič patvirtino, kad 2018 m. tarnyba gavo šios skaitytojos skundą, tačiau aiškino, kad tarnybos komisija nutarimą dėl kilusio ginčo šiuo metu vis dar rengia.

„Vartotoja prašyme kėlė reikalavimus pakeisti nekokybišką prekę kokybiška arba nutraukti nekokybiškos prekės pirkimo-pardavimo sutartį, todėl pirmos apžiūros metu su pardavėju buvo suderinta pakeisti nekokybišką prekę nauja, tačiau vartotojai nesutikus dėl, vartotojos teigimu, nekomunikavimo ir netinkamo pardavėjo elgesio, vartotoja prašė nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį“, – apie situaciją pasakojo VVTAT atstovė.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
© DELFI / Karolina Pansevič

Nepaisant to, kad pakartotinai ginčas šiandien jau yra nagrinėjamas apie 7 mėnesius, pati VVTAT aiškino, kad „vartojimo ginčas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas dėl ginčo esmės priimtas ne vėliau kaip per 90 dienų nuo to laiko, kai vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas gavo vartotojo skundą. O jeigu dėl pagrįstų priežasčių per šį terminą vartojimo ginčas negali būti išnagrinėtas ir priimtas sprendimas, vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas gali šį terminą pratęsti, tačiau ne ilgiau negu 30 dienų.“

Paklausus, kodėl ginčo nagrinėjimas dėl galimai kūdikiams nesaugių prekių užsitęsė, VVTAT teisinosi tarnyboje vykusiais pertvarkymais.

„Pažymime, kad tarp vartotojos ir UAB „Kotryna“ kilusio ginčo ir dalies kitų tarnybai pateiktų vartotojų prašymų nagrinėjimas užtruko dėl tarnyboje vykusių struktūrinių pertvarkymų ir funkcijų perskirstymo procesų, siekiant optimizuoti tarnybos veiklą.

Tarnyba vartotojai raštu išreiškė savo apgailestavimus ir atsiprašė dėl susiklosčiusios situacijos informuodama, kad dedamos maksimalios pastangos siekiant, kad kilęs ginčas būtų išnagrinėtas kaip galima greičiau“,– aiškino N. Jarmulkovič.

DELFI paklausus, kada tiksliai institucijoje prasidėjo ir baigėsi pertvarka bei ar dėl veiklos pokyčių atsidėjo ir kitų prašymų nagrinėjimas, VVTAT buvo teigiama, kad pokyčiai buvo įgyvendinami 2018-aisiais, o dėl jų užtruko ir dalies kitų vartotojų prašymų nagrinėjimas.

Į klausimą, kodėl skundas nagrinėti buvo atiduotas tam pačiam asmeniui VVTAT atsakymo nepateikė.

„Apgailestaujame, tačiau Tarnyba negali išsamiau komentuoti konkretaus vartojimo ginčo aplinkybių“, – buvo teigiama atsakyme.

Pateikė savo versiją

Susisiekus su įmone UAB „Kotryna“ šios atstovai pasakojo situaciją puikiai žinantys ir teigė, kad klientė minėtą vežimėlį įsigijo 2016-aisiais, o su pretenzija į įmonę kreipėsi 2018-aisiais.

„Pretenzijoje buvo nurodyta, jog ant vežimėlio sportinės dalies atsirado defektų. Kol aiškinomės situaciją, kodėl taip nutiko, klientei iš karto buvo suteiktas pakaitinis sportinis vežimėlis, kuris ir šiuo metu yra pas klientę“, – apie situaciją pasakojo pačios įmonės atstovai ir aiškino, kad klientei buvo suteiktas ir pakaitinis vežimėlis, nors tai įstatyme nėra apibrėžta.

UAB „Kotryna“ darbuotojai sakė iškart kreipęsi ir į vežimėlio gamintoją, o vėliau paaiškėjo, kaip teigė, kad pažeidimai yra mechaniniai.

„Bet gamintojas klientei atsiuntė naują sportinę vežimėlio dalį, tačiau ji atsisakė šio pasiūlymo.

Įstatymo numatyta tvarka, dėl tokių nuotraukose matomų smulkių mechaninių pažeidimų klientės pretenzija, dėl visos sumos grąžinimo, buvo atmesta“, – sakė atstovai.

Atstovai pabrėžė,kad UAB „Kotryna“ neginčija ir neignoruoja klientės noro susigrąžinti pinigus. Šiuo metu įmonė laukia VVTAT sprendimo

„Visi reikalingi prekės sertifikatai, patvirtinantys jo saugumą, tinkamą ženklinimą ir dokumentai yra ir jie pateikti VVTAT“, – teigė įmonės atstovai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(49 žmonės įvertino)
3.2041

Ispanijos ekonomikos ministrė tikisi, kad dar galima išvengti JAV sankcijų „Airbus“ byloje

Ispanijos ekonomikos ministrė Nadia Calvino ketvirtadienį pareiškė besitikinti, kad Vašingtonas...

Politikų diskusija su bankininkais ir prekybininkais – kalbasi, kaip kurčias su aklu (85)

Seime registruoti siūlymai įvesti bankų turto ir prekybos tinklų apyvartos mokesčius....

Karaimas Trakuose atidarė restoraną ir gamina kibinus: paaiškino, kodėl pats dažnai jų nevalgo (49)

Karaimas Jurij Špakovski su kolega ant Galvės ežero kranto Trakuose turi nuosavą karaimų maisto...

TVF vadovė: JAV ir Kinijos paliaubos „nėra pakankamai geros“

Dalinis prekybos sandoris tarp JAV ir Kinijos yra laikomas malonia naujiena, tačiau jis...

Turniškių rezidencijos remontas didina kitų metų Prezidentūros išlaidas (12)

Vyriausybė trečiadienį pasiūlė kitąmet padidinti Prezidentūros biudžetą dėl rezidencijos...

Top naujienos

Saldi pirmoji pergalė: „Žalgiris“ privertė pasiduoti „Real“ ekipą (268)

„Žalgirio“ berniukai tampa vyrais: prisimenant Šarūno Jasikevičiaus frazę prieš savaitę...

„Barakudų“ sostinėje darbuojasi ir lietuvės: suvilioti turtuolį darosi vis sunkiau (273)

Jeigu vieniša mergina, ar kelios merginos prie baro geria tik vandenį ir nieko daugiau – iš karto...

„Sodra" įspėja, už kokį elgesį išmokų už ligą galite negauti ir dar teks grąžinti (54)

Pastaruoju metu visuomenėje pasklido gandas: jei susirgsite ir išsiimsite nedarbingumo pažymą, „...

Prieš savaitgalį – geros žinios: ruduo dar lepins šiluma (3)

Penktadienio dieną virš Lietuvos pamažu stiprės aukštesnio slėgio laukas. Pirmoje dienos...

Šaro planą gyręs Grigonis: su tokiu treneriu – visada didelės galimybės (7)

Pirmosios pergalės Eurolygoje paieškas Kauno „Žalgiris“ (1/2) baigė ketvirtadienį ir tą...

Brandžiu žaidimu pasidžiaugęs Jasikevičius: įveikėme ne bet ką – didesnio stimulo būti negali (19)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai pergalių sąskaitą 2019-2020 m. Eurolygoje atidarė efektingai....

Turkija stabdo karinius veiksmus Sirijoje (187)

JAV viceprezidentas Mike'as Pence'as ketvirtadienį pranešė, kad Turkija ir JAV pasiekė susitarimą...

„Žalgirio“ lyderį išskyręs „Real“ vairininkas – apie gautą pamoką ir degančias Šaro auklėtinių akis (11)

Tituluota ir puikiai sezoną pradėjusi Madrido „Real“ ekipa Kaune buvo priversta nuryti karčią...

Daug nervų kainavęs „Brexit“ – finišo tiesiojoje: pagrindinės susitarimo sąlygos ir kompromisai (37)

„Sąžininga ir pagrįsta“ – taip Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas ir...

Antro balsavimo atveju Pranckietis žada kreiptis į teismą: tai yra neteisėtas veiksmas, bet jie jį daro (266)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis žada kreiptis į Konstitucinį teismą, jeigu valdantieji...